رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ آذر ۱۳۹۹

چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

لینک این مطلب کپی شد!

بسیاری از مسافران برای هفته ها و یا ماه ها حس می کنند در هتل گیر افتاده اند. تازگی غذا خوردن در رستوران ها یا سرویس های اتاق به زودی از بین می رود و مسافران چیزی به جز مزه ی غذای خانگی نمی خواهند. این روش های نوآورانه برای خلاص شدن از نبود آشپزخانه را در پیش بگیرید. آگاه باشید که بیشتر هتل ها فقط اجازه ی استفاده از روش ماکروویو را به شما می دهند و ممکن است اگر متوجه شوند که در داخل اتاق٬ پخت و پز انجام می دهید شما از هتل بیرون کنند، پس هوشمندانه سفر کنید.

پختن با قهوه ساز

اول اینگه  ظرف قهوه ساز یا قوری را بشویید و بطور کامل آن را تمیز کنید.اینکار را می توانید با آب داغ و صابون انجام دهید و برای از بین بردن تا حد امکان مزه ی قهوه ٬ بشویید. اگر سینک حمام خیلی کوچک است٬ از سینک مشترک استفاده کنید و یا بخواهید ظرف را برای شما بشوییند. برای اکثر این دستورالعمل ها٬ می تواند سبد فیلتر را به طور کامل بردارید و اجازه دهید آب به طور مستقیم به بیرون برود. از کاسه ی قهوه ی با رنگ تیره٬ رنگ قرمز مایل به نارنجی یا با بوی شیمیایی استفاده نکنید. این ها ممکن است برای جوشاندن متافتامین استفاده شده باشند و قهوه ی به دست آمده برای سلامتی شما می توانند خطرناک باشد.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم20 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

بلغور جو درست کنید

دو بسته آرد جوی فوری را در پارچ بریزید.یک بسته ی جداگانه عسل٬ یک بسته ی جداگانه از مربای میوه و مقداری نمک اضافه کنید. حدود ۸ تا ۱۰ اونس آب درون قهوه ساز بریزید٬ دستگاه را روشن کنید و آرد جو تا حدود ۵ دقیقه ی دیگر آماده می شود. برای طعم اضافی٬ یک کیسه چای گیاهی با طعم میوه را داخل سبد قرار دهید. حتی بلغور جوی دوسر قدیمی ( نه سریع ) نیز با همین روش تهیه می شود ولی بیشتر طول می کشد. سعی کنید برش میوه ی تازه یا میوه ی خشک اضافه کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم19 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 تخم مرغ آب پز آماده کنید

تخم مرغ را به دقت در داخل کاسه ی قهوه ساز بگذارید و درون آن را با آب گرم پر کنید. بگذارید تخم مرغ چند دقیقه در آب داغ بماند و اگر لازک شد این کار را تکرار کنید. برای فهمیدن این که آیا تخم مرغ به خوبی پخته شده است٬ چند روش وجود دارد. تخم مرغ را بچرخانید٬ و سپس با لمس سریع انگشتتان آن را متوقف کنید. اگر همچنان تکان خورد یعنی تخم مرغ هنوز خام است.زرده ی تخم مرغ هنوز شل است و با این روش پختن زرده ی سفت بسیار سخت است. تا وقتی که سفیده ی تخم مرغ به خوبی نپخته٬ از خوردن آن بپرهیزید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم18 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

در قهوه ساز رشته فرنگی درست کنید

 

رشته ها را در کاسه ی قهوه ساز قرار دهید. به اندازه ی کافی آب اضافه کنید تا رشته ها را خیس کند و قهوه ساز را روشن کنید. بعد از اینکه آب در قهوه ساز جریان پیدا کرد٬ اجازه دهید حدود ۳ دقیقه یا هرچقدر که لازم است تا رشته ها نرم شوند٬ در آن خیس بخورد. سپس با دقت آن را خارج کنید و به آن چاشنی اضافه کنید. از قهوه ساز به عنوان بخارپز سبزیجات استفاده کنید.هویج٬ کلم بروکلی یا دیگر سبزیجات را در فیلتر قهوه ساز قرار دهید. چند بار داخل قهوه ساز آب یریزید تا به نرمی دلخواهتان برسید. از سبزیجات معطر مثل پیاز و فلفل استفاده نکنید. چون با این کار افرادی که بعد از شما به اینجا می آیند و می خواهند برای خودشان قهوه درست کنند٬ شما را لعنت خواهند کرد. شما می توانید سبزیجات بیشتری را در یک وعده بجوشانید٬ اما ممکن است آن ها را تر کند. اگر این روش را انتخاب کرده اید٬ آب را به سرعت عوض کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم17 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم16 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 برنج فوری درست کنید

برنج را در قهوه ساز قرار دهید. به مقدار لازم درون کاسه ی قهوه ساز آب بریزید٬ همانطور که در بسته بندی برنج توضیح داده شده است. بگذارید تا زمانی که برنج به طور کامل پخته شود٬ و بیشترین آب را جذب می کند٬ دستگاه روشن باشد.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم15 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 آب داغ را با بسته های سس یا پودر سیب زمینی مخلوط کنید

درون کاسه ی قهوه ساز آب بریزید و آن را تا دمای لازم داغ کنید. آب داغ را به مخلوط سس یا پودر سیب زمینی اضافه کنید. شما نباید از این طریق چیزی بجز آب در درون قهوه ساز استفاده کنید. این دستگاه ها فقط برای جوشاندن آب تعبیه شده اند و آب به طور مستقیک با المنت حرارتی در تماس است. سس می تواند المنت حرارتی را بسوزاند و قهوه ساز را خراب کند.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم14 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 با دقت گوشت را آب پز کنید

 

دستورالعمل گوشت قهوه ساز قدیمی دیگر در محدوده ی سازمان های ایمنی غذا قرار ندارد ولی به آسانی می توان حدس زد که مشکلی در این رابطه وجود دارد. یک قهوه ساز خوب آب را تا ۲۰۰ درجه ی فارنهایت یا ۹۳ درجه ی سلسیوس گرم می کند. این بسیار نزدیک به دمای جوش آب است و به اندازه ی کافی گرم است که مرغ نازک بدون استخوان و منجمد نشده را در ۱۵ دقیقه نرم کند. با این حال٬ بسیاری از قهوه سازها مخصوصا قدیمی و ارزان ها که معملا در هتل ها پیدا می شوند٬ به دمای پایین تری می رسند که نمی تواند گوشت را در دمای ایمن بپزد. این کار ریسک دارد و آن را با مسئولیت خودتان انجان دهید.در هنگام آب پز کردن٬ سطح آب باید تقریبا تا وسط گوشت باشد. هروقت لازم شد٬ آب اضافی را بیرون بریزید. پس از اینکه گوشت کاملا پخت٬ کمی شیر٬ کره و فلفل به آن اضافه کنید. بگذارید ۱ دقیقه روی گوشت بماند و بعد آن را از داخل حرارت خارج کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم13 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

از المنت حرارتی به عنوان یک صفحه ی داغ استفاده کنید.

کاسه ی قهوه ساز را بردارید تا صفحه ی داغ ضعیف زیر آن مشخص شود. شما می توانید روی این صفحه ی امن داغ کوچک غذای خود را بپزید یا صفحهی ای که از فوی آلومینیوم ساخت شده را روی آن قرار دهید. دستورالعمل اتوی لباس که در زیر آمده است را برای گرفتن ایده های مختلف مطالعه کنید. پخت و پز بیش از چیزی که بر روی اجاق گازهای معمولی انجام می شود٬ طول خواهد کشید. شما به دمای لازم برای پختن مرغ یا برش های ضخیم گوشت نمی رسید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم12 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 دستورالعمل اتوی لباس

اتو را آماده کنید

بیشتر هتل ها اتوی لباس را در قفسه نگهداری می کنند یا بنا به درخواست آن را برایتان آماده می کنند. حالت بخار آن را خاموش کرده و آن را در حالت پارچه ی کتان یا پنبه قرار دهید. مطمئن شوید که مخزن آب خالی است در غیر این صورت در دماهای بالا به مشکل خواهید خورد. اگر غذا شروع به دود کردن کرد٬ آن را از روی فویل جدا کنید.بیشتر هتل ها حسگر دود دارند و نمی توان آن را خاموش کرد. اگر متوجه دودی شدید٬ غذا را از حرارت جدا کنید و اتو را برای چند دقیقه خاموش کردهتا اینکه دوباره به پختن غذا برگردید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم10 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم9 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

ساندویچ پنیری یا کیسادیا درست کنید

ساندویچ را بین دو لایه فویل قرار دهید. لبه های فویل را به هم بپیچانید تا ساندویچ بسته بندی شود. اتو را روی فویل به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. آن را با دقت و بدون اینکه فویل را پاره کند جدا کنید و برای ۳۰ ثانیه ی دیگر آن طرف فویل را بپزید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.
. شما با این روش تا زمانی که مواد اولیه یا قبلا پخته شده اند و یا می توان آن را به صورت خام خورد٬ می توانید هر نوع ساندویچ کبابی را درست کنید. دسر ساندویچ با کره ی بادام زمینی و چیپس شکلاتی را امتحان کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم8 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

با اتو بیکن بپزید

 

بیکن ها را نصف کنید و بین دو صفحه ی فویل قرار دهید و لبه های فویل را بپیچانید. اتو را به طور کامل روی کل سطح فویل قرار دهید. با چنگال و با دقت و به فاصله ی چند دقیقه فویل را باز کنید تا ببینید آیا بیکن آماده است یا خیر تا اجازه دهید بخار خارج شود. حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد تا بیکن تردی داشته باشید. گاهی اوقات لازم است تا مقداری روغن روی بیکن بریزید تا از خیس و نرم شدن آن جلوگیری کنید. روغن اضافه را در سطل آشغال و یا روی غذای دیگری بریزید. هیچوقت روغن را در لوله ی تخلیه نریزید. پختن گوشت خام با اتوی لباس مقداری شجاعت لازم دارد. برای کمترین احتمال آلپدگی باکتریایی٬ اجازه بدهید تا بیکن شما کاملا ترد شود. اتو را حائل نگه دارید تا مثل یک کتری عمل کند.
مطمئن شوید برای ایجاد یک سطح مسطح و محکم اتو درگیر است. اتو را روی تخته ی اتو نگه دارید تا از احتمال آتش سوزی جلوگیری کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم7 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 سینی فویل بسازید

همیشه بین اتو و غذا فویل آلومینیومی قرار دهید که مخصوص کارهای سنگین است. لبه های فویل را برای جلوچیری خروج مایعات ببندید. این کار باعث حفاظت از آلوده شدن غذای شما و جلوگیری از آسیب دیدن اتو می شود. اگر روی فویل ذکر نشده بود که مخصوص کارهای سنگین است٬ از دو فویل روی هم استفاده کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم6 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 در سینی فویل غذا بپزید

بهتر از است از غذاهایی استفاده کنید که می توانید آن ها را خام بخورید یا می توانید ببینید که به طور کامل پخته شده اند. در انجا چند گزینه وجود دارد:
. کره را به عنوان روغن روی سینی بریزید و یک با دو تخم مرغ درون آن بشکنید. بین ۷ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ کاملا خود را بگیردو سپس آن را بچرخانید تا سطح دیگر آن را نیز بپزید.
. سبزیجات را درون فویل روغنی بپیچید و تا زمانی که به دمای مورد نظر برسید٬ آن را بپزید.
. گوش ماهی را درون فویل بپیچید و تا زمانی که به رنگ سفید شیری یا مات در بیاید آن را بپزید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم5 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم
. میگو را خرد کنید تا قرمز و مات شود.

 با گیره ی لباس سینی را جدا کنید

از دو گیره ی چوبی لباس برای برداشتن فویلی که روی آن غذا پخته شده است استفاده کنید و آن را به سینی تبدیل کنید. فویل بسیار داغ خواهد بود٬ پس آن را با دستان بدون محافظ لمس نکنید. هیچوقت از گیره های پلاستیکی لباس استفاده نکنید٬ چون ذوب می شوند.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم4 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

غذاهای مایکروویوی

تخم مرغ های مایکروویوی

اگر می دانید دارید چکار می کنید٬ می توانید یک غذای تخم مرغی با کیفیت درون یک مایکروویو درست کنید. این روش کمترین خطرانفجار را دارد که انفجار می تواند مایکروویو را خراب کند و به هزینه ی شما در هتل اضافه کند.
.سفیده و زرده را جدا کنید. آن ها را در دو فنجان جدا قرار دهید. زرده را بشکافید و هر فنجان را با پلاستیک بپیچانید یا با حوله ی کاغذی . برای مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه سفیده را داخل مایکروویو قرار دهید و سپس زرده را برای مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه. آن ها را ۲ دقیقه رها کنید تا پختن کامل شود و سپس میل کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم3 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 پاستای مایکروویوی

پاستای دستی کوچک را درون آب بریزید. آن را درون مایکروویو قرار دهید و بگذارید ۳ یا ۴ دقیقه بیشتر از زمان پخت پیشنهاد شده بماند. هر چند دقیقه آن را چک کرده٬ هم بزنید و کاسه را بچرخانید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم2 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

سیب زمینی پخته درست کنید.

سیب زمینی را درون سینک حمام بشویید٬ سپس پوست آن را در هر چهار طرف با چنگال سوراخ کنید. به مدت ۵ دقیقه آن را بپزید٬ سپس آن را بچرخانید و برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه ی دیگر بپزید. گهگاه آن را با چنگال چک کنید؛ وقتی وسط سیب زمینی نرم شده باشد٬ سیب زمینی پخته است. ۵ دقیقه صبر کنید تا پختن کامل شود٬ سپس آن را در بیاورید و با کره و نمک میل کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم1 چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

دستورالعمل های دیگر را امتحان کنید.

مایکروویو یکی از لوازم پخت و پز همه کاره است. مقالات دیگری را نیز برای دسترسی به دستورالعمل های مختلف و راهکارهای اصولی مطالعه کنید. بعضی از این دستورالعمل ها به مواد یخ زده نیاز دارند. در صورتی که در اتاق شما یک فریزر کوچک وجود ندارد٬ آن را درخواست کنید.

-در-اتاق-هتل-غذا-درست-کنیم چگونه در اتاق هتل غذا درست کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *