جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پنیر نخل خرما ( غاپ ) هرمزگان

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ اسفند ۱۳۹۸

پنیر نخل یا همان غاپ،سوغات لذیذی است که از دل نخل بیرون می آید و خواص بسیاری دارد.برای دستیابی به پنیر نخل (با رنگ سفید) که در اصطلاح محلی به آن غاپ می‌گویند معمولاً سر درخت را می‌اندازند و برگ‌ها و لیف‌های دور برگ‌ها را تا رسیدن به میانه و پنیر نخل، جدا می‌کنند شما می توانید در همه فصول سال اینمحصول را برداشن کنید.

PANIR NAKHL پنیر نخل خرما ( غاپ ) هرمزگان

پنیر نخل که در اصطلاح محلی به آن کور می گویند در بخش میانی سر یا تاج درخت خرما است و در فصل زمستان با بارش باران از طعم شیرین تری برخوردار است.در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را که تارونه نام دارد، می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمان‌گر دردهای معده است.عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.

PANIR NAKHL2 پنیر نخل خرما ( غاپ ) هرمزگان

در میان مردم مناطق کویری مرسوم است که درختان خرما –مسن ترین درخت-را برای مهمانان ویژه خود سر ببرند و پنیر درخت خرما را پیشکش مهمان می کنند.
هر نخل ۳ تا ۱۰ کیلوگرم پنیر دارد و پنیر نخل تمام خواص خرما را دارد یعنی سرشار از قند، مواد معدنی، ویتامین، کالری و آهن است.
از جمله خواص آن درمان نازایی، درمان بیماریهای عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و درمان کم‌خونی و ضعف قوای جسمی و جنسی را می‌توان نام برد.

NAKHL5 پنیر نخل خرما ( غاپ ) هرمزگان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد