جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه قرابیه آردی

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ بهمن ۱۳۹۹

یکی از شیرینی های پر طرفدار آذری ها قرابیه می باشد که انواع مختلفی دارد که درست کردن آن ساده است و می توانید با مواد در دسترس در مدت کوتاهی تهیه کنید . این شیرینی بافت تردی دارد و مثل کوکی‌ها می‌توانید در زمان کمی تهیه کنید. از طرفی به عنوان یک دسر خوشمزه طرفدار‌های زیادی دارد. از طرفی با وجود اینکه مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن تقریبا یکسان است ولی دستتان باز است که روی آن را با موادی که دوست دارید، تزیین کنید تا طعم دلخواهتان به دست بیاید.

قرابیه 2 طرز تهیه قرابیه آردی

مواد لازم

کره: ۱۲۵ گرم
روغن مایع: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
پودر قند: ۵۰ گرم
وانیل: ۱ پاکت ۵ گرمی
سفیده تخم مرغ: ۳ عدد
نشاسته (ذرت): ۲ قاشق غذاخوری
آرد: ۲ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
خلال یا پودر بادام، کنجد و پودر نارگیل: به میزان لازم

طرز تهیه

فر را از قبل روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. بادام‌ها را خرد کنید. آنها را داخل غذاساز یا در کیسه پلاستیکی بریزید و بکوبید. کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. سپس آن را به روش بن ماری ذوب کنید. در یک ظرف مناسب، کره، روغن، وانیل، پودر قند، سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید.شیرینی‌ها را در قالب قرار دهید. شیرینی‌ها را با فاصله از هم قرار دهید چون بعد از پخت، حجم آنها بیشتر خواهد شد. به مدت ۱۵ دقیقه سینی را در فر قرار دهید. بعد از پخته شدن شیرینی‌ها، آنها را از فر خارج کنید ولی از روی کاغذ روغنی جدا نکنید، اجازه دهید کاملا سرد شوند. اگر وقتی شیرینی‌ها گرم هستند، به آنها دست بزنید، احتمالا خرد و شکسته خواهند شد. روی شیرینی‌ها را با پودر قند و پودر نارگیل یا بادام و پسته، تزیین کنید. از کمی گاناش شکلات هم می‌توانید برای روی شیرینی‌ها استفاده کنید.

 

قرابیه طرز تهیه قرابیه آردی

فوت و فن های طرز تهیه شیرینی قرابیه آردی

برای جدا کردن شیرینی‌ها از کاغذ روغنی، پشت کاغذ روغنی را با آب اسپری کنید تا شیرینی‌ها راحت جدا شوند. همچنین می‌توانید از یک دستمال مرطوب و خیس به جای اسپری استفاده کنید.
شیرینی‌ها را در یک ظرف در دار نگه دارید، چون خیلی سریع خشک می‌شوند.
به جای بادام می‌توانید از گردوی خرد شده یا پودر آن استفاده کنید.
می‌توانید از پودر هل و گلاب هم در مواد به کار ببرید تا عطر و طعم بهتری بگیرد.
انواع مختلفی از شیرینی قرابیه‌ وجود دارد که با اضافه کردن مواد دیگر به مواد اصلی می‌توانید قرابیه پرتقالی یا قرابیه قهوه درست کنید.
شیرینی قرابیه را در مهمانی‌ها به‌خصوص برای نوروز می‌توان به راحتی تهیه کرد.همه مواد را با دست مواد ورز دهید. آرد را دو بار از الک ریز عبور دهید و به تدریج به مواد اضافه کنید. با هر بار اضافه کردن، مخلوط را ورز دهید. در انتها باید یک مخلوط نرم و منسجم به دست آید. خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. قالبی را که برای تهیه شیرینی قرابه آردی انتخاب کرده‌اید، چرب کنید. می‌توانید خمیر را در دست‌هایتان شکل بدهید. در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد