رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

پیاده‌راه استاد شجریان در شیراز افتتاح شد

اشتراک گذاری

پیاده راه سلامت استاد محمدرضا شجریان در سه فاز عمرانی با نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و سه و نیم کیلومتر طول در منطقه ۶ شهری شیراز افتتاح شد.به گزارش ایرنا، شهردار شیراز شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ گفت: پروژه‌های انسان محور شاخص در همه مناطق شیراز ایجاد شده و یا در حال تکمیل است و عدالت محیطی ،فضایی و خدماتی در سطح شهر ایجاد شده است.حیدر اسکندرپور افزود: به شورای ششم و شهردار آینده شیراز می گویم که حضور جوانان خوش فکر در شیراز را مغتنم بشمارند.

پیاده‌راه استاد شجریان در شیراز افتتاح شد

وی ادامه داد: کارهایی که در ۲ سال گذشته در بافت تاریخی شیراز انجام شده در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و خدمات شهری در این منطقه با کمک سایر دستگاه های اجرایی خدمات رسان به روز شده است.
شهردار شیراز اضافه کرد: بافت قدیم این کلانشهر امروز به مقصد گردشگری برای این شهر تاریخی تبدیل شده است.
اسکندرپور در ادامه به اقدامات حوزه فرهنگی،اجتماعی و ورزشی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: شیراز در حوزه‌های فرهنگی دارای مکتب و این شهر مرکز فلسفه ایران بوده است و در حوزه های هنری سابقه درخشانی دارد و در اردیبهشت امسال داستان مکتب شیراز برای مردم بیان شد و ۵۰ کتاب و ۱۲ قطعه موسیقی شیرازی بازتولید و عرضه شد.
وی با بیان اینکه شیراز شهر شعر است، عنوان کرد: همه نویسندگان مشهور شیرازی یا کسانی که در زمینه شیراز آثار ادبی داشتند دعوت شدند و همفکری آنها به نشر ۵۰ کتاب در اردیبهشت امسال و روز شیراز منجر شد.
اسکندرپور هویت شیراز را از جنس یاد و این شهر را مانند یادمانی دانست و گفت: زمانی که کلید شیراز را تحویل گرفتم مانند کارگاه ساختمانی عظیمی بود که فرسنگ ها از هویت اصلی این شهر تاریخی فاصله داشت.
وی توسعه شهری اصولی در شیراز را بدین گونه دانست که بر شیراز بودن آن بیافزاید و افزود: شیراز قرار نیست از جایی دیگر الگو بگیرد و توسعه شهری نباید این شهر را متفاوت از هویت اصلی‌اش کند.
شهردار شیراز ادامه داد: توسعه فقط افزایش طول و عرض شهر نیست، شیراز لحجه خاص خود و عطر و طعم خود را دارد که متمایز از سایر شهرها است و در این راستا باید توسعه یابد.
اسکندرپور عنوان کرد: هر اقدامی در جهت حذف مولفه‌های هویت بخش شیراز نامبارک است و این شهر را به سمت زوال سوق خواهد داد.
شهردار شیراز تاکید کرد: توسعه شیراز باید به گونه ای باشد که این شهر از سیطره خودروها باز ستانده شود.

۳۰ میلیارد تومان برای پیاده راه استاد شجریان هزینه شد
شهردار منطقه ۶ شیراز نیز در این آیین میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت پیاده راه استاد شجریان را قریب به ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پیاده راه استاد شجریان به طول ۳ و نیم کیلومتر و مسیر دوچرخه سواری ۳ کیلومتری افتتاح شد که مسیر دوچرخه و پیاده روی آن کاملا از هم تفکیک شده است.
حمیدرضا اسماعیلی افزود: این پیاده راه شامل چندین زمین ورزشی و سایبان‌ها ،نشیمن‌های متعدد جمعی و فردی ویژه کودکان و بزرگسالان است.
وی ادامه داد: این پیاده راه هشت هزار متر فضای سبز دارد و سه هزار اصله درخت نیز در این محور کاشته و روشنایی آن نیز کاملا تامین شده است.
شهردار منطقه ۶ شیراز با بیان اینکه این مسیر مشرف بر رودخانه خشک و باغات چمران و قصردشت است گفت: همزمان ۱۷ پیمانکار برای تکمیل این پروژه به کار گرفته شد به‌گونه‌ای که مقرر بود این پیاده راه سه ساله تمام شود اما در مدت یک سال به بهره برداری رسید.
وی در ادامه بیان کرد: دوشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰ بهسازی و توسعه باغ سلامت بانوان شیراز واقع در پیاده راه سلامت استاد شجریان در بلوار چمران به مساحت سه هکتار به بهره برداری رسید.

پیاده‌راه استاد شجریان در شیراز افتتاح شد
افتتاح باغ سلامت بانوان شیراز به دست عکاس خبری زن در هفته خبرنگار

باغ سلامت بانوان که یکی از پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ و در ورودی پیاده راه سلامت از سمت بلوار شاهد است دوشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰ به مناسبت هفته خبرنگار به دست طاهره حیاتی عکاس روزنامه سبحان به بهره برداری رسید.

محیط زندگی است
رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این آیین گفت: افزایش سرانه فضای سبز و پیاده راه سازی در دوره کنونی مدیریت شهری شیراز براساس سیاست اصلی شورای شهر پنجم بود که محیط‌های شهری امن و سالم برای شهروندان ایجاد شود.
سید عبدالرزاق موسوی افزود: پیاده راه استاد شجریان تنها یک پیاده راه نیست بلکه محیطی امن شهری و زیبا برای تفریح ،ورزش و گذران اوقات فراغت شهروندان است و باید آن را فضای زندگی نامید.
وی ادامه داد: اگر مردم برای حفظ این فضاها کمک نکنند این محیط ها ماندگار نخواهد بود و زیبنده مردم شیراز نیست که زباله رها شده در محیط های شهری مشاهده شود.

محمدرضا شجریان هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان “خسرو آواز ایران” یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب هفدهم مهرماه ۹۹ در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.
مرحوم شجریان سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و در روزهای پایانی حیات، به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود.
شجریان زاده اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد.
همچنین روزنامه ونکوورسان کانادا او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.
مرحوم شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای ده‌ها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.
پیکر او شنبه نوزدهم مهر ۹۹ در توس خراسان رضوی در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *