رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ خرداد ۱۳۹۹

پادکست های فارسی سرگرم کننده و جذاب در حوزه سفر و گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

پادکست یکی از محبوب‌ترین ابزارها و روش های یادگیری و رشد‌ و توسعه‌ فردی است. پادکست عبارت است از گفت‌وگوهای رادیواینترنتی که می‌توانید فایل‌شان را دانلود و سر فرصت گوش کنید. کلمه‌ی پادکست (Podcast) از ترکیب دو واژه‌ی پاد (Pod) و برودکست (broadcast) تشکیل شده است. منظور از پاد همان دستگاه‌های آی‌پاد است. به این معنی که پادکست محتوایی قابل‌حمل است و می‌توانید در هرجایی به آن گوش کنید. برودکست نیز به ویژگی رادیویی پادکست‌ها اشاره دارد. بنابراین پادکست گفت‌وگوی صوتی ضبط‌شده‌ای بین مجری و مهمان است که می‌توانید درست مثل گفت‌وگوهای رادیویی به آن گوش کنید. پادکست حتی می‌تواند صحبت انفرادی کسی باشد که افکار و تجربیاتش را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارد. موضوع پادکست‌ها نیز محدودیتی ندارد و می‌تواند درباره‌ی هر موضوعی باشد، از کسب و کار و بازاریابی گرفته تا گردشگری، یوگا و غیره.
اگر در این روزها که قرنطینه هستید، خواندنی‌ها را خوانده‌اید و دیدنی‌ها از جمله فیلم¬ها و سریال-های جذاب را دیده‌اید و حوصله‌تان سر رفته، وقت این است که شنیدنی‌ها را بشنوید. تا اسم شنیدن به میان می‌آید، همه فکرشان به سمت آلبوم‌های موسیقی یا نهایتا رادیو می‌رود، درصورتی‌که چیزهای دیگری برای شنیدن هست که جذاب‌تر از تمام این‌ها هستند.
پادکست فارسی همان چیزی است که این روزها جان گرفته! پادکست‌هایی که به‌صورت دسته‌بندی‌شده تولید می‌شوند و نیازی نیست که کلی جلو یا عقب بروید تا بتوانید بخش مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. چون تمام پادکست از سرتاپا برای شما ساخته‌شده و باب دلتان است.

پادکست های فارسی سرگرم کننده و جذاب در حوزه سفر و گردشگری

پادکست رادیو جولون

رادیو جولون یکی دیگر از بهترین پادکست های ایرانی است که در حوزه سفر فعالیت می‌کند. در اپیزودهای مختلف این پادکست در مورد یکی از مقاصد و یا موضوعات مرتبط با مسافرت صحبت می‌شود. آن دسته از کاربران که به مسافرت علاقه دارند و دوست دارند تا با شهرهای مختلف برای مسافرت آشنا شوند، اپیزودهای مختلف رادیو جولون را از دست ندهند. تابه‌حال پای داستان‌های سفرهای دیگران نشسته‌اید؟ حس نابی که شنیدن این داستان‌ها به شما می‌دهد، فراموش‌نشدنی است. مخصوصا اگر شیفته سفر باشید و آرزوی دیدن جایی به دلتان مانده باشد.
داستان‌های شنیدنی سفر، شما را به‌جایی می‌برد که دلتان میخواهد از نزدیک آن¬ها را ببینید. پادکست فارسی رادیو جولون پادکستی از زبان سفر دوستان است. پادکستی که هر فرد دوستدار سفری یکبار که آن را بشنود، نمی‌تواند از آن دست بکشد. این روزها که پایمان برای رفتن بسته است، همسفر شدن با رادیو جولون صفای دیگری دارد.

رادیو آهنگ سفر

سفر کردن و سفر کردن و سفر کردن، همان چیزی است که از شما یک فرد پخته می‌سازد. برای اینکه سفر کنید راه‌های زیادی هست. اگر پولتان می‌رسد، بهترین راهش این است که بروید و همه‌چیز مقصد را از نزدیک ببینید. به این فکر کرده‌اید که هر سفری آهنگی دارد! آهنگی که خاص آن سفر و مسافر است. در پادکست فارسی آهنگ سفر ما تجربه سفر به نقاطی بکر و دست‌نیافتنی را می‌شنویم. اگر می‌خواهید درباره راه‌های ارزان سفر کردن بیشتر بدانید و چند روزی که در قرنطینه هستید را هم در سفر باشید، این پادکست سفر جذاب برای شما ساخته‌شده.

رادیو دال

چقدر به مهاجرت فکر می‌کنید؟ آیا به‌اندازه‌ای قدرت دارید که هر آنچه ساخته‌اید را در یک سوی زمین بگذارید و بروید و زندگی جدید و متفاوتی را در سمت دیگر این کره خاکی شروع کنید؟ می‌خواهید بدانید که مهاجرت چه فراز و نشیب‌هایی دارد؟
پادکست رادیو دال از زبان مهاجران همه و همه‌چیز را درباره مهاجرت نقل می‌کند. این پادکست به شما کمک می‌کند که کشورهای مختلف را بشناسید و بهترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنید. البته برای کسانی که می‌خواهند با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم کشورهای دیگر آشنا شوند هم رادیو دال یکی از برترین پادکست‌ های فارسی به‌حساب می‌آید. در هر یک از اپیزودهای این پادکست فارسی با یکی از افرادی گفتگو می‌شود که به کشوری مهاجرت کرده و از آنها در مورد تجربیات زندگی، تحصیل و کار در کشورهای مختلف سوال پرسیده می‌شود. افراد در رادیو دال توضیحات جالبی از محل زندگی خود ارائه می‌دهند که بسیار می‌تواند برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، مفید باشد.

رادیو ماجرا

پادکست رادیو ماجرا روایت تجربه‌های خاص سفر جهانگردها و ایرانگردهایی است که داستان‌هایی جذاب از جسارت، ماجراجوی، کشف ناشناخته‌ها و سفر به سرزمین‌هایی است که یا تا به حال آنها را نشنیده‌ایم یا مروری بر این روایت‌ها و داستان‌ها می‌تواند جرقه‌ای باشد برای دوباره کشف کردن و تجربه کردن. این ماجراها و تجربه‌های سفر از دل ماجراها و سفرنامه‌های لست سکند بیرون می‌آید و در هر قسمت از این پادکست پای صحبت یکی از این جهانگردها یا ایرانگردها می‌نشینیم و به ماجراها و تجربه‌هایی که از دل ماجراهای مختلف بیرون می‌آید گوش می‌کنیم.
اگر خانه‌نشینی بی‌تابتان کرده و هیچ‌چیزی پیدا نمی‌کنید که سرگرم شوید، همین‌الان یکی از این پادکست‌ها را که با روحیاتتان سازگار است انتخاب کنید؛ و به آن گوش جان بسپارید.

30 پادکست فارسی سرگرم کننده و جذاب در دوران قرنطینه پادکست های فارسی سرگرم کننده و جذاب در حوزه سفر و گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *