جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ اسفند ۱۳۹۸

با توجه به حضور پررنگ گربه ها در زندگی امروزه ما،کافه ای با هم نشینی گربه های ایرانی برای علاقه مندان به گربه وهمچنین به چالش کشیدن خود در برابر ترس از گربه ها آغاز به کار کرده است.کافه موزه گربه اولین نمونه در ایران است که نمونه های مشابه را می توان در کشور های دیگر یافت. بابک اکبری یکی از گردانندگان موزه گربه ایرانی است. او به‌همراه دوستان و خانواده‌اش این موزه و کافه را راه‌اندازی کرده تا علاقه‌شان به گربه‌ها را تبدیل به یک کار متفاوت کند.

CAT CAFE 1 کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی
کافه موزه گربه ایرانی،کافه ای دنج در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان وصال شیرازی در یکی از خونه های قدیمی با نمای آجری و حیاطی کوچک در ورودی آن است که میخواهد قصه گربه های ایرانی را روایت کند. شما تابلوی موزه گربه‌ ایرانی آن را در ورودی کوچه میتوانید ببینید.در حیاط ورودی این کافه ،شاید نتوان گربه ها را تماشا کرد اما در روز های گرم تابستان می توان از این فضا استفاده کرد.

CAT CAFE 01 کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی

با ورود به این کافه شما وارد دنیای گربه ها خواهید شد البته قبل از آن برای رعایت بهداشت ابتدا باید کیسه‌هایی را که مخصوص کفش است و کنار درِ ورودی قرار دارد، روی کفش‌هایتان بکشید و تا زمانی که داخل عمارت هستید، نمی‌توانید آن‌ها را از پایتان دربیاورید.ساختمان دوطبقه این کافه شما را به ماجراجویی گربه های ایرانی فرا می خواند.در تمام نقاط کافه خانه هایی در کنار وسیله هایی بازی برای استراحت و استفاده گربه ها فراهم شده است .

دیوار های موزه مملواز تمبر هایی با طرح ونقش های گربه از کشور های مختلف است .تنوع وتکثر این تمبر ها بیانگرپیوند تاریخی هر کدام از این کشور ها با نژاد های مختلف گربه است. اکبری درباره این تمبرها می‌گوید: «در حدود ۸۰۰ تمبر گربه‌ طی سال‌ها جمع‌آوری کردیم. از بین آنها هر کدام که گرافیک بهتری داشت و همچنین پازل‌ نژاد گربه‌ها را تکمیل می‌کرد بزرگ کردیم و روی دیوارها نصب است.»

CAT CAFE 4 کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی

دیوار های کافه تماما از پراست از عکس های عکاسانی است که گربه ها را سوژه ی کار خود قرار داده اند.در حال حاضر گالری به نمایش عکس های خانم محبوبه مداح و زهرا مداح اختصاص یافته است.در طبقه دوم این موزه، اطلاعات جمع‌آوری شده متمرکز بر حضور گربه‌ها در تاریخ و ادبیات ایران است. تابلوهایی رنگارنگ از اشعاری و داستان سرایی های عبید زاکانی شما را سرگرم می کند.تزئینات این کافه پر است از تزئینات و مجسمه های گربه و همچنین روی میزها کتاب‌هایی است که اطلاعاتی درباره گربه‌ها و فواید گیاه‌خواری در اختیار شما قرار می‌دهد.

CAT CAFE 06 کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی

هرکدام از گربه های این موزه داستان های مخصوص به خود را دارند که با سرپرستی مسئولان مهربان این کافه درکنار هم زندگی می کنند.اکثر گربه های کافه از نژاد پرطرفدار پرشین هستند .گربه ها تماما زیر نظر پزشک هستند و واکسینه شده اند،پس جای نگرانی وجود ندارد.آشپزخانه کافه کاملا جدا است وهیچ گربه ای درآن رفت و آمد ندارد.

درمنو غذایی این کافه ،هیچ گونه گوشتی استفاده نشده است وغذا کاملا گیاهی است.در این فاصله که غذا سفارش می دهید می توانید با گربه ها سرگرم باشید ولی به این نکته توجه داشته باشید که اجازه بغل کردن گربه ها و هر حرکتی که مانع استراحت و آرامش آنها شود انجام ندهید.موزه گربه ایرانی در کنار فعالیت خود به‌عنوان کافه، قرار است مرکزی برای نمایشگاه‌هایی با موضوع گربه باشد.

CAT CAFE 5 کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی

نکاتی که باید در این کافه موزه رعایت شود:
گربه ها را نوازش و بغل نکنید مگر با تمایل خودشان.
رفتار کودکان با گربه ها را نظارت کنید،آن ها عروسک و یا وسیله ی بازی نیستند.
مزاحم خواب آنها نباشید.
از غذای خودتان به گربه ها ندهید.
مزاحم غذا خوردن گربه ها نشوید.
از سرو صدای بلند بپرهیزید.
بدون فلش عکس بگیرید.

نحوه دسترسی به کافه موزه گربه ایرانی

آدرس:خیابان وصال شیرازی،بن بست مریم
ساعات کاری:هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

CAT CAFE2 کافه موزه گربه ایرانی ، کافه ای با حس و حال گربه های ایرانی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • زهرا چهری

    از نظر غذا عالی بود و هر کی گفت بد بود باور نکنید سرویس غذا عالی بود برای گیاه خوارها عالیه فضای عالی داشت خونه قدیمی بسیار زیبایی داشت و گربه ها هم خیلی ناز و قشنگ بودن در کل عالی بود یکی از بهترین تجربه هایی بود که داشتم

    ۱۳ آبان, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
    • زهرا جلالی

      قیمت غذا چجوری بود

      ۲۸ بهمن, ۱۴۰۰

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد