جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک‌ جنگلی دورود

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ خرداد ۱۳۹۹

پارک‌ جنگلی دورود یکی از جاهای دیدنی این شهر در استان لرستان می باشد . دورود از نظر جمعیت بعد از خرم‌آباد و بروجرد سومین شهر پرجمعیت لرستان و هشتادمین شهر پر جمعیت ایران است.درود، پایتخت طبیعی ایران با جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبا مانند آبشار شوی، آبشار بیشه و دریاچه گهر، یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان و البته ایران است. این شهر که آب و هوایی معتدل و کوهستانی دارد، به قدری زیبا و دیدنی است که پایتخت طبیعت ایران لقب گرفته است.

پارک جنگلی دورود1 پارک‌ جنگلی دورود

پارک‌ جنگلی دورود، با قدمتی بالغ بر ۵۰ سال، جز مناطق حاشیه ‌شهر به حساب می‌آید. ولی به شهر نزدیک است و حدود ۱۵-۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.اگر به نمای بیرونی پارک ‌جنگلی نگاه کنید، جاده‌ای پر پیچ و خم را خواهید دید که در میان کوه و انبوهی از درختان سر به ‌فلک کشیده قرار گرفته است. این جاده، مسیر تردد افراد بسیاری است؛ از قبیل بومیان منطقه، طبیعت‌گردانی که راهی دریاچه‌ گهر، تنگه‌لی‌لی و… هستند، و یا روستاییان ساکن روستاهایی چون دره‌اسپر، چمنار و… . جالب است بدانید که هرپیچ این جاده به نام یکی از ائمه اطهار مزین شده ‌است.

پارک جنگلی دورود2 پارک‌ جنگلی دورود

آلاچیق‌ها و صندلی‌های تعبیه شده در پارک‌ جنگلی دورود ، مسافران را ترغیب می‌کند تا اتراق کنند.روبروی پارک جنگلی دورود، مسیری تپه مانند و مرتفع هزارپله را خواهید دید که تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.با توجه به طبیعت بکر و درختان انبوهی که دارد جز مناطق پر طرفدار برای عکاسانی است که به دنبال سوژه های ناب و خاص هستند.

برای پیاده روی حتما نیازمند تجهیزاتی از جمله کفش مخصوص وآمادگی جسمانی خواهید بود.در طول پیاده روی شاهد رود مابره خواهید بود که از کنار این پارک جنگلی عبورمی کند.گردشگران می توانند از قایق های پدالی که درون رود تعبیه شده است استفاده کنند.علاوه‌بر آن، در کنار رودخانه، جایگاهی برای اتراق و پارک ماشین به همراه امکانات ورزشی و سفره‌خانه وجود دارد. در طرف مقابل رودخانه نیز، پارک و فضای سبزی وجود دارد که برای چادر زدن و شب‌مانی مناسب است.

پارک جنگلی دورود3 پارک‌ جنگلی دورود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *