جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل سنتی کاروانسرای یام

تاریخ بروزرسانی :
۱ خرداد ۱۳۹۹

هتل سنتی کاروانسرای یام در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره کننده در دامنه کوههای میشو مرند کاروانسرایی به چشم می خورد که در فرهنگ و زبان عامع به کاروانسرای شاه عباسی مشهور می باشد. در کتب تاریخی از این بنای عظیم و تاریخی به کاروانسرای ایلخانی یام یاد شده است. این کاروانسرا بدلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت ایران به اروپا و نیز قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و یکی از مهمترین تاسیسات بین راهی جاده ابریشم در ادوارد مختلف تاریخ به شمار می آید.

هتل سنتی کاروانسرای یام1 هتل سنتی کاروانسرای یام

کاروانسرای یام به عنوان بزرگترین کاروانسرای شمال غرب کشور و یکی از مهمترین بناهای تاریخی و گردشگری کشور محسوب می شود. اقدامات انجام گرفته در تامین کلیه امکانات رفاهی در این کاروانسرا و مرمت اساسی آن در سالهای اخیر اهمیت آن را دوچندان کرده است. هتل کاروانسرای عباسی مرند به دلیل قرارگیری در مسیر گردشگری ایران به اروپا و پیست اسکی یام که هر ساله علاقه‌مندان به این تفریح مهیج را به سوی خود می‌کشاند.

هتل سنتی کاروانسرای یام در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ هکتار و زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع در یک طبقه بنا شده است.هتل کاروانسرای یام مرند در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ با انجام فرآیند مرمت و بازسازی، به بهره برداری رسید. این هتل دارای یک طبقه و ۲۱ واحد اقامتی است که اتاق ها حیاط کاروانسرا را احاطه کرده اند.

هتل سنتی کاروانسرای یام3 هتل سنتی کاروانسرای یام

قدمت کاروانسرای یام مرند به بیش از ۵۰۰ سال پیش باز می گردد،به دوران ایلخانیان ،یادگاری که در خود معماری با شکوه و اصیل ایرانی را به رخ هر بیننده ای می کشد واز آن به عنوان هتل شاه عباسی یاد می کنند،که پس از مرمت هم اکنون به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای موسوم به شاه عباسی امکان ارائه سرویس و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در آن فراهم گردیده است.
این کاروانسرا دارای حیاط مرکزی وسیع بوده و از نوع کاروانسراهای چهار ایوانی است که از سر در رفیع، گنبد خانه، حیاط مرکزی به شکل هشتی، اتاقها و ایوانهای مشرف به حیاط برای اقامت کاروانیان تشکیل می شود.

هتل سنتی کاروانسرای یام4 هتل سنتی کاروانسرای یام

در وسط حیاط این اقامتگاه یک ساختمان کوچک ساخته شده که به عنوان چایخانه سنتی مورد استفاده گردشگران و مهمانان این خانه قرار می گیرد.هتل سنتی یام مرند دارای ۲۱ واحد اقامتی زیباست که شامل ۵ واحد ۲ تخته، ۷ واحد ۳ تخته، ۶ واحد ۴ تخته، ۱ واحد ۵ تخته و ۲ واحد ۵ تخته vip می باشد که همگی دارای تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام و جکوزی در اتاق vip است (توالت ایرانی در محوطه قرار گرفته است). لازم به ذکر است اقامت در این اقامتگاه همواره با صبحانه خواهد بود. رستوران اقامتگاه یام نیز ارائه دهنده انواع غذاهای سنتی و رسمی ایرانی نظیر جوجه، چلو کباب، کوفته تبریزی، دویماج، آبگوشت،خورشت هویج و … است از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر زیبا می توان:کلیسای هوانس مقدس،آتشکده مانداگارنا، غار دو گیجان، روستای تاریخی اویندین، آبشار پیر بالا را نام برد.

هتل سنتی کاروانسرای یام5 هتل سنتی کاروانسرای یام

نحوه دسترسی به هتل کاروانسرای یام مرند

آدرس :کیلومتر ۴۵ جاده تبریز- مرند روبه روی پیست اسکی یام

هتل سنتی کاروانسرای یام77 هتل سنتی کاروانسرای یام

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد