رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مهر ۱۳۹۷

هشدار درباره سرنوشت گردشگری کشور

لینک این مطلب کپی شد!

نایب رئیس اتحادیه هتل و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران هشدار داد اگر برای شرایط موجود گردشگری راه‌حلی پیدا نشود که به بخش خصوصی کمک کند، قطعا در آینده این صنعت با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
فرمان غفاریان در مراسم تقدیر از فعالان صنعت گردشگری، با اشاره به اینکه موضوع تعدیل نیرو در هتل‌ها به‌صورت جدی مطرح است، از نحوه محاسبه آمار گردشگران ورودی به کشور انتقاد و تصریح کرد: «اگر در نقاط مرزی مهر ورود و خروج افراد در آمارها محاسبه می‌شود این آمار را نمی‌توان به‌عنوان گردشگر پذیرفت. در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بیش از حد با افت ظرفیت اشغال مواجه شده‌ایم.» وی افزود: «در حوزه هتل‌ها نیاز به حمایت بخش دولتی داریم. قوی‌ترین کریدور فروش اتاق هتل‌ها در اختیار آژانس‌ها است. آماده هستیم توافق‌نامه‌های برد –بردی را امضا و کاری کنیم که عملیاتی شود.» این فعال هتلداری با تاکید بر اینکه از دولت صدقه نمی‌خواهیم، گفت: «می‌دانیم فشار موجود موقتی است ولی در بحث انرژی به مشکل برخورده‌ایم و به بسته‌های حمایتی نیاز داریم.»

hoshdar هشدار درباره سرنوشت گردشگری کشور

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی تهران نیز در این مراسم با اشاره به سه‌برابر شدن عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷، گفت: «به اذعان کارشناسان، صاحب‌نظران و دانشگاهیان عوارض خروج از کشور محدود به شرایط ویژه اقتصادی و اجتماعی کشور است و زمانی که این شرایط برطرف شد عوارض نیز باید حذف می‌شد اما نه‌تنها این عوارض برداشته نشد، بلکه ۴ برابر نیز افزایش یافت.» رضا اباذری این موضوع را تهدیدی برای گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: «نرخ بلیت هواپیما نیز ۳ تا ۴ برابر شده و در برخی مقاصد بیشتر هم افزایش یافته است. این افزایش نرخ مستقیما روی کسب‌و‌کار دفاتر مسافرتی تاثیر می‌گذارد. ما بسته پیشنهادی مشمول ۲۴ مولفه را تقدیم متولیان گردشگری کرده‌ایم ولی از یک ماه پیش تاکنون هیچ خبری درباره آن نداریم.» رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران نیز با بیان اینکه شرایط موجود حتما به همه بخش‌های گردشگری لطمه زده، ابراز امیدواری کرد که صندوق حمایتی برای خدمات گردشگری تشکیل شود تا دست کم فعالان این صنعت بتوانند در شرایط بحرانی خود را نگه دارند. محمدحسین یزدانی خاطرنشان کرد: «اکنون اتباع خارجی در ایران با ویزای توریستی کار می‌کنند و راهنمایان غیرمجاز نیز بسیار فعال شده‌اند.»

منبع: مهر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *