جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وزارت خارجه برای حفظ پرستیژ سیاسی خیلی مواقع حاضر به لغو روادید یک‌طرفه نیست

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۷/۲۲ – مسعود سلطانی فر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه چرا برای اجرایی شدن طرح لغو روادید با کشورها به منظور توسعه گردشگری کشور عزم جدی وجود ندارد؟ اظهار داشت: ما چند وزارتخانه و سازمان هستیم که در کارگروه لغو روادید نظراتمان را ارائه می‌کنیم هر سازمان و وزارتخانه هم بر اساس استدلالهایش یک تعداد کشور را برای لغو روادید، معرفی کرده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه که متولی اصلی است یک سری ضوابط و مقررات برای خودش دارد که آنها معتقدند ما برای حفظ پرستیژ سیاسی‌مان خیلی مواقع شاید مصلحت نباشد که یک طرفه لغو روادید کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: لغو روادید برای ورود به ایران مستلزم این است که آنها هم برای ما تسهیلات در نظر بگیرند، این حرف، حرف درستی است.

سلطانی فر تصریح کرد: لغو روادید با کشورها در مبادی دیپلماتیک در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اینکه آیا می‌توان امید داشت حداقل با چند کشور محدود در این دولت، لغو روادید انجام شود؟ گفت: این موضوع منوط به همکاری کشورهاست وزارت خارجه ما می‌گوید که زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که کشورهای مقابل هم، این تسهیلات را قائل شوند اگر قرار باشد ما برای اتباع یک کشور این امتیاز لغو روادید را قائل شویم آنها هم برای ما باید قائل شوند.

سلطانی فر در ادامه تأکید کرد: حفظ پرستیژ سیاسی کشور و مردم ما اقتضای این قضیه را دارد. به هر حال باید این رایزنی‌ها انجام گیرد تا به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع لغو روادید با کشورها در جهت توسعه گردشگری ایران طرحی است که از دولت‌های گذشته مطرح شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.
13930527000143 PhotoA وزارت خارجه برای حفظ پرستیژ سیاسی خیلی مواقع حاضر به لغو روادید یک‌طرفه نیست

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *