جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی بی بی یانلو

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

پارک جنگلی بی بی یانلو در شهرستان آستارا با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۵۱۲ هکتار وسعت ظرفیت خوبی برای گردشگری کوهستان و جنگل دارد. این جنگل جزو جنگلهای هیرکانی غربی است که در ضلع جنوب غربی شهرستان آستارا واقع شده است. فاصله آن تا آستارا پنج کیلومتر می باشد. پارک مذکور دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاصی می‌باشد. که علاوه بر تنوع فراوان رویشگاههای جنگلی و جانوری آن.. از نظر ژئومورفولوژی (علم شناسایی اشکال ناهمواریهای زمین) و وجود چندین دره با دامنه‌های پوشیده از جنگل و یالهای نسبتاً بلند و چندین قله به عنوان سیمای ویژه و بدیع، چشم انداز منحصر به فرد و جالب توجهی را ایجاد کرده‌است.

بی بی یانلو 4 پارک جنگلی بی بی یانلو

برای آشنایی بیشتر با شهر آستارا پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در آستارا را مطالعه بفرمایید.

روستای بی بی یانلو

روستای بی بی یانلو یکی از روستاهای شهر آستارا از استان گیلان می باشد. این روستا دارای جمعیت ۴۰-۴۵ نفری است. این روستا یک روستای مرزی است و از شمال با کشور جمهوری آذربایجان همسایه می باشد.

پوشش گیاهی

۴۰ هزار هکتار از مساحت شهرستان آستارا را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد. که در آن انواع گونه‌های جنگلی از قبیل بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، لرگ، خرمندی، داغداغان، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی، شب خسب، ون و بارانک به چشم می‌خورد.

بی بی یانلو 3 800x534 پارک جنگلی بی بی یانلو

امکانات رفاهی پارک جنگلی

در این پارک امکاناتی مانند الاچیق ها و مکان های برای اسکان یک روزه گردشگران در نظر گرفته شده است. ولی هنوز دارای کم و کاستی هایی در این زمینه است . با اجرای طرح توسعه در این پارک تصمیم بر ایجاد امکانات تفریحی مانند سورتمه جنگلی ، ایستگاه دوچرخه سواری ، ایستگاه اسب سواری ، پینت بال و انواعرستوران ها و … گرفته شده است. که امید است به زودی این طرح ها اجرایی شود و گامی بزرگ در زمینه کمک به گردشگری استان گیلان صورت گیرد.اگر فصل بهار را برای بازدید از پارک جنگلی بی بی یانلو در نظر گرفته باشید از دیدن طراوت و سبزی درختان جنگل لذت خواهید برد و اگر در پاییز برگ ریزان به این جنگل مسافرت کنید، جشنواره ای از رنگ های پاییزی مثل یک تابلو نقاشی در جلو چشمان شما خواهد بود.

بی بی یانلو 1 پارک جنگلی بی بی یانلو

بی بی یانلو 5 پارک جنگلی بی بی یانلو

بی بی یانلو 6 800x486 پارک جنگلی بی بی یانلو

بی بی یانلو 7 800x600 پارک جنگلی بی بی یانلو

بی بی یانلو پارک جنگلی بی بی یانلو

بی بی 21 پارک جنگلی بی بی یانلو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    بسيار زيبا و ديدني با طبيعت ناب و جذاب بسيار مناسب براي گردش و كوهنوردي

    ۵ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد