جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کلیسای سرکیس اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ فروردین ۱۳۹۸

کلیسای سر کیس مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، جلفا محله ایروان، خیابان خاقانی، کوچه نماز خانه ایروان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۶۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کـلیـسای سـرکـیـس مــقـدس یـا دیــر اوهـانـاوانـک در۱۶۰۹م در محلهٔ هاکوپجان بنا شده. در۱۶۵۸م زمانی که اسقف اوهان از طرف جاثلیق ارمنیان به مقام خلیفه گری ارمنیان جلفا منصـوب شـد بـه عـلت نیمه کاره بودن ساختمان کـلـیسـای آمـناپـرکیـچ مقدس این کلیسا را به منزلهٔ کلیسای جامع و مقر خود انتخاب کرد. به همـین دلیـل هـم ایـن کلیسا به نام وی به دیر اوهاناوانک معروف شد. این بنا طیسال های بعد به تدریج تخریب شد و تا نیمهٔ قرن نوزدهم میلادی (۱۸۵۰م) تنها ویرانه ای از آن باقی ماند اما ناقوس خانهٔ آن تا۱۹۳۰م پا برجا بود. در حال حاضر اثری از این بنا باقی نمانده است.

سرکیس اصفهان کلیسای سرکیس اصفهان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • کامران فاضلي

    کلیساها از جمله مکان های مذهبی هستند که به زیباترین شکل ساخته و آراسته شده اند تا با دیدن آنها غرق در لذت و آرامش شوید. سرکیس یکی از آنهاست که با ورود به آن می توانید کم و بیش از فرهنگ مسیحیان ساکن در ایران و معماری و هنرشان بدانید.

    ۱۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد