رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ شهریور ۱۴۰۱

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری داخلی کدامند؟

اشتراک گذاری

ایران پر از شگفتی و زیبایی است. شاید حتی خیلی از افراد با تمام جاذبه ‌های دیدنی ایران آشنا نباشند و تنها چند مورد از معروف ترین جاذبه‌ ها را بشناسند. اما حقیقت این است که مقاصد گردشگری داخلی حتی برای گردشگران و طبیعت‌گردان خارجی نیز جذابیت بالایی دارد. اما پرطرفدارترین مقاصد گردشگری داخلی ایران کدامند؟

پرطرفدار‌ترین مقاصد گردشگری داخلی

طبق آماری که مرکز رصد فرهنگی ایران منتشر کرده، در سال ۱۳۹۸، تهران، مشهد، شیراز و اصفهان در صدر جدول انتخاب خانواده ‌های ایرانی برای مسافرت بوده‌اند. البته شیوع ویروس کرونا و محدودیت ‌های تردد، روی این آمار تاثیر‌گذار بوده است.
اما اگر این استثنا را در نظر نگیریم، می‌توانیم با توجه به آمار و مشاهدات و جاذبه ‌های گردشگری هر شهر، برخی از شهر‌های ایران را به عنوان پرطرفدارترین مقاصد گردشگری داخلی معرفی کنیم.

۱ – اصفهان از محبوبترین مقاصد گردشگری داخلی

اصفهان محبوب ‌ترین مقصد گردشگری ایران چه برای مردم ایران و چه برای توریست‌ های خارجی است. این شهر زیبا، مهد هنر و شکوه معماری اعصار مختلف تاریخی بوده و آثار دیدنی بسیاری به یادگار دارد. خوشبختانه خیلی از این آثار، مرمت شده و سهم مهمی در جذب گردشگر به این شهر زیبا دارند.
با خرید بلیط اصفهان و اقامت حداقل سه روزه، یک سفر متفاوت تجربه کنید و جاذبه ‌های دیدنی تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهر را ببینید.
میدان نقش جهان اصفهان، معروف‌ ترین جاذبه دیدنی اصفهان است که حتما آن را می‌شناسید. کاخ هشت بهشت، کاخ چهل ستون، حمام صفوی، خانه‌ های تاریخی زیبا، پل خواجو و سی و سه پل نیز برخی از جاذبه‌ های دیدنی اصفهان هستند که با سفر به این شهر می‌توانید تجربه کنید.

۲- شیراز پایتخت فرهنگی و تاریخی ایران

به هر گوشه ایران که نگاه کنید، زیبایی خواهید دید. شیراز یکی از توریستی ‌ترین شهر‌های ایران و مقصد محبوب گردشگران خارجی محسوب می‌شود که به شهر شعر و هنر و معماری معروف است. شهری با جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی بسیار که سفر به آن را نباید از دست داد. شهری که یک بار دیدنش کافی نیست و حتما برای سفر دوم برنامه‌ریزی خواهید کرد.
تخت جمشید، آرامگاه دو شاعر بزرگ ایران یعنی حافظ و سعدی، مجموعه زیبای وکیل شامل مسجد، بازار و حمام، خوراکی‌های ناب و غذا‌های لذیذ تنها بخشی از جاذبه های شیراز برای مسافران هستند.

۳- تبریز از توریستی ترین شهرهای ایران

تبریز یکی از شهر‌های زیبا در شمال غرب کشور است که جاذبه‌ های دیدنی زیادی دارد. مقبره الشعرا، ائل گلی، موزه قاجار، خانه پروین اعتصامی، خانه ‌های زیبای سنگی کندوان تنها بخشی از جاذبه‌هایی است که با خرید بلیط تبریز می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

اگر به دنبال یک مقصد تمام و کمال برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستید، تبریز انتخاب مناسبی برای شما است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این شهر سفر کردید، حتما یک روز را در خانه‌های دست ساز و سنگی روستای کندوان تبریز سپری کنید و از آب و هوا و مناظر زیبای آن استفاده کنید.

۴- سفر به تهران پایتخت پرجاذبه ایران

تهران از زمان قاجار به عنوان پایتخت سیاسی، تجاری و اقتصادی ایران انتخاب شده و از همان دوران به بعد، آثار معماری شاخص زیادی در آن به جای مانده است. مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، مجموعه سعد آباد، مجموعه کاخ‌ های گلستان، طبیعت زیبا و خانه‌ های تاریخی از مهمترین جاذبه ‌های دیدنی تهران هستند.
با خرید بلیط تهران می‌توانید در هتل ‌های لوکس و چند ستاره و یا اقامتگاه‌ های بومگردی اقامت کنید. رستوران‌ها، کافه‌های متعدد، اتاق‌های فرار، تفریحات هیجان‌انگیز، تجربه خیابان گردی در طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، بخشی از تجربه شما از سفر به تهران خواهد بود.

۵- با سفر به یزد به گذشته بروید

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گرم ‌ترین نقطه کره زمین در کویر مرکزی ایران قرار گرفته است. گرمای شدید و آب و هوای کویری موجب شده تا طبیعت بی‌نظیری در این منطقه به وجود بیاید. دیدن شهر‌های مرکزی و کویری ایران تجربه بی‌نظیری برای شما به همراه خواهد داشت.
یزد یکی از گرم و خشک‌ترین شهر‌های ایران که در حاشیه کویر و بیابان لوت واقع شده است. اما با دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر، باغ‌ها و قنات‌ها در این شهر زیبا با مردمان خون گرم و مهمان نواز، شگفت‌زده خواهید شد.
بافت تاریخی یزد، یکی از آثار ثبت شده جهانی است و یکی از دلایل این انتخاب به عنوان آثار ثبت شده یونسکو، خلاقیت بسیار شگفت‌انگیز معماران ایرانی در خصوص معماری منطبق با اقلیم است. نوع ساختار بافت تاریخی شهر یزد، خانه های کاه گلی، کوچه‌های باریک، دیوار‌های بلند، استفاده از عنصر آب و از همه مهمتر بادگیر‌ها، همه در کنار هم موجب شده تا حتی در گرم‌ ترین روز سال، از نشستن در ایوان خانه‌ های تاریخی یزد لذت ببرید.
علاوه بر آن، تجربه یک کویر نوردی در بیابان‌ های مرکزی ایران، تجربه شتر سواری و سافاری و تماشای طلوع و غروب خورشید در دشت‌های مرکز ایران نیز تجربه خوبی برای شما خواهد بود.

۶- مشهد از محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری داخلی

یکی دیگر از محبوب ‌ترین شهر‌های توریستی برای سفر‌های داخلی است. آیا به دنبال یک مقصد برای یک سفر ترکیبی زیارتی و طبیعت گردی هستید؟ مشهد را انتخاب کنید. به غیر از آرامگاه امام رضا (ع)، مشهد جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز دارد.
برای مثال می‌توان به دره کال جنی یکی از بکرترین جا‌های طبیعی ایران اشاره کرد. آرامگاه شاعر بزرگ ابوالقاسم فردوسی نیز در این شهر واقع شده که دیدن آن خالی از لطف نیست. این شهر، سالانه میزبان تعداد زیادی مسافر است که از شهر‌های مختلف ایران و یا حتی از کشور‌های مختلف جهان، به آن سفر می‌کنند.

سخن آخر

ایران یکی از مهمترین سکونتگاه‌ها در فلات ایران و خواستگاه تمدن و شهرنشینی بشر بوده، کشوری مهم در مسیر جاده ابریشم که همواره از منظر‌های متفاوتی اهمیت داشته است. شاید همین موضوع نیز موجب شده تا در طول دوره‌های مختلف تاریخی، آثار معماری زیادی در گوشه گوشه آن ساخته شود.
علاوه بر آن، جاذبه‌ های دیدنی ایران تنها محدود به جاذبه‌ های تاریخی نیست. بلکه طبیعت ایران به تنهایی می‌تواند عاملی برای جذب گردشگر به کشور و شهر‌های مختلف باشد. در این مطلب به معرفی ۶ مورد از محبوب ترین شهر‌های ایران پرداختیم، برای سفر به هر یکی از مقاصد داخلی، وارد وب سایت فلای تودی شده و بلیط و هتل خود را ارزانتر از همه جا رزرو کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *