رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ شهریور ۱۴۰۲

همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه

لینک این مطلب کپی شد!

ترکیه تنها کشوری است که پل رابط بین تمدن آسیا و اروپاست. تاریخ و قدمت این کشور به سالهای بسیار دور برمیگردد . این تاریخ نگاشته شده در طول زمان با مناظر چشمگیر گره خورده است ، به طوری که به هر نقطه ای از ترکیه مینگریم میتوانیم تلفیق عمیق مدرنیته و سنت را ببینیم. یکی دیگر از جذابیت های ترکیه، میکس جالب از فرهنگ غرب و شرق است که سالانه گردشگران زیادی را با تور لحظه آخری ترکیه به این کشور راهی میکند.
از سواحل زیبای مدیترانه، تا سازه های مذهبی و فرهنگ کهن ترکیه و هزاران نقاط گردشگری دیگر، ترکیه را به منزلگاه همیشگی توریستان تبدیل کرده است. در این مقاله همراه ما باشید تا با مکان های گردشگری ترکیه آشنا شویم.

-های-ترکیه-661x800 همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه

آشنایی عمومی با ترکیه

ترکیه نقطه تلاقی قاره آسیا و اروپا است؛ که شش کشور آسیایی و دو کشور اروپایی با آن همسایه هستند. یکی دیگر از دلایلی که سالانه گردشگران زیادی را به ترکیه می کشاند، این است که ترکیه از سه جهت به دریا می رسد. ترکیه با دریای مدیترانه درجنوب، دریای سیاه در شمال، دریای اژه در غرب احاطه شده است. در شمال غربی دریای مهمی بنام دریای مرمره وجود دارد که این دریا از سمت شمال توسط تنگه داردانل به دریای اژهو با تنگه بسفر به دریای سیاه وصل شده است. هدف این دو تنگه اتصال دریای سیاه به دریای آزاد است.
در دریاهای مرمره و اژه جزایر بسیار جذابی وجود دارند که متعلق به ترکیه اند .از این جزایر ها میتوان به جزایر مرمره در دریای مرمره و جزیره ایمیرس در در دریای اژه نام برد که سالانه توریستان زیادی با اطلاع از قیمت تور ترکیه و خرید تور لحظه آخری ترکیه آن به این جزایر سفر میکنند.

مردم و زبان

اکثر مردمان این کشور به زبان شیرین ترکی استانبولی صحبت میکنند. زبان رسمی کشور ترکیه یکی از قدیمی ترین زبانهای دنیا محسوب میشود. زبان ترکی امروزی تحت عنوان ترکی استانبولی شناخته می شود . جالب است بدانید این زبان به وسیله سلجوقیان در اواخر قرن یازده به آناتولی وارد شده است. پس از جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ الفبای لاتین جایگزین الفبای عربی شد. زبان های یونانی، ارمنی، کردی و عربی نیز در این کشور متکلم دارد. کرد نشینان در نواحی جنوب شرقی زندگی می‌کنند .گروه‌های قومی کوچکی نیز در ترکیه زندگی می کنند؛ نظیر لازها در شمال، عرب ها در جنوب، آذربایجانی ها در شمال و ارامنه که در استانبول هستند.
ترکیه ۸۱ استان زیبا دارد. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است، شهرهای مهم ترکیه استانبول ، آدانا ، بورسا، ارزروم، آنتالیا ، اورفا ، وان هستند. حال وقت آن است که شما رابا مناطق جذاب و دیدنی این شهر مثال زدنی آشنا کنیم. سری به قلعه ی پنبه ای خواهیم زد بعد از آن به کاپادوکیا منطقه‌ای تاریخی آناتولی به گذشته های دور سفر خواهیم کرد.
با تور بالن گردی بر فراز مناطق شگرف این منطقه سفر خواهیم کرد و از مناطق قدیمی تا سازه های جدید را دنبال خواهیم کرد و برای طرفدارانی که بخاطر لذت چشیدن طعم های گوناگون با تور ترکیه به این کشور سفر میکنند؛ تور شکم گردی خواهیم داشت و برای خریدن سوغاتی برای عزیزانتان مراکز خرید را معرفی میکنیم. شما نیز با اطلاع از قیمت تور ارزان ترکیه و یا ارزانترین قیمت تور ترکیه به این کشور سفر کنید.

-های-ترکیه همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه

دیدنی ترین مناطق ترکیه

لذت دیدن پاموک ‌کاله یا پاموق قلعه را با تور ترکیه تجربه کنید.
پاموق قلعه در زبان ترکی به معنای قلعهٔ پنبه‌ای است. سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا با تور ارزان ترکیه به دیدن این منطقه می آیند. قلعهٔ پنبه‌ای دارای آبگیرهای آب گرم طبیعی است که در شهر دنیزلی در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. با سفر به این منطقه بعد از تپه نوردی که روح نواز جسم و روح است میتوانید سفری به گذشته نیز داشته باشید، زیرا که در قسمت بالایی این منطقه معبد آنتیک (هیروپولیس) که متعلق به بقایای امپراتوری روم است، قرار دارد.
میتوانید در میان سازه های با شکوه رومی قدم زده و بعد از آن در چشمه بزرگ که جریا آبی زلال دارد تنی به آب بزنید. پس بهتر است با ارزانترین تور ترکیه در فصل تابستان برای سفر به این منطقه باستانی اقدام کنید. عظمت این منطقه به قدری با شکوه است که با دیدن هر نقطه از آن به وجد خواهید آمد. ایوان های مطبق نیز در این منطقه وجود دارد. شما در فصل سال میتوانید از این قلعه پنبه ای به یاد ماندنی دیدن نمایید؛ زیرا که پاموک کاله در رودخانه مندرس در دریای اژه قرار دارد؛ که در هر فصل سال آب و هوایی معتدل دارد. شما میتوانید در فصل زمستان به تهیه ارزانترین تور ترکیه نیز به این قسمت تاریخی به جا مانده از دوران روم سفر کنید.

لذت سفر با کاپادوکیا با تور ترکیه
منطقه‌ای تاریخی کاپادوکیا در ناحیه‌ی آناتولی مرکزی واقع شده است. این منطقه پر از شگفتی، به قدری قدمت دارد که در سراسر تاریخ به ویژه در متون مسیحی از آن یاد شده است. درعصر برنز، کاپادوکیا با نام هتی (Hatti) شناخته می‌شد . به علت موقعیت سیاسی و جایگاه جغرافیای مرکز قلمرو هیتی‌ها در خاتوشا بود. پس از هیتی‌ها، در کاپادوکیا حکومت ارباب رعیتی مقرر شد که باعث به وجود آمدن قلعه‌های با شکوه و مستحکم شد. پس ازگذشت سالیان زیاد از این مکان برای نگهداری برده‌های خارجی استفاده میشد. شما نیز با تهیه ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری میتوانید به این مکان دیدنی سفر کنید.
گردشگری در کاپادوکیا با تور ترکیه
این منطقه سراسر شگرف و شگفتی است که با تاریخ گره خورده است و اگر ماه ها و ماه ها در این مکان به ماجراجویی بپردازید باز هم دلتان را نخواهد زد. معمولا برای گردشگران، این منطقه دیدنی را از لحاظ جغرافیا، تاریخ و فرهنگ به ۴ دسته تقسیم میکنند، که شامل شهر‌های نوشیر، کایسری، آکسارای و نیقده است. شما نیز با تهیه تور ارزان تفلیس لحظه آخری میتوانید از این نقاط دیدنی و جذاب بازدید نمایید.
دره‌ی گوللو کاپادوکیا
در بین دو روستای گورمه و کاوسین ، زیبا ترین دره ترکیه ینی دره‌ی گوللو کاپادوکیا قرار گرفته است. صخره‌های رنگی بسیار چشم نواز است که ترکیب رنگ هایی همچون زرد، نارنجی و صورتی با سرسبزی باغ ها، سرسبزی تاکستان ها و زمین های زراعی و کشاورزی و یا صخره ها بهترین ترکیب رنگ در فصل های بهار و تابستان است که به چشم خود دیده اید را ساخته است. شما با اطلاع از قیمت تور ترکیه میتوانید علاوه بر دیدن این صحنه استثنایی از لذت ماجراجویی نیز بهره ببرید زیرا که در درون درون صخره‌های این دره کلیسا‌های پنهانی وجود دارد که قدمت آن‌ها به عهد بیزانس بر میگردد.
گورمه روستای بینظیر ترکیه
اگر برای سفر گورمه مقصد شماست به شما تبریک میگوییم زیرا که گورمه زیباترین روستای جهان شناخته شده است. اکثر گردشگران خارجی برای بالن‌های هوایی این روستا لحظه شماری میکنند. این بالن‌های زیبا هر روز صبح بر فراز روستا به گردش در می‌آیند. شما نیز با خرید تور لحظه آخری ترکیه میتوانید از این روستای زیبا دیدن نمایید.

-ترکیه همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه

تور بالن سواری

تجربه بالن سواری به خودی خود هیجان بسیار زیادی دارد حال آن که بر فراز طبعیت بکر باشد تجربه ای است که از یاد نخواهد رفت. هر روزه با چک شدن وضعیت هوا میتوانید به محل پرواز بالونها بروید. اگر از این قسمت دور هستید بهتر است صبح خیلی زود به این محل بیاید. معمولا پانزده دقیقه تا محل پرواز طول میکشد . در این محل پرسنل آموزش دیده مشغول آماده کردن بالون هستند و از شما با نوشیدنی دلخواهتان پذیرایی خواهند کرد. بعد از سوار شدن بر آن، آماده پرواز خواهید شد. پرواز نزدیک به صد ها بالون هیجانی توصیف ناپذیر به شما خواهد داد.
شما علاوه برهوای خنک و مطبوع صبحگاهی کاپادوکیا میتوانید از خوردن انواع و اقسام خوراکی ها لذت ببرید و در کنار توریستهایی که از سراسر جهان به کاپادوکیا آمده اند لذت ببرید.این بالون سواری یک ساعته در طول دره ها و پری باجالار و تپه ها تا ارتفاع هزار متری به شما این امکان را میدهد تا طلوع آفتاب بی نظیر را مشاهده کنید. بعد از سپری کردن یک ساعت رویایی با توضیحات کاپیتان کم کم آماده فرود شده و جشن بعد از فرود با کسانی که همزمان با شما فرود می آیند خواهید داشت. شما نیز با اطلاع از قیمت تور لحظه آخری ترکیه، و خرید آن میتوانید لذت سوار شدن بر بالن را تجربه کنید.
نکته قابل توجه این است که بسیاری از مردم از بالن سواری هراسان دارند، اما حرکت بالون به قدری آرام است که سریع ارتفاع نمیگیرد و شما متوجه تغییرات سرعت نخواهید شد. پس به ترس خود غلبه کنید تا بعدا پشیمان نشوید.
شهر زیرزمینی کایماکلی در کاپادوکیا با تور ترکیه
قدمت شهر‌های زیرمینی کاپادوکیا به عهد برنز بر میگردند اما کایماکلی، با قدمتی که به دوران بیزانس برمی گردد مشهور‌ترین شهر زیرزمینی است. زمان هجوم ایرانیان و اعراب، مسیحیان برای محافظت به زندگی زیرزمینی روی آوردند. ماجراجویی در این شهر با اتاق‌هایی زیرزمینی که به وسیله‌ی تونل به یکدیگر متصل شده‌اند بسیار لذت بخش است.
این زیرزمین ها از هشت طبقه شکل گرفته است و چهار طبقه آن برای نمایش به گردشگران است که گردشگران با قیمت تور ترکیه لحظه آخری و خرید ارزانترین تور ترکیه میتوانید از این ماجراجویی لذت ببرید. از دیگر دیدنی‌های کاپادوکیا می‌توان از کایسری، اوانوس، ارگوپ سوگانلی، چاوشین و موزه‌ی فضای باز گورمه نام برد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *