رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ خرداد ۱۳۹۹

کافه رومی تهران

اشتراک گذاری

اگر دوست دارید کافه نشینی را با چاشنی طبیعت همراه کنید کافه رومی در محدوده شریعتی می تواند بهترین گزینه برایتان باشید. این کافه در کنار رودخانه پرآبی قرار دارد که صدای آن تا میزتان می آید. درختان سرسبز کافه رومی، گل و گیاهان سرحال و حیاط دلباز آن مکانی است که روح و جانتان را جلا می دهد.کافه رومی چه برای کسانی که دوست دارند خلوتی در کافه داشته باشند تا چند صفحه کتاب ورق بزنند و چه برای افرادی که دوست دارند بعد از مدت ها کنار هم جمع بشوند و گپ و گفت کنند فضایی عالی است.

کافه رومی تهران  کافه رومی تهران

کلبه شیروانی زیبای کافه رومی با دیوارهای زرد رنگش، زیبایی فضا را دوچندان کرده است. اگر اهل صبحانه خوردن در روزهای تعطیل باشید، کافه رومی مکانی مناسب برای این ایده است. موسیقی زنده نیز هر از چندی در کافه رومی برپا است تا نوای خوش هنر نیز در فضا پراکنده شود.

کافه رومی در واقع خونه‌ی بچگی‌های دو برادر معمار و دندان‌پزشک است که بعد از چند سال دست‌به‌کار شدند و یک حس و حال خوش را طراحی و اجرا کردند. از پله‌های انتهای بن‌بست باران در شریعتی مقابل سهیل که پایین می روید، رو‌به‌ روی خود یک خانه‌ی نسبتا قدیمی می‌بینید که درآن باز است. وقتی وارد حیاط می‌شیوید، از طریق یک راه چوبی به یک آلاچیق حصیری می‌رسید. صدای آب رودخانه آرامش خاصی به محیط می‌دهد و از آن‌جایی که کافه در ارتفاع بالاتری نسبت به رودخانه قرار دارد، بوی بدی ازآن به شمام نمی رسد و می‌توانیند از دیدن آن لذت ببرید.

کافه رومی تهران کافه رومی تهران

این کافه به جز فضای داخلی دنج و کوچکش، فضای نیمه‌بازی نیز دارد که در فصل سرما، کاملا گرمه؛ روی استخر حیاط ساخته شده است و در واقع استخر را پوشانده اند. برای استفاده‌ی بهینه از فضای استخر آن را انبار کافه کرده اند و انبار و فضای کافه با یک بالابر مخصوص کارکنان به هم وصل می‌شود؛ همین‌طور از نشستن در حیاط کافه هم می‌ توانید لذت ببرید. روی تمام قسمت‌های کافه فکر شده است؛ میزها توسط خودشان درست شده است، صندلی‌ها قدیمی و متعلق به پدربزرگ دوبرادر می باشد، ستون‌های چوبی متعلق به زیر ریل قطاراست و گرچه در اثر آتش‌سوزی راه‌آهن سوخته اند، ولی یک معمار خوش‌ذوق با فرچه‌ی فلزی آن ها را پرداخت کرده و ستون‌ها به رنگ جالبی رسیده اند.

کافه رومی تهران کافه رومی تهران

منو کافه رومی

انواع بستنی با طعم‌ها‌‌ی متفاوت را می‌توانید در منو کافه رومی پیدا کنید. این قسمت از منو به‌ویژه در فصل تابستان طرفداران بسیاری دارد. قیمت هر اسکوپ بستنی پنج هزار تومان است. علاوه‌برآن می‌توانید انواع کیک را از منو سفارش دهید که کنار قهوه و چای بهترین ترکیب برای عصر‌ها‌ به ویژه در فصل سرد زمستان است. کیک‌‌ها شامل کیک شکلاتی، پای سیب، چیز کیک، کیک هویج و کیک روز هستند. حدود قیمت برش‌‌ها‌‌ی کیک کافه رومی ۱۵ هزار تومان است.

کافه رومی تهران کافه رومی تهران
اگر برای میل میان وعده به کافه رومی بروید، پرسنل کافه رومی برای شما پیشنهاد‌های جذابی در منو قرار ‌داده‌اند. کروسان میوه و نوتلا، پای سیب داغ همراه بستنی و انواع تست‌ها طعم‌های بی‌نظیری هستند که نباید تجربه آن‌ها را از دست بدهید. غذای منو شامل سالاد، پنینی و پاستا‌ها‌ی جذاب کافه است؛ اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن قسمت غذا‌ها‌ی ایرانی منو است. این لیست خوش‌طعم و به‌یادماندنی بسیاری از رهگذارن را برای صرف ناهار به کافه می‌کشاند. غذاهای ایرانی شامل کشک بادمجان، میرزا قاسمی و آب دوغ خیار است که ظهر تابستان را کنار رودخانه به خاطره‌ای دلچسب تبدیل می‌کند.

نحوه دسترسی به کافه رومی

آدرس:خیابان شریعتی، ، بین پل رومی و پل صدر، روبروی سهیل، بین بانک شهر و بانک سپه، پایین پله ها، کنار رودخانه، بوفه دفتر خدمات الکترونیک

کافه رومی تهران کافه رومی تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *