رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ دی ۱۳۹۸

پارک ارم زنجان

لینک این مطلب کپی شد!

از پارکهای زیبای شهر زنجان که در اواخر هفته و روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و طرفداران زیادی دارد پارک ارم زنجان است .این پارک در فاصله پنج کیلومتری از اتوبان زنجان به تبریز قرار گرفته است. این پارک با داشتن طبیعتی جذاب و دیدنی، امکانات مناسب و آب و هوایی دلپذیر هرسال و به خصوص در روزهای تعطیل پذیرای گردشگران و بومیان فراوانی است که از آن دیدن می کنند. نزدیکی پارک ارم زنجان به مرکز شهر باعث شده تا این پارک در ایام تعطیلات شاهد خانواده های زیادی باشد که برای گذراندن اوقات تعطیل خود به این پارک می آیند.

پارک جنگلی ارم زنجان پارک ارم زنجان

 

در پارک ارم علاوه بر امکانات ، جاذبه های طبیعی و ساختار زیبایی که دارد ،موزه تاریخ طبیعی زنجان نیز در این پارک واقع شده است . این موزه که در سال ۱۳۷۳ در این پارک احداث شده ، پارک جنگلی ارم زنجان را به مکانی فرهنگی و علمی نیز تبدیل کرده است. در موزه تاریخ طبیعی زنجان مجموعه ای بزرگ و جالب از گونه های جانوری و گیاهی و همچنین فسیل های گوناگون است که در طول سالیان متمادی جمع آوری شده اند و در معرض نمایش قرار گرفته اند. نه تیپ گیاهی، هفت گونه دوزیست، ۳۳ گونه خزنده، ۱۳ گونه جانور آبزی، ۳۷ گونه پرنده، گونه های مختلف حشرات، نمونه هایی از اکو سیستم های غارهای استان و استالاگمیت و استالاگتیت های زیبا از جمله مواردی هستند که می توان در این موزه آنها را دید.

پارک ارم زنجان  پارک ارم زنجان

علاوه بر این موزه پارک ارم در استان زنجان دارای وسایل ورزشی و تفریحی گوناگون، شهربازی، امکانات کمپینگ و چادر زدن، رستوران و فروشگاه دارد که بازدید از آن را هر چه بیشتر جذاب می کند. فضای سبز و درختان پارک ارم زنجان نیز زیبا هستند و در ایام بهار و تابستان منظره های چشم نوازی را به وجود می آورند.

پارک جنگلی ارم زنجان در بخش غربی شهر زنجان، بعد از میدان جهاد، ابتدای اتوبان زنجان- میانه واقع شده است. موزه تاریخ طبیعی شهر زنجان نیز در این پارک قرار دارد. این پارک محل مناسبی برای طبیعت‌گردی و چادرزنی است.

نحوه دسترسی به پارک ارم زنجان

آدرس :زنجان، بخش غربی زنجان، بعد از میدان جهاد، ابتدای اتوبان زنجان- میانه

 

پارک جنگلی ارم زنجان پارک ارم زنجان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *