جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

همه چیز برای خرید ویلا در گیلان

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

گیلان، نقطه‌ای در ایران که شاید خیلی ها آرزوی زندگی در آنجا را دارند…حتماً شما هم مانند بسیاری از افرادی که در شهرهای بزرگی مانند تهران زندگی می‌کنند،‌از آلودگی هوا، ترافیک شدید، نبود آرامش برای یک لحظه استراحت و استرس بیش از حد زندگی عاصی شده‌اید و روزی نیست که زمین و زمان را به خاطر همین مسأله مورد عنایت قرار ندهید.

گیلان همه چیز برای خرید ویلا در گیلان

چرا خرید ویلا در گیلان ؟
چه جایی بهتر از مناطق سرسبز که در آنجا به جای آلودگی، هوای تازه را وارد ریه های خود می کنید؛ اما تا وقتی که ما می‌گوییم جای سرسبز،‌همه سریع یاد کوه و دشت و دریا می افتند. این مناطق هر چقدر که هم زیبا باشند و بتوانند روحیه شما تازه کنند؛ اما باید قبول کنیم که جایی برای زندگی نیست. حداقل برای شمایی که در شهر زندگی کرده‌اید و یک عمر به هیاهو و آلودگی عادت داشته اید.
ما می‌خواهیم نقطه‌ای را به شما معرفی کنیم که هم از مناظر زیبا و هوای سالم بهره ببرید و هم اینکه چیزی از امکانات زندگی کم نداشته باشید. این نقطه بسیار زیبا و دیدنی استان گیلان است.
چرا باید برای زندگی به گیلان برویم؟
گیلان را عروس شمال کشور می نامند. جنگل های زییا،‌ساحل های بسیار دیدنی و آب و هوای فوق‌العاده و مناسب باعث شده است که بسیاری از مردم چه از جنوب و غرب و شرق کشور این استان را برای زندگی انتخاب کنند و حتی اقدام به خرید ویلا در گیلان برای مسافرت و اقامت کوتاه مدت خود کنند. در‌واقع اگر شما یک ویلا در گیلان را خریداری کنید، به مزایای زیر به راحتی می‌توانید دست پیدا کنید:
• آب و هوای تمیز و بارانی
• چشم انداز ساحلی و دریایی
• جنگل های بسیار زیبا
• جاده های زیبا در میان جنگل به همراه سقفی از درختان
• مراکز تفریحی بسیار در جنگل و کنار دریا
• دسترسی به بازارهای محلی
• دسترسی به کوهستان های سرسبز با دسترسی محلی و آسان

افزایش خرید ویلا در گیلان
همین نکات و مزایا کافی است تا هر کسی که به دنبال زندگی در یک محیط آرام و سرسبز است، ترغیب به خرید ویلا یا زمین در این استان سرسبز شود؛ اما همانطور که در چند سال اخیر،‌ میزان خرید ویلا به شدت افزایش پیدا کرده،‌ مشکلات آن هم زیاد شده است. مشکلاتی مانند خرید زمین یا ویلا در مکان های نامناسب و افتادن در دامن کلاهبرداران و سودجویان از دو مشکلات اصلی هستند که شما را به شدت تهدید می‌کند و متأسفانه بسیاری از افراد در دام این گرداب می افتند.
در چند سال گذشته ارگان‌های دولتی با همکاری نیروی انتظامی و شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات خرید و اجاره ویلا در تلاش بودند تا نکات مربوط به خرید ویلا در گیلان و دیگر شهرهای زیبای آنجا ارائه نمایند که در ادامه بعضی از این نکات مهم را بیان خواهیم کرد.

گیلان 1 همه چیز برای خرید ویلا در گیلان
نکات خرید ملک در گیلان :

۱. موقعیت مکانی و زمانی
اولین موردی که باید در نظر بگیرید،‌ موقعیت مکانی مورد نظر است؛ اما سؤالی که واقعاً مطرح می‌شود،‌این است که موقعیت مکانی دقیقاً به چه معناست و چه چیزی را باید در آن‌ها در نظر گرفت.
دو عامل در تعیین موقعیت مکانی نقش بسزایی دارند. یکی چشم انداز و دیگری دسترسی به امکانات اولیه زندگی است. همه جای گیلان زیبا است و هر نقطه‌ای که شما ویلا بخرید،‌چشم انداز زیبایی خواهید داشت؛ اما این چشم انداز شما تا ده دیگر هم به همین شکل خواهد بود یا خیر؟ آیا چیزهای دیگری جای‌ آن‌ها را نخواهد گرفت؟
اگر به دنبال چشم اندازهای زیبا و دائمی هستید، توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه در مناطقی که جلوی آن‌ها زمین‌های بایر وجود دارد، اقدام به خرید نکنید؛ زیرا بعد از مدتی، ویلاهای چند طبقه جای این زمین بایر را خواهد گرفت و عملاً دید شما را به نسبت به مناطق پشتی که عموماً کوه و جنگل خواهد گرفت.خرید ویلا در شهرک ها یا مناطقی که رو به کوهستان، دریا یا شالیزار هستند،‌ بهترین چشم اندازها را خواهد داشت.
نکته مهم اینکه از نظر موقعیت مکانی باید بر احساسات خود غلبه کنید. متأسفانه برخی از افراد مدهوش مناطق کوهستانی شده و اقدام به خرید ویلا در این مناطق می کنند؛ اما باید بدانید که مناطق کوهستانی به دلیل دور بودن از امکانات اولیه مناسب حتی برای اقامت کوتاه نیست و در شش ماهه دوم سال نیز به دلیل برفی یا بارانی بودن منطقه،‌ امکان رفتن به ویلا وجود ندارد و این یعنی عدم استفاده از ویلا و خالی ماندن آن.
بهترین زمان خرید ویلا هم در تابستان است. هر چند که برخی اقدام به خرید در زمستان می‌کنند تا راه دسترسی آن را هم در فصل بارانی مورد بررسی قرار دهند.
۲. سند رسمی
سند رسمی،‌ شش دانگ و منقوله دار اولین چیزی است که شما باید از فروشنده بخواهید. مرحله بعدی، بررسی مشخصات درون سند است. نوشتن دقیق متراژ‌ و مشخص کردن حوزه دقیق ویلا به همراه دیوارکشی،‌ مشخص امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز و همچنین مشاع بودن یا نبودن بعضی از امکانات و از همه مهم‌تر نوع کاربری آن است که اگر حتی شبهه برای شما وجود داشت،‌ به هیچ وجه اقدام به خرید نکنید.
متأسفانه برخی از افراد وسوسه فروش ملک و دریافت سود بیشتر شده و به صورت ناجوانمردانه و بدون هیچگونه توضیحی،‌زمین کشاورزی خود را به جای مسکونی به فروش می رسانند و ادعا دارند که تمامی مراحل تبدیل اراضی در حال انجام است. برای همین است که توصیه می‌کنیم حتماً از سازمان مربوطه و به ویژه شهرداری سند و مالکیت دقیق آن را استعلام بگیرید تا بعداً دچار مشکلاتی مانند مشکلات کاربری یا فروش به چند نفر نشده باشید.
۳. پیدا کردن فروشنده مناسب
هرجای شمال که پا بگذارید،‌ بنگاهی املاک می بینید. با افزایش تعداد بنگاه های املاک در شمال،‌ همیشه این سؤال برای خریداران وجود دارد که چگونه فروشنده مناسب را پیدا کنیم و اینکه کدامشان راست است. متأسفانه بیشتر این بنگاه ها به جای اینکه مشاور باشند، دلال بوده و فقط به فکر فروش زمین به شما هستند.
فروشنده ماهر هیچ‌گاه اقدام به تبلیغ نمی کند،‌بلکه سعی می‌کند تا با فروش زمین یا ویلای مناسب و با کیفیت به مشتریانش،‌ اسم و رسمی برای خود در استان پیدا کند. ویلاهای شمال باید از ساختارهای بدنی و اسکلتی مناسبی برخوردار باشند و از این رو به دنبال افرادی باشید که چنین ساختمان‌هایی را به شما معرفی می‌کنند و تنها روش دستیبابی به‌ آن پرس وجو و تحقیق است.
۴. چه ویلایی را بخریم؟
اینکه چه ویلایی را خریداری کنید، بستگی به هدف شما و تعداد خانوار مورد استقاده دارد. اگر شما قصد استفاده چند روزه را دارید،‌ خرید ویلاهایی بزرگ به صرفه نیست؛ اما اگر قصد سفر مکرر به گیلان و برپایی مهمانی را دارید،‌ بهتر است که ویلاهای نسبتاً بزرگ با موقعیت دسترسی آسان را خریداری کنید.
همچنین اگر فردی هستید که زندگی در محیط غیر شلوغ را دوست دارید، بهتر است که در مکان های غیرشهرکی اما نزدیک به امکانات اولیه و نه در جنگل ویلای خود را خریداری کنید. هر چند که خرید ویلا در مناطق شهرکی و شلوغ به دلیل وجود نگهبان و تأمین امنیت توصیه می شود.

گیلان 2 همه چیز برای خرید ویلا در گیلان

۵. دسترسی به ویلا
آیا جاده مستقیم به ویلای شما وجود دارد؟ آیا در زمستان و به ویژه در هنگامی که باران و برف می بارد،‌ امکان رفتن به ویلا وجود دارد؟ دسترسی به امکانات اولیه مانند سوپرمارکت،‌ بازار، خدماتی و پزشکی چگونه است؟ این‌ها نمونه سؤالاتی است که شما باید قبل از خرید ویلا از خود بپرسید.
۶. مواد ساخت به کار رفته
مواد به کار رفته در ساخت ویلا از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. مواد ساخت،‌ استحکام ویلای شما را تضمین می کند. از آنجا که بیشتر افراد با این مساله آشنا نیستند،‌ توصیه می‌شود که حتماً باید یک متخصص و کاربلد برای بازدید ویلا مراجعه کنند.
البته نکات زیر می‌تواند به شما در شناسایی نوع مواد به کار رفته کمک کند:
• پایین بودن قیمت می‌توان نشان دهنده استفاده از مواد بی کفیت و ارزان در ساخت باشد.
• نامناسب بودن شکل ساختاری
• نقشه های غیر استاندارد و من درآوردی
• نورگیر نبودن
• محکم نبودن دیوارها و فرورفتن یا ریختن آن‌ها با یک مشت ساده
عوامل دیگری که باید در هنگام خرید ویلا در گیلان در نظر بگیرید، شامل:
• در هنگام خرید و دیدن ویلا احساسی نشوید.
• بدون شناخت از فروشنده هیچ‌گاه از او خرید نکنید.
• هیچ قراردادی را بدون خواندن امضا نکنید.
• به بودجه خود دقت داشته باشید.
• محیط زندگی ویلا را به دقت بررسی کنید که مناسب شرایط و حال وهوای شما باشد.
خلاصه اینکه گیلان با اینکه زیبا است؛ اما همه جای آن قابل سکونت نیست و باید نکاتی را قبل از خرید ویلا در این مناطق در نظر بگیرید. بهترین راه برای خرید ویلا و پیدا کردن مکان مناسب کمک گرفتن از یک مشاور است. مشاوری که هم دلسوز باشد و هم به کل استان و زیر و بم های آن آشنا باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • ابراهیم

    این توصیه هائی راکه شمابیان کردیددرهرکجاومنطقه ای بایدمدنظرقراربگیره ودرهرمعامله ای بایدکلیه جوانب رادرنظرگرفت این وصایافقط مختص گیلان وویلاخریدن نیست دوست عزیزشمایجوری متن زدیدکه انگاربایدهمیشه بایه وکیل خبره پایه یک وتوپ وتفنگ برای معامله به گیلان رفت افرادسودجودرهرکجاهستندخواهشامتنهای شبهه ناک منتشرنکنید

    ۳ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *