رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ دی ۱۳۹۴

گردش صنعت «گردشگری» در سکوت و اغما

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۰/۰۵ – به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان همدان، از مسائل مورد توجه استاندار بوده و هست، زیرا این صنعت می‌تواند موجب توسعه و رشد اقتصادی استان باشد اما تاکنون با گذشت بیش از دو سال از عمر دولت یازدهم، اتفاق قابل توجهی در این حوزه رخ نداده است.

استاندار همدان با تأکید مدام بر حوزه گردشگری و اینکه گردشگری، محور توسعه استان و اولویت اصلی است نیز تاکنون نتوانسته، تاثیر بسزایی در رشد ظرفیت‌های حوزه گردشگری داشته باشد.

اولویت اصلی استان، در زمان سفر رئیس جمهور به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، به کلی فراموش شد و از اعتبارات سفر رئیس جمهور، مبلغ خاصی به این حوزه تعلق نیافت.

همه ساله، جشنواره‌های تابستانی و زمستانی در همدان برگزار می‌شد که البته در سال‎های اخیر، جشنواره زمستانی نتوانست مورد توجه قرار گیرد و متولیان این امر، نبود برف را عامل اصلی کمرنگ بودن جشنواره زمستانی عنوان کردند.

امسال اما بارش برف از پاییز آغاز شد و اکنون با قرار گرفتن در روزهای ابتدایی فصل زمستان چهره دیار الوند کاملاً سپید و برفی است اما مدیران و متولیان گردشگری استان برنامه منسجم و دقیقی را برای برگزاری جشنواره زمستانی عنوان نکرده‎اند.

نکته مهم دیگر اینکه در گیرودار وضعیت نامشخص جشنواره زمستانی و فراموشی و رکود اولویت اول استان، مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز بلاتکلیف در پایتخت تاریخ و تمدن حضور دارد و هر روز در فضای مجازی و در بین اهالی رسانه و کارمندان میراث فرهنگی مطالبی در خصوص معارفه مدیر جدید مطرح می‎شود.

بر اساس شنیده‎ها فرد مورد نظر که قرار است سکان هدایت گردشگری استان را در دست گیرد در حوزه اقتصاد تخصص دارد و در این رشته در کسوت کارشناسی در استانداری همدان مشغول به فعالیت است.

با توجه به این نکته باید به این امر اشاره کرد که با وجود شعار دولت یازدهم مبنی بر استفاده از افراد متخصص؛ آیا در استان همدان متخصص حوزه گردشگری پیدا نمی‎شود؟ یا اگر هست گویا این متخصص به دلیل مباحث جناحی و حزبی جایی در دولت یازدهم ندارد.

با توجه به این موضوعات، استاندار همدان باید پاسخگوی افکار عمومی باشد چراکه از جمله وعده‌های دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور این بود که در دولت تدبیر و امید افراد متخصص فارغ از هر مسئله جناحی و حزبی به کار گرفته شوند.

در نهایت اولویت اصلی استان این روزها در کما به سر می‌برد و با وجود همه تاکیدهای مدیریت ارشد پایتخت تاریخ و تمدن هیچ کاری برای گردشگری دیار الوند انجام نشده است.

همدان دارای ظرفیت‌های فراوان تاریخی، گردشگری و دیدنی است که با معرفی و استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، شرایط رشد و توسعه همه‌جانبه استان فراهم می‌شد.

ظرفیت‎هایی چون کوهستان الوند، مجموعه تله کابین، پیست اسکی، کوه کرکس، خانگرمز و طبیعت بکر و دیدنی کوهستانی استان همدان در فصل زمستان اگر به شکل صحیح و مناسبی در داخل و خارج از کشور معرفی می‌شد می‎توانست پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشد و قطعاً حضور گردشگران موجب رشد اقتصادی استان می‌شد.

استان همدان با وجود ظرفیت‌های فراوان هنوز به شکل جامع و صحیح در حوزه گردشگری معرفی نشده است.

13911106000106_PhotoA گردش صنعت «گردشگری» در سکوت و اغما

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *