رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ آذر ۱۳۹۹

کافه سفال آنسو تهران

لینک این مطلب کپی شد!

کافه سفال آنسو تهران ، اولین کافه‌ی ایران است که با هنر سفالگری تلفیق شده و در جهت حمایت، حفظ و اعتلای هنرهای کهن این سرزمین گام برمی‌دارد. در این مطلب از تاریخچه‌ی آنسو گفته‌ایم. داستانی که از سال‌ها پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، قصه‌ی خانه‌ها، آدم‌ها، دوستی‌ها و رفتن و آمدن‌هایی است که بخشی از سرنوشت ما را شکل داده است.

-سفال-آنسو-تهران1 کافه سفال آنسو تهران
کافه سفال آنسوی فعلی در واقع ملکی شخصی بوده که قدمت آن به دوره پهلوی دوم برمی‌گردد. البته این ملک شخصی قبل از این کاربری‌های دیگری هم داشته است و تقریبا سه سال است که به کارگاه سفالی تبدیل شده که در کنارش کافه هم وجود دارد.با وارد‎ شدن به کافه سفال آنسو حس نوستالژیک و دل‎نشینی را تجربه خواهید کرد. خانه‎ای قدیمی در یکی از محله‎های قدیمی مرکز شهر، که حوض وسط حیاط و ایوانی زیبا و پرگل شما را یاد خانه‎‎ مادربزرگ می‎اندازد. شما می‎توانید حیاط یا فضای داخلی و یا تراس را انتخاب کنید.

این کافه فروشگاهی برای فروش سفالینه‌ها نیز دارد که در آب‌انبار این خانه قدیمی طراحی شده است. سفال‌ها دست‌ساز و کاملا ایرانی هستند و اکثرشان از راه دور مانند لاله‌جین، یزد، لاهیجان، سمنان، نطنز و حتا روستای کلپورگان در سیستان و بلوچستان که موزه زنده سفال دنیاست و به ثبت یونسکو نیز رسیده است، آمده‌اند.
حفظ میراث ملی و جهانی ایران، حمایت از روستاییان کلپورگان و معرفی سفال کلپورگان ازجمله دلایل پرداختن به این نوع سفال بود و حتا با فرانسه و چند کشور خارجی برای فروش آن صحبت شده است. در این کافه می‌توانید انواع سفال کلپورگان را با قیمت‌هایی از ۲۰ هزار تا ۷۶ هزار تومان بخرید.

-سفال-آنسو-تهران3 کافه سفال آنسو تهران

خانه فرهنگی آنسو کارگاه‌های متنوع و ویژه‌ای را برای آموزش هنرهای تجسمی ترتیب داده است. این کارگاه‌ها شامل سفالگری رایگان همه روزه، سفالگری برای کودکان، سفالگری برای بزرگسالان، آموزش لعاب، آموزش باریستا و… می‌باشند. در عمارت آنسو، همیشه می‌توانید کاملا رایگان سفالگری کنید، تجربه‌ی کار کردن با چرخ سفال را داشته باشید و با شرکت در کلاس‌های آموزشی سفالگری، این هنر آرامبخش و دوست‌داشتنی را به‌صورت تکنیکی و حرفه‌ای بیاموزید.
به غیر از کارگاه‌های هنری، در آنسو رویدادهای گوناگونی مانند دوشنبه‌های گردشگری برگزار می‎گردد که در آن آنسو میزبان اساتید به نام در صنعت گردشگری می‌شود و فرصتی را فراهم می‎آورد تا دانشجویان و علاقه‌مندان به این صنعت گرد هم جمع‎شوند.

-سفال-آنسو-تهران2 کافه سفال آنسو تهران

به جز این رویداد، آنسو به صورت دوره‌ای میزبان بازارچه‌ها‌ی خیریه برای حمایت از حیوانات است و از برنامه‌هایی به این شکل با تمام نیرو حمایت می‌کند.
هر زمان به این عمارت قدیمی بروید، می‌توانید رایگان پای چرخ سفالگری بنشینید و دستی در آب و گل ببرید و آنچه از کاسه، کوزه، لیوان و گلدان دوست دارید را بسازید. اگر دوست داشته باشید سازه خود را ببرید، می‌توانید ۱۵ هزار تومان پرداخت کنید و اگر دوست داشته باشید سفالی که ساخته‌اید رنگ و لعابی داشته باشد و در کوره پخته شود، می‌توانید با پرداخت۳۰ هزار تومان تمام این امکانات را در اختیار داشته باشید. حتا این امکان برایتان وجود دارد که سازه دست خودتان را به نام خودتان در کافه بگذارید تا هر زمان که به آنجا رفتید، غذایتان را در همان ظرف سفالی خودتان برایتان سرو کنند.

-سفال-آنسو-تهران4 کافه سفال آنسو تهران

نحوه دسترسی به کافه سفال آنسو تهران

آدرس:خیابان ویلا( نجات‌الهی)، خیابان ورشو، پلاک یازده، زنگ یک

-سفال-آنسو-تهران55 کافه سفال آنسو تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *