جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک‌های کوهستانی دوکانان و پیرمراد

تاریخ بروزرسانی :
۳ مهر ۱۳۹۲

پارک‌های کوهستانی دوکانان و پیرمراد در دامنه کوه‌های آربابا و جنیره قرار دارند. این دو پارک به شهر بانه مشرف می‌باشند و دارای چشم‌انداز زیبایی از شهر بانه هستند. این دو پارک به منزله توقفگاهی برای مسافرانی می‌باشند که قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند.

در پارک دوکانان همه ساله نمایشگاه صنایع دستی توسط سازمان میراث فرهنگی برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای ارائه آثار خود و همچنین بازدید از نمایشگاه به شهر بانه مراجعه می‌نمایند. از دیگر امکانات این پارک احداث شهربازی و ایستگاه سلامت می‌باشد که در آن ابزارهای ورزشی برای افراد وجود دارند و افراد می‌توانند در ساعات مختلف روز به تمرین بپردازند.

لازم به ذکر است که پارک پیرمراد قبلاً به عنوان زیارتگاه شناخته می‌شده است اما امروزه به عنوان یک پارک در میان اهالی شهر و جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که بر طبق سنت دیرینه، مردم بانه چهارشنبه هر هفته به زیارت پیرمراد می‌رفته‌اند، اکنون نیز همان رسم پابرجاست و این پارک روزهای چهارشنبه و جمعه پرازدحام‌ترین روزها را تجربه می‌کند.

پارک کوهستانی دوکانان پارک‌های کوهستانی دوکانان و پیرمراد

پارک کوهستانی دوکانان2 پارک‌های کوهستانی دوکانان و پیرمراد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سيد مسعود حقيقت حسبني

    از سايت شما همزمان با شروع سفرم به استان كردستان بازديد كردم و اطلاعات خوبي كسب كردم.اميدوارم هر روزتان نيك تر از ديروز باشد.

    ۱۳ مرداد, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد