جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری قنات در اردکان توسعه می‌یابد

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ تیر ۱۳۹۷

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان با اشاره به استقبال مطلوب گردشگران از مسیر گردشگری قنات این شهر، از در دستور کار قرار گرفتن فاز دوم این طرح خبر داد.

«حمید مشتاقیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ادامه روند ایجاد مسیر گردشگری قنات اردکان، در این باره تصریح کرد: فاز اول طرح مسیر گردشگری قنات اردکان از مهرماه پارسال شروع و در بهمن‌ماه همان سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اکنون برای سالجاری فاز دوم آن در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از طرح اقداماتی مانند لایروبی قنات، مسدود کردن و اصلاح مسیرهای فاضلاب خانگی منتهی به قنات، استحکام بخشی و ساماندهی پایاب‌های موجود در مسیر، از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انجام خواهد شد.

qanat گردشگری قنات در اردکان توسعه می‌یابد

این مسئول تاکید کرد: توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کنار ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف ایجاد این مسیر گردشگری است.

وی با اشاره به فراهم شدن محیطی امن و جذاب برای جذب گردشگر داخلی و به وی‍ژه خارجی، از استقبال چشم‌گیر تورهای گردشگری خارجی از این مسیر گردشگری و قرار گرفتن شهر اردکان به صورت خاص در چرخه گردشگری استان خبر داد.

مشتاقیان این طرح را فرصتی برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری جدید در مجاورت مسیر مذکور دانست و خاطرنشان کرد: گردشگران در جریان بازدید از این مسیر گردشگری با علوم گذشتگان در مورد انتقال آب از طریق قنات و تاسیسات جانبی آن همچون پاکنه، پایاب و آسیاب آبی آشنا می‌شوند و علاوه بر این نیز محیطی مناسب با امور تحقیقاتی و علمی و پژوهشی دانشجویان است.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد