جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه آبگرم اسک

تاریخ بروزرسانی :
۹ مهر ۱۳۹۷

چشمه آب گرم اسک مازندران که در شهرستان آمل واقع شده دارای خواص درمانی بسیاری است که در کنار دیگر آب گرم های منطقه جزو جاذبه های طبیعی درمانی آن به شمار می رود.
آب گرم اسک از جاهای دیدنی مازندران در روستایی به همین نام قرار گرفته و دارای ترکیبات اسید کربنیک و بیکربنات دوسود است. پیرامون این چشمه قشرهای آهکی پدید آمده که به مرور زمان به سنگ های مرمر تبدیل شده است. این آب گرم برای درمان امراض جلدی از قبیل اگزما و زخمهای کهنه توصیه شده است. علاوه بر آب گرم فوق، آب معدنی های دیگری نیز در آب اسک وجود دارد که برای رفع امراض جلدی و گوارشی توصیه شده اند.
چشمه آبگرم اسک از جاهای دیدنی مازندران جزو جاذبه‌های دیدنی و طبیعی استان مازندران و شهر آمل محسوب میشود که سالانه گردشگران زیادی برای استفاده از آن به لاریجان سفر میکنند. چشمه آبگرم اسک در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر آمل به تهران قرار دارد که از توابع شهرستان لاریجان به حساب میآید و از آب و هوای بسیار خوب و معتدلی برخوردار است که با طبیعت زیبا و فوق العاده بکر این روستا توام شده است. با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی بیشتر این روستا بپردازیم.
چیزی در حدود یک ساعت پیاده روی نیاز دارید تا از این روستا به غار آب اسک برسید که مسیر در کنار ارتفاعات و حواشی رود هراز میباشد و همین امر باعث گشته تا همین پیاده روی بسیار لذت بخش باشد. طول غار آب اسک نیز در چیزی نزدیک به ۳۷۰ کیلومتر میباشد!
تامین آب چشمه آب اسک از جاهای دیدنی مازندران از دل زمین جوشیده میشود و با مواد گوگردی و املاح معدنی همراه شده که دارای خواص درمانی میباشد و برای بیماری‌های پوستی، درد مفاصل و… بسیار توصیه شده است. خوب است بدانید که در بالای همین روستا نیز چشمه آب فرنگی یا آب آهن قرار دارد که برای درمان بیماری‌های کم خوبی توصیه میشود.

 1 2 چشمه آبگرم اسک

 

 3 0 چشمه آبگرم اسک
منابع: آسان بگرد , سیتی پدیا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 2.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • امین حاج آقاسی

    مثل ((رینه جا)) برای استفاده از از آبگرم نداره . من رفتم تو روستا ولی چیزی پیدا نکردم . چهل سال پیش یه حمام یه حوزچه های عمومی مثل خزینه بود که ظاهرا به خاطر مسایل بهداشتی تعطیل شه.

    ۱۰ فروردین, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
    • امین حاج آقاسی

      اشتباه تایپی داشتم که پوزش میخوام و حوضچه صحیح است

      ۱۰ فروردین, ۱۴۰۱
  • مهرنوش زاده رفيع

    يكي از جاذبه هاي درماني و طبيعي استان است

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    يكي از جاذبه هاي زيبا وديدني اين استان خرم سرسبز است كه خواص درماني نيز دارد

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نسترن حبیب الهی

    این آبگرم با غار زیبا و چشمه پرخاصیتش در منطقه ییلاقی اسک از توابع لاریجان آمل قرار داره، از مسیر جاده هراز میتوانید به این آبگرم برسید .
    به همه پیشنهاد می کنم که در بهار و تابستان از این آبگرم استفاده کنند .

    ۱۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    مگه میشه کسی به آمل بره و از چشمه آب گرم استفاده نکنه؟! یکی از بهترین چشمه های آبگرم ایرانه و خیلی از بیماری‌ها را مداوا میکند

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    یکی از بهترین چشمه های آبگرم ایران است و برای بسیاری از بیماری ها عالی است.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    در بالای همین روستا نیز چشمه آب فرنگی یا آب آهن قرار دارد که برای درمان بیماری‌های کم خوبی توصیه میشود

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *