جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پرترددترین شهرهای ایران + راهنمای تهیه بلیط پرواز

تاریخ بروزرسانی :
۱ آبان ۱۴۰۱

ایران نقاط دیدنی زیادی دارد. شما برای سفرکردن حق انتخاب‌های متنوعی دارید اما اگر بدانید کدام شهرها پرترددتر هستند، هم با گزینه‌های جذاب‌تر آشنا خواهید شد و هم به‌موقع برای خرید بلیط هواپیما اقدام خواهید کرد. مثلاً اگر از تهران قصد سفر به شیراز را دارید، همان موقع رزرو اینترنتی پروازهای تهران به شیراز دوطرفه بودن یا یک‌طرفه بودن بلیط را انتخاب می‌کنید تا برای برگشت دردسر نداشته باشید. اما مسیرهای پرتردد هوایی مربوط به کدام شهرها است؟

پرترددترین شهرهای ایران پرترددترین شهرهای ایران + راهنمای تهیه بلیط پرواز
۱. اصفهان

یکی از پرترددترین مسیرهای پروازی کشور متعلق به اصفهان است. اصفهان هم نقاط گردشگری زیادی دارد و هم از نظر تجاری و امکانات شهری پراهمیت است. مراودات تجاری میان این شهر و پایتخت وجود دارد. برای همین هم هست که روزانه، پروازهای زیادی در مسیر اصفهان به پایتخت و برعکس انجام می‌شود.
برای گردش و تفریح، این شهر هم از محبوب‌ترین انتخاب‌ها میان ایرانی‌ها است و هم گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند. با سفر به نصف جهان و بازدید از پل‌ها و مکان‌های تاریخی زیبایش می‌توانید خاطرات خوشی برای خود بسازید. در نهایت با گزها و پولکی‌های خوشمزه یا صنایع دستی جذابشان مانند خاتم‌کاری‌ها و قلم‌زنی‌ها به خانه بازگردید.

۲. شیراز

شیراز هم از شهرهای پرترددی است که مسیر هوایی شلوغی دارد. اگر از پایتخت به شیراز می‌روید که حتما باید برای تهیه بلیط تهران به شیراز برنامه‌ریزی داشته باشید. در صورتی که در روزهای اوج شلوغی از قبل برای رزرو اینترنتی پروازهای تهران به شیراز دوطرفه یا یک‌طرفه برنامه‌ریزی نکنید، امکان دارد که بلیط‌ها تمام شوند و از سفر بازبمانید.
هم مسافران پرتعداد در فصل‌های مختلف سال دوست دارند که به شیراز و دیدنی‌هایش سر بزنند و هم مراودات تجاری و تحصیلی این شهر با نقاط دیگر به‌ویژه تهران زیاد است. دانشجویان زیادی از تهران و نقاط دیگر کشور برای تحصیل در مراکز آموزشی به شیراز پرواز می‌کنند.
اگر به شیراز رفتید، از حافظیه و آرامگاه سعدی بازدید کنید، مسجدهای قدیمی و زیبایش را ببینید و در باغ‌های کهن آن گشت‌وگذار کنید. خرید سوغاتی شهر شیراز را هم به‌خاطر داشته باشید؛ مسقطی، کلوچه‌های خوشمزه، عرق بهارنارنج و قلم‌زنی‌های ارزشمند این شهر پررمزوراز را فراموش نکنید. با رزرو پرواز داخلی و خرید بلیط تهران به شیراز یا برعکس از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر برای سفر آماده شوید.

۳. مشهد

در پرترددبودن مسیر هوایی مشهد شکی وجود ندارد. این شهر مانند شهرهای دیگر نیست که در بعضی از فصل‌ها مسافران را به خود جلب می‌کنند. وجود حرم امام رضا باعث می‌شود که همیشه زائرانی به‌سمت مشهد در پرواز باشند. پروازهای تهران به مشهد و برعکس هم همیشه شلوغ و پرطرفدار هستند. ارتباطات میان مشهد و پایتخت زیاد است و پروازهای متنوع و متعددی هم برای تردد در این مسیر وجود دارد.
با رزرو پرواز داخلی از راه اینترنت می‌توانید به‌سادگی برای سفر به مشهد از نقاط مختلف کشور بلیط تهیه کنید. مشهد هم سیاحتی است و هم زیارتی. برای گشت‌وگذار در آن می‌توانید به حوالی خوش‌آب‌وهوای شهر مانند طرقبه و شاندیز سر بزنید و از موزه‌هایش دیدن کنید. بازدید از آرامگاه فردوسی بزرگ هم که دیگر نیاز به توصیه ندارد.
در مشهد بازارهای سنتی و مدرن زیادی وجود دارد که به شما در خرید سوغاتی حق انتخاب می‌دهند. زرشک و زعفران می‌خرید یا انگشترهای فیروزه و تسبیح‌های دست‌ساز زیبا؟

۴. قشم

جزیره قشم از دیدنی‌ترین نقاط ایران است. وجود خلیج فارس و جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند جنگل حرا در آن، مسافران زیادی را به‌سمت خود جلب می‌کند. مسیرهای پروازی به‌سمت جزیره هم شلوغ و پرتردد هستند. در بعضی از اوقات سال، به‌خاطر گرمای زیاد هوا مسافران قشم کاهش پیدا می‌کنند. با این حال، مراودات میان جزیره و نقاط دیگر کشور به‌ویژه پایتخت زیاد است.
قشم از نظر تجاری هم اهمیت دارد و فقط گردشگران نیستند که در مسیرش رفت‌وآمد می‌کنند. برای همین، اگر قصد سفر به این شهر را دارید، حواستان به زمان مناسب خرید بلیط باشد. اگر به‌موقع برای خرید اقدام نکنید، امکان دارد که برنامه‌های سفرتان خراب شوند. در سفر به قشم از خرید صنایع دستی دریایی، لباس‌های محلی و البته خرماهای خوش‌طعم جنوبی غافل نشوید.

کیش پرترددترین شهرهای ایران + راهنمای تهیه بلیط پرواز

۵. کیش

مسیر پرواز به کیش از نقاط مختلف کشور و به‌ویژه تهران هم بسیار پرتردد است. کیش هم مانند قشم از نظر گردشگری و تجاری اهمیت زیادی دارد و برای همین همیشه مسافرانی از نقاط مختلف کشور به‌سمت آن در پرواز هستند.
جزیره کیش به‌واسطه قرارگرفتن در کنار دریا و امکانات تفریحی مختلف از جذاب‌ترین نقاط ایران برای سفرکردن است. تعطیلات نوروز که می‌رسد، مسافران پرتعدادی برای دیدن جزیره بلیط تهیه می‌کنند. بعد از تفریح و گشت‌وگذار در کیش می‌توانید با خرید سوغاتی‌هایی مانند ادویه‌های خوش‌عطر، خرماهای خوشمزه، صنایع دستی دریایی و حصیری به دیار خودتان بازگردید.

۶. بندرعباس

مسیر بندر به تهران هم پرتردد است. بندرعباس از نظر تجاری و جغرافیایی اهمیت زیادی دارد. ارتباطات تجاری بندر با تهران زیاد است و علاوه بر آن، مسافران پرشماری هم برای گشت‌وگذار به‌سمت خود جذب می‌کند.
دیدنی‌های تاریخی و کهن بندرعباس در کنار ساحل زیبایش از آن گزینه‌ای ناب برای سفرکردن می‌سازند. بندرعباس هم سوغات متنوعی است. برای خرید می‌توانید هم به‌سراغ خوردنی‌هایی مانند خرما و مرکبات بروید و هم لباس‌های محلی و زیبایی بخرید که سوزن‌دوزی‌ها و پارچه‌شان کار دست هنرمندان جنوبی است.

۷. تبریز

تبریز با طبیعت زیبا، دیدنی‌های تاریخی و سوغاتی‌های خوشمزه‌اش همیشه از مقاصد پرطرفدار و پرتردد کشور بوده است. وجود دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی مختلف در آن هم مسیر تحصیل و تجارت را باز نگه داشته و باعث شده که همیشه در مسیرش تردد زیادی وجود داشته باشد.
برای تهیه بلیط در مسیر تهران – تبریز یا شهرهای دیگر هم نیاز به برنامه‌ریزی و اقدام به‌موقع دارید. در غیر این صورت، به‌ویژه در اوقات اوج تقاضا در تعطیلات و روزهای منتهی به تعطیلی نمی‌توانید بلیط تهیه کنید. در سفر به این شهر زیبا از ایل‌گلی، خانه‌های قدیمی به‌جامانده از سال‌های دورش و کوه‌ها و تالاب‌های خاص آن دیدن کنید. خرید نوقای خوشمزه، قرابیه‌های درجه‌یک و باقلواهای ناب آن را هم از دست ندهید.

۸. چابهار

برای سفر به نقطه‌ای خاص از کشور، چابهار بهترین انتخاب است. چابهار هم زیبایی‌های طبیعی منحصربه‌فردی دارد و هم آب‌وهوایی خوش. سری به ساحل صخره‌ای آن بزنید، کوه‌های مریخی‌اش را از نزدیک ببینید و با دیدن تالاب سرخ لیپار آن انگشت‌به‌دهان بمانید. قلعه‌ها و بناهای قدیمی دیگر چابهار هم قدمتی طولانی و ارزشی تاریخی دارند.
در راه بازگشت به خانه هم با خرید گلیم‌ها، سکه‌دوزی‌ها و البته شیرینی‌های خوشمزه بومی مانند لندو دست‌پر برگردید. مسیر پرواز تهران به چابهار همیشه پرتردد است. چابهار از نظر تجاری مکان مهمی در کشور به‌شمار می‌رود. قرارگرفتن آن در مسیری مهم از نقطه‌نظر تجارت و ارتباطات با کشورهای دیگر باعث می‌شود که علاوه بر گردشگران، افراد با مقاصد مختلف تجاری مدام در مسیرش در تردد باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *