جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کرمانشاه قابلیت داشتن سه اثر جهانی را دارد

تاریخ بروزرسانی :
۲ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱ – سرپرست پیشین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه قابلیت داشتن سه اثر جهانی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که روز یکشنبه اول دی ماه با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و جمعی از مدیران کشوری سازمان میراث فرهنگی در کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: همراهی و همدلی مجموعه کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون هنرمندان و صنعتگران کرمانشاهی در ۶۰ نمایشگاه داخلی و خارجی صنایع دستی حضور یافته‌اند.

معاون صنایع دستی و سرپرست پیشین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای ایام نوروز حجم قابل توجهی از بودجه این اداره کل به بحث چاپ و تکثیر بروشورها، کتابچه‌ها، سی دی‌ها و کاتالوگ‌های گردشگری اختصاص می‌یافت که امسال با توجه به کمبود بودجه توانستیم با همکاری بخش خصوصی و استفاده از اسپانسرها، بدون آنکه حتی یک ریال هم هزینه کنیم، ۴۰۰ هزار نسخه انواع موارد تبلیغاتی را برای ایام نوروز ۹۳ آماده کنیم.

‌سپهر تصریح کرد: توجه به بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی یکی دیگر از مواردی بود که در دوران سرپرستی‌ام بر این اداره کل به آن توجه ویژه داشتم که در این راستا ۶۰ پروژه را برای سرمایه‌گذاری گردشگری آماده کرده‌ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال همچنین مانورهای مختلفی با همکاری دهیاران و بخشداران استان کرمانشاه برگزار کردیم که بتوانیم نظارت ویژه‌ای از آثار تاریخی‌مان به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه قابلیت داشتن سه اثر جهانی را دارد، یادآور شد: استان کرمانشاه پتانسیل‌های ویژه‌ای در صنعت گردشگری دارد و علاوه بر بیستون و تاق بستان، اثر تاریخی باستانی معبد آناهیتا نیز قابلیت ویژه‌ای برای جهانی شدن دارد.

سپهر اظهارکرد: برای آماده کردن اثر تاریخی معبد آناهیتا به منظور جهانی شدن، یک طرح ساماندهی و سرمایه‌گذاری را در قالب سه فاز آماده کرده‌ایم و آن را به استانداری کرمانشاه ارائه داده‌ایم که بتوانیم با همکاری سرمایه‌گذاران و مسئولین استان، معبد آناهیتا را نیز ساماندهی کرده و آن را در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسانیم.

وی همچنین افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که درصددیم آن را به مرحله اجرا درآوریم.
16 229 کرمانشاه قابلیت داشتن سه اثر جهانی را دارد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *