رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

چشمه های بیله دره

اشتراک گذاری

چشمه های بیله دره در سه کیلومتری شمال سرعین در دره‌ای واقع شده است که از نقاط مختلف زمین خارج‌ می‌شود. اطراف چشمه های بیله دره را رسوب‌های آبرفتی حاصل از تخریب و تجزیه سنگ‌های آذرین و سخت منطقه فرا گرفته است.آب چشمه های بیله دره سرد و از دسته آب‌های بیکربناته کلسیک سرد با ‌‍PH اسیدی و رسوبات خشک اندک است. هرساله مردم زیادی به روستای بیله درق برای رفت به چشمه های بیله دره می روند .آب چشمه های بیله دره شبیه به آب چشمه کاشا – اویان Cachat-Evian فرانسه است که خواص درمانی آن به قرار زیر است:
– درمان بیماری‌های کلیه: مصرف داخلی این نوع آب‌ها باعث افزایش ادرار و دفع مواد گوناگون از راه دستگاه ادراری می‌شود. پایین بودن میزان املاح موجود در آب ، باعث قدرت دفع بیشتر مواد زائد بدن است.
– دستگاه تغذیه‌ای و کبد: جذب این آب‌ها در دستگاه گوارش زیاد است و حرکات دودی روده‌ها را کم می‌کند. مصرف این نوع آب‌ها به مقدار کم صفراآور است و در دوره درمان باعث کاهش بیلی روبین Bilirubine و دیگر املاح صفراوی خون می‌شود.
– بافت‌ها: این گونه آب‌ها باعث تورم آرام بافت‌ها می‌شود و اثر داخلی آن موجب تعویض آب درون سلولی و در نتیجه دفع مواد سمی است.
– مجاری ادرار: این آب‌ها باعث افزایش انقباض‌های مجاری ادرار می‌شود و ممکن است انقباض‌های مجاری ادرار به ۱۰ تا ۱۵ انقباض در دقیقه افزایش یابد که میزان طبیعی آنها یک تا سه بار است.
در روش‌های درمان می‌توان از این آب به جز آشامیدن ، از راه دیگر نیز استفاده کرد. موارد تجویز آن در بیماری‌های سنگ‌های مجاری ادرار ، افزایش مواد ازته ، نقرس ، درد مفاصل ، حالات تشنجی ، چاقی و تورم کبد است.

روستای ییلاقی بیله درق یا ویلا دره، دومین جاذبه گردشگری سرعینه، که با حدود ۲۰۰ متر پهنا در عمق ۱۰۰ متر یک دره، در ۳ کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است . روستایی که با جاذبه های طبیعی و آب و هوای لطیف و خنکش معروف شده و اهالی منطقه این روستا را با چشمه های آب معدنی طبیعیش می شناسند. طبیعت بیله درق، آنقدر تنوع دارد که شما می توانید درخت، گل، چشمه های طبیعی، آبشار و کندوهای عسل را در یک زمان کنار همدیگه تماشا کنید. این روستا علاوه بر تمام جاذبه های طبیعیش، غارهای بزرگ و کوچیکی هم در دل کوه ها و صخره ها دارد، که هر کدام از آنها جاذبه های خاصی برای یک سفر توریستی خواهند داشت. اما از میان تمام این غارها، غاری با دهانه بزرگ و عریض که از بالای تپه بیله درق نمایان می شه، این روزها تبدیل به سرپناهی برای استراحت گردشگران شده. این در حالی ست که چندین غار کوچیک هم در امتداد رودخانه بیله درق در دل صخره ها دیده می شوند و البته غاری بزرگ هم در ادامه مسیر دره وجود دارد که چشمه ای هم از داخل آن جاری می باشد.

چشمه های بیله دره  چشمه های بیله دره

چشمه های بیله دره  چشمه های بیله دره

چشمه های بیله دره  چشمه های بیله دره

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *