جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک ساحلی سرارود مبارکه

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ مهر ۱۴۰۰

پارک ساحلی سرارود مبارکه ، در محله سرارود و در حاشیه زاینده رود واقع شده است . سرارود از روستاهای شهرستان مبارکه در استان اصفهان  ، که در حاشیه رودخانه زیبای زاینده رود قرار گرفته است . در کنار این روستا یک پل قدیمی وجود دارد که بر روی یک رودخانه فصلی زده شده است . پارک ساحلی سرارود یکی از جاذبه های دیدنی این روستا محسوب می شود.  که در کناره های رود خانه زاینده روده و آب و هوای مطلوبی دارد.

این پارک به وسعت ۲۰۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۷۰ توسط شهرداری مبارکه احداث شد. گشت و گذار در پارک ساحلی سرارود به همراه آسیاب قدیمی دولت آباد که با چرخش آب حرکت می کند . وجود بیشه های زیبا، استخر قایقرانی، و ویلاهای شهرداری از جمله ویژگی های این پارک بسیار زیباست . لازم به ذکراست  که روستای سرارود، یکی از تولید کنندگان عمده برنج لنجان در شهرستان مبارکه محسوب می شود.

1370 پارک ساحلی سرارود مبارکه

امکانات پارک

گشت ‌و گذار در پارک ساحلی سرارود به همراه آسیاب قدیمی آبی (دولت ‌آباد) و بیشه ‌های باشکوه از ویژگیهای این پارک بسیار زیباست. در این پارک بخش ‌های مختلف وجود دارد. چندین آب ‌نمای بزرگ در این پارک وجود دارد که همگی بسیار زیبا هستند. نمازخانه، زمین والیبال و بسکتبال، زمین ‌بازی کودکان، قسمت ورزشی، مسیر پیاده‌ روی، سرویس ‌های بهداشتی و بسیاری امکانات دیگر از بخشهای مختلف این پارک هستند.

1371 پارک ساحلی سرارود مبارکه

آسیاب آبی

این آسیاب که در ورودی پارک ساحلی سرارود مبارکه قرار دارد. با قدمت حدود صد سال و مساحت حدود چهارصد مترمربع از مکانهای دیدنی این پارک است. در این آسیاب آبی از دو جوی آب که در ضلعهای شمالی و جنوبی آن قرار گرفته جهت به کار انداختن چرخهای آسیاب استفاده می شود. مالکیت این آسیاب در دست شهرداری مبارکه است. این آسیاب در سال ۱۳۷۴ به طور کامل مرمت گردید. پس از مدتی به عنوان سفره خانه سنتی کاربری داشته ولی اکنون بعنوان انبار استفاده میشود. قدمت آن مربوط به اوایل پهلوی می باشد . در تاریخ ۱۳۸۷/۱۲/۲۶ به شماره ثبت ۲۶۱۸۲ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

نحوه دسترسی

آدرس : اصفهان – مبارکه‎ حاشیه زاینده رود

1372 پارک ساحلی سرارود مبارکه

1374 پارک ساحلی سرارود مبارکه

1375 پارک ساحلی سرارود مبارکه

1376 پارک ساحلی سرارود مبارکه

1377 پارک ساحلی سرارود مبارکه

1378 پارک ساحلی سرارود مبارکه

1379 پارک ساحلی سرارود مبارکه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حید

    خیلیییییییی قشنگه

    ۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    خیلی قشنگه ولی وقتی که پر اب بود قشنگی دیگه ای داشت و حتی خیلی خنک تر بود.

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    خیلی قشنگه ولی وقتی که پر اب بود قشنگی دیگه ای داشت و حتی خیلی خنک تر بود.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • ساسان

    سلام
    جهت اقامت و چادر زدن میشه؟

    ۵ شهریور, ۱۳۹۵ پاسخ دادن
    • کیوان

      بله اونجا پره ویلا هستش

      ۷ شهریور, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *