رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آبان ۱۳۹۹

نکات سفر با دوچرخه

اشتراک گذاری

سفر با دوچرخه از سالهای دور برای بسیاری از مردم علاقمند به دوچرخه سواری لذت بخش بوده است .دوستداران سفرو علاقمندان به دوچرخه سواری می توانند سفری متفاوت را با دوچرخه انجام دهند . سفر کردن با هر وسیله ای جذابیت و حس و حال خاص خود را دارد حال آنکه این سفر با دوچرخه سختی ها و دشواری هارا در کنار آرامش و لذت به همراه دارد . تجهیزات و اقداماتی که در سفر با دوچرخه باید به آنها توجه داشته باشید را ما در این مطلب جمع آوری کرده ایم که با رعایت آنها سفری ایمن و دلنشین را داشته باشید .

انواع دوچرخه ها

دوچرخه ها از لحاظ عملکرد، ساختار، جنس، قیمت و … بسیار متنوع هستند و شما باید متناسب با سلیقه، نیاز و آمادگی جسمانی خود دوچرخه تان را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه به چند نوع دوچرخه اشاره می شود.

دوچرخه های جاده‌ای

چنانچه مسیر حرکت شما جاده ای آسفالته و سطحی تقریبا صاف است می توانید یکی از این نوع دوچرخه ها را خریداری کنید و با سرعتی بالا از دوچرخه سواری لذت ببرید. این دوچرخه ها دارای فریم ظریف، تایرهای باریک، فاصله ی کم بین چرخ، فرمان صاف و افتاده و وزن کمی هستند و برای سفرهای تفریحی مناسب اند.

سفر با دوچرخه

 

دوچرخه های گردشگری

 

این دوچرخه ها برای سفرهای طولانی و حمل وسایل مورد نیاز در سفر مناسب هستند. آنها نسبت به دوچرخه های جاده ‌ای چرخ دنده های بیشتر و فریم مثلثی بزرگتری دارند و مستحکم تر و قدرتمندتر هستند. در این نوع دوچرخه ها چرخ دنده ها پایین تر قرار گرفته اند، این مورد در بالا رفتن از تپه ها بسیار موثر است.

سفر با دوچرخه

 دوچرخه های کوهستان

 

این دوچرخه ها برای دوچرخه سواری در دشت و کوه و تپه و طبیعت مناسب هستند؛ این در حالی است که چون تایرهای پهن تر و صندلی راحت تری دارند بسیاری از افراد آنها را برای دوچرخه سواری در جاده ها و در مناطقی غیر از موارد ذکر شده نیز انتخاب می کنند. آنها در این حالت از تایرهای اسلیک (تایرهایی با سطح نرم) استفاده می کنند. البته دوچرخه های کوهستان برای سفر مناسب هستند اما جای بار زیادی ندارند.

سفر با دوچرخه

دوچرخه های ترکیبی

این نوع دوچرخه ها چیزی بین دوچرخه های جاده ‌ای و دوچرخه های کوهستان است. این دوچرخه ها نسبت به دوچرخه های کوهستان فریم ظریف تر و تایرهای باریک تر و فرمان بالاتری دارند اما از سرعت کمتر و تنوع چرخ دنده ای پایین تری برخوردارند.

 

سفر با دوچرخه

انواع دوچرخه های گردشگری مناسب برای سفر

از آنجا که هدف ما از این مقاله استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله ی نقلیه در سفرهای گردشگری است پس انواع مختلف این نوع از دوچرخه ها را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است دوچرخه های گردشگری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در اینجا تنها به چند نوع از معروف ترین آنها اشاره می شود.

سفر با دوچرخه

دوچرخه های گردشگری جاده ‌ای

سواری با این دوچرخه ها راحت و باثبات است. از طرفی کنترل انها با وجود حجم بالایی از وسایل، آسان است. وجود نقاط اتصال در بخش گلگیر، امکان نصب قفسه های حامل وسایل به دوچرخه را اضافه می کند.

 دوچرخه های گردشگری ورزشی

این دوچرخه ها با فریم و تایرهای سبکی که دارند برای مسابقات دوچرخه سواری در مسیرهای طولانی مناسب هستند و می توان با آنها بار سبک وزنی را حمل کرد.

 دوچرخه های گردشگری اکتشافی

این دوچرخه ها در بین دوچرخه های گردشگری از همه مستحکم تر هستند و با انها می توان بارهای سنگینی را حمل کرد و مسیرهای ناهمواری را به راحتی پیمود. البته خود انواع مختلفی دارند. از جمله ی این انواع می توان به دوچرخه های کوهستان ساده و مستحکم به همراه تجهیزاتی مانند قفسه، خورجین، گلگیر و تایرهای آج دار اشاره کرد. فریم دوچرخه های گردشگری اکتشافی از جنس استیل است. استیل در عین استحکام، انعطاف خوبی دارد و در هر نقطه از دنیا به راحتی تعمیر می شود.

 دوچرخه های گردشگری ترکیبی

دوچرخه های گردشگری ترکیبی که دارای ترکیبی از مشخصات دوچرخه های کوهستان و جاده ‌ای هستند با نام All-Rounder هم شناخته می شوند. این دوچرخه ها، تعادل خوبی بین کارایی و سرعت برقرار کرده اند در نتیجه برای جاده های خاکی و ناهموار بسیار مناسب هستند. با این دوچرخه ها می توان بارهایی با وزن متوسط را به راحتی حمل کرد. امروزه این نوع از دوچرخه ها در کارخانه هایی مانند رالند سایکلز (Rawland Cycles)، سرلی بایکس (Surly Bikes) و سینگلار سایکلز (Singular Cycles) ساخته می شوند.

 

 دوچرخه های گردشگری خوابیده

نام این دوچرخه ها به نحوه ی نشستن دوچرخه سوار بر دوچرخه بر می گردد. در واقع دوچرخه سوار در حالی که خوابیده یا به پشت تکیه داده به راحتی می تواند بر این نوع دوچرخه ها رکاب بزند و همزمان آن را هدایت کند. بار در این نوع دوچرخه بایستی در خورجین و تجهیزات خاصی که در قسمت پشت قرار می گیرد جاسازی شود.

 دوچرخه های گردشگری تاشو

دوچرخه های تاشو برای افرادی مناسب اند که قصد دارند بخشی از مسیر را با دوچرخه و بخش اعظم آن را با هواپیما، قطار و ماشین طی کنند چون به راحتی از وسط تا شده و فضای زیادی را اشغال نمی کنند و از این بابت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 دوچرخه های گردشگری دو نفره

این دوچرخه ها دو زین و یک فرمان دارند و برای گردش های دو نفره بسیار مناسب اند. در این نوع دوچرخه ها برای حمل بار می توان از یدک کش استفاده کرد.

تجهیزات جانبی دوچرخه در سفر

در سفر با دوچرخه به یک سری لوازم نیاز است که در ادامه به آنها اشاره می شود.
قفسه عقب و جلو: برای حمل بار
زین مناسب: زینی که هم راحتی دوچرخه سوار را فراهم کند و هم برای سفرهای طولانی مقاوم باشد.
قفسه بطری آب: با این قفسه می توان تا ۳ بطری آب به همراه داشت.
آینه بغل: برای بررسی وضعیت ترافیک و ماشین های پشت سر
انواع خورجین، کیف، سبد: برای حمل وسایل سفر
تایر یدک: مخصوصا برای سفرها و مسیرهای طولانی
قفل و زنجیر چرخ: برای محافظت از دوچرخه
چراغ جلو و پشت با چند باتری اضافه: برای روشن کردن مسیر و نشان دادن دوچرخه به رانندگان ماشین
گلگیر: برای محافظت از تایرها در برابر گل و لای
کامپیوتر دوچرخه (اختیاری): برای نشان دادن اطلاعاتی مانند سرعت، زمان، مسافت طی شده و …
تلمبه: برای زمانی که باد چرخ ها کم می شود یا پنچر می شوند.
اهرم تایر دوچرخه و کیت پنچرگیری: برای عوض کردن تایر دوچرخه در صورت پنچر شدن
آچار رکاب دوچرخه: برای زمانی که قصد دارید قسمتی از مسیر را با اتوبوس یا هواپیما طی کنید.
روان ‌ساز: برای جلوگیری از زنگ زدگی و بهتر کار کردن چرخ دنده ها و زنجیر دوچرخه
سفر با دوچرخه

لوازم مورد نیاز دوچرخه سوار در سفر با دوچرخه

اولین مورد لباس است. مهم ترین نکته ای که در مورد پوشیدن لباس باید به آن توجه داشته باشید انتخاب لباس با رنگ روشن مانند زرد یا نارنجی است. مخصوصا در زمانی که می دانید ممکن است بعد از غروب افتاب رکاب بزنید. جنس لباس نیز با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق موجود در مسیر و فصل سفر می تواند متفاوت باشد. مورد بعدی کفش دوچرخه سواری است که بیشتر در سفرهای طولانی مورد توجه قرار می گیرد. این نوع کفش ها تماس دائمی با سطح رکاب برقرار کرده و انرژی دوچرخه سوار را در رکاب زدن افزایش می دهند.

دیگر مواردی که باید در سفر با دوچرخه به آنها توجه کرد کلاه ایمنی، تی شرت، شورت پد دار، شلوارک یا شلوار راحت، دستکش دوچرخه سواری، سوئیت شرت کلاهدار، لباس زیر، شلوار ضدآب، جوراب، ژاکت بارانی یا ضدآب، کلاه، عینک دوچرخه سواری و مواد غذایی است. لازم به ذکر است مصرف مواد غذایی مناسب در سفر با دوچرخه بسیار توصیه می شود. از جمله مواد غذایی مورد نیاز بدن باید به انواع مغز و آجیل، میوه های تازه، سبزیجات تازه، سبزیجات خشک شده و برگه های میوه اشاره کرد. دسته بعدی از لوازمی که مورد نیاز است وسایل شخصی است. این وسایل شامل بطری آب، عینک، ساعت، کرم ضدآفتاب، کرم و لوسیون بدن، دستمال توالت، دستمال مرطوب، انواع پد بهداشتی،کرم دافع حشرات، ناخن گیر، کیف خیاطی، پلاستیک های زیپ دار، شامپو، مسواک و خمیردندان، حوله سفری، مدارک شناسایی (پاسپورت، شناسنامه و …)، قفل کوچک و پول نقد است.

در این میان شاید بخواهید در مسیر بساط کمپینگ را بر پا کنید. در نتیجه به لوازمی مانند چادر مسافرتی، پد یا تشک خواب، کیسه خواب، بالشت بادی، هدلامپ، جعبه کمک های اولیه، اجاق گاز سفری، فندک، ظروف فلزی، قاشق، چنگال، چاقو، اسفنج و مایع ظرف شویی نیاز دارید. از دیگر وسایلی که احتمالا در سفر با دوچرخه مورد نیاز قرار می گیرد می توان به وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ یا مک بوک، دوربین، پاوربانک، باتری اضافی دوربین، شارژر و سه راهی اشاره کرد.

تمرینات لازم قبل از سفر با دوچرخه

برای سفر با دوچرخه باید آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید. این آمادگی جسمانی را می توانید با انجام یک سری تمرینات به دست آورید. در ادامه این تمرینات و نحوه ی انجام آنها بیان می شود. این تمرینات بسته به مدت سفر ممکن است بین ۳ تا ۴ ماه طول بکشد.
مرحله ی اول: این مرحله شامل انجام حرکات ورزشی هوازی است. بدین منظور در ماه اول، هفته ای ۴ تا ۶ روز روی دوچرخه ی ثابت یا دوچرخه ی متحرک رکاب بزنید به طوری که در کل ماه حدود ۲۰ تا ۳۰ ساعت رکاب زده باشید. در اینجا لازم است سرعت شما چیزی حدود ۷۰ تا ۹۰ دور بر دقیقه باشد. همزمان با رکاب زدن در ماه اول زمانی را هم برای انجام تمرین های کششی در نظر بگیرید.

مرحله دوم: این مرحله شامل افزایش قدرت در رکاب زدن است. در این مرحله می توانید با دوچرخه از تپه هایی بالا بروید و بر افزایش سرعت خود کار کنید. البته در این مرحله بین تمرینات سخت، چند روزی را به دوچرخه سواری سبک اما در مدت زمان طولانی اختصاص دهید تا بدنتان به آرامی آماده شود. در اینجا هفته ای یک یا دو بار بالارفتن از تپه کفایت می کند.
مرحله سوم: بعد از افزایش قدرت نوبت به افزایش استقامت می رسد. در این مرحله، یک یا دو روز در هفته را به صورت طولانی رکاب بزنید. به طوری که بتوانید هفته ای دو بار، هر بار بین ۶۵ تا ۸۰ کیلومتر دوچرخه سواری کنید. یک پیشنهاد خوب سفر به روستاها و مناطق اطراف است.
مرحله چهارم: در این مرحله وسایل‌ سفر خود را بر دوچرخه‌ قرار داده و با وجود آنها رکاب بزنید. البته بهتر است ابتدا با وزن کمتری از وسایل مثلا ۱۰ کیلوگرم شروع کنید و کم کم وسایل را افزایش دهید تا به کل آنها برسید. در نهایت طی دو هفته قبل از سفر، باید با تمام وسایل، چند بار دوچرخه سواری کرده باشید.

نکات قابل توجه

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به زانوها با سرعت ۷۰ تا ۹۰ دور بر دقیقه حرکت کنید.
باد تایرها را مدام چک کنید.
قبل از سفر پنچری گرفتن را یاد بگیرید.
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات نوشیدن آب کافی و نوشیدنی های میوه ای با کمی شکر و نمک، بنوشید.
اگر در سفر به حمام دسترسی نداشتید در رودخانه ها، دریاچه ها یا چشمه ها دوش بگیرید.

نکات مهم قبل از سفر با دوچرخه

۱. ساده و سبک بار سفر کنید
سفر با دوچرخه و یا تور دوچرخه سواری اساسا ساده است. قبل از سفر باید دوچرخه ی خود را به خوبی بررسی کنید تا در راه به مشکل بر نخورید. در ضمن این سفر نیاز به تجهیزات خاص خود را دارد. می توانید این تجهیزات را به طور کلی خریداری کنید و یا وسایل ضروری و مورد نیاز مانند کیسه خواب، تجهیزات آشپزی، تجهیزات مربوط به ایمنی و …. را تک تک تهیه کنید. وسایل زیاد هم برندارید. مثلا در این سفر به لباس زیاد احتیاجی نخواهید داشت.

۲. آماده و با برنامه ریزی سفر کنید
شما نیاز به نقطه ی آغاز و در نهایت نقطه ی پایان دارید. باید نسبت به راه و مسیری که در پیش دارید، آگاهی های لازم را کسب کنید. علاوه بر این بدن شما نیز باید آمادگی های لازم برای رکاب زدن را داشته باشد. شما باید بدن خود و توانایی آنرا به خوبی بشناسید تا عضلاتتان دچار گرفتگی نشود.

مشخص کنید که چند ساعت در روز را رکاب خواهید زد و خود را آماده کنید. اگر تازه دوچرخه سواری را شروع کرده اید، پس آرام حرکت کنید و زود به زود کمپ بزنید و استراحت کنید.

۳. می توانید تنها باشید
برخی ترجیح می دهند و یا رویای آنرا دارند که تنها به سفر بروند. اگر قصد دارید که به تنهایی به این سفر بروید، پس باید بیشتر مراقب باشید. تجهیزات شما باید کامل و بدون عیب و نقص باشد. خانواده از این موضوع اطلاع داشته باشند و با آنها در ارتباط باشید. مسیر و زمانی را هم که برای رکاب زدن انتخاب می کنید باید ایمن و مناسب باشد.

۴. آرام سفر کنید و در طول سفر لذت ببرید
همانطور که گفتیم این سفر پر از هیجان و ماجراجویی است و قطعا از سفرهای دیگر زمان بیشتری را خواهد گرفت و طولانی تر خواهد بود. فقط به پایان سفر فکر نکنید. در طول سفر از همه چیز لذت ببرید و در پی کشف چیزهای جدید باشید. بر روی یک دوچرخه، بیشتر از ماشین و یا قطار می توانید از طبیعت لذت ببرید و هرجا که دوست داشتید توقف کنید.

۵- تجهیزاتی برای باران به همراه داشته باشید
بدون وسایلی مثل پانچو و کلاه لبه دار که کمک می‌کند تا دید خوبی در باران داشته باشید، مسافرت نکنید.

۶-تناسب اندام خود را حفظ کنید
واضح است که بایستی برای مسافرت با دوچرخه آمادگی جسمانی کافی را داشته باشید، اما با این حال مکانی در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید تا بتوانید آنجا تمرین کنید. به یاد داشته باشید که در هنگام دوچرخه‌سواری حتما با سربالایی نیز مواجه خواهید شد.

۷- گوشی را چک کنید و یک نقشه نیز به همراه داشته باشید
به همراه داشتن کاربردی‌ترین شارژرها، هوشمندانه‌ترین کار یک دوچرخه سوار است؛ مطمئن شوید که منبع تغذیه‌ای متناسب با مقصد پیش رو به همراه دارید و برای احتیاط یک نقشه کاغذی از مسیر و هدف خود داشته باشید.

۸- سفر خود را زمانی آغاز کنید که کاملاً آماده هستید
گاهی اوقات پیش می آید که برنامه ریزی شما بدون نقص انجام گیرد، ولی برای سفر هنوز آمادگی روحی و جسمانی ندارید، پس حتماً سعی کنید در شرایط کامل آمادگی سفر خود را آغاز کنید. همیشه در هر سفری با هر وسیله ای باید در شرایط کامل آمادگی سفر کنید.

نکته دیگری که در هر سفری ممکن است رخ دهد این است که در حین سفر گاهی احساس خستگی شدید می کنید، در چنین شرایطی تصمیم گیری نکنید یا اینکه سفر خود را کنسل نکنید. پیشنهاد می کنیم، توقف کنید و چند ساعتی استراحت نمایید و کمی بخواهید. سپس غذای مقوی میل کنید و با احساس آرامش و نیروی جدید به سفر خود ادامه دهید.

۹- حتماً دوچرخه مناسب انتخاب نمایید
انتخاب نوع دوچرخه در سفرهای این چنینی بستگی به طول مسیر سفر دارد. اساسی ترین نکته در این زمینه راحتی سفر با دوچرخه است. چرا که قرار است ساعت ها بر روی آن رکاب بزنید. از آنجایی که ممکن است در مسیر سفر با سراشیبی و سربالایی های زیادی مواجه شوید پس بهتر است از دوچرخه ی دنده ای استفاده کنید. پیشنهاد می شود که حتماً از نصب کردن چراغ های هشدار خودداری نکنید. اگر مجبور شدید که در شب سفر کنید حتماً داشتن چراغ الزامی است.

انتخاب دوچرخه سبک ولی محکم اساس کار است. مطمئن شوید دوچرخه ی شما قسمتی برای قرار دادن کیف داشته باشد تا در طول مسیر کیف خود را آن جا قرار دهید. چون قرار است مدت زمان زیادی از زین استفاده کنید، پس حتماً انتخاب نوع زین بسیار اساسی است.

دوچرخه

چک لیست لوازم در هنگام سفر با دوچرخه

– شورت دوچرخه سواری
– پیراهن دوچرخه سواری از جنس Coolmax
– جوراب دوچرخه سواری برای هر نفر
– کفش دوچرخه سواری
– کلاه دوچرخه سواری
– پوشش Gore-tex برای کلاه ایمنی
– شلوار کشی ساق بلند
– پیراهن ضد آب
– بادگیر
– جفت دستکش دوچرخه سواری
– عینک دوچرخه سواری
– شلوار دو کاره
– تی شرت آستین کوتاه
– دستمال دستی
– زیرپوش
– لباس شنا
– لوازم نظافت (خمیردندان، مسواک، شامپو، خوشبوکننده، ریش تراش، صابون و …)
– حوله سبک متوسط
– سویشرت
– کاپشن سبک وزن
– ساعت
– تلمبه باد
– آچار و لوازم ضروری برای تعمیر دوچرخه

چک لیست خوراکی ها در هنگام سفر با دوچرخه

در سفرهای دوچرخه ای لازم است رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید. شما در این سفرها روزانه کالری بسیاری مصرف می کنید و بنابراین برای حفظ سلامتی خود، واجب است غذاهایی میل کنید که این انرژی را جبران کند. پس بی خیال خوراکی هایی مثل بستنی، چیپس و پیتزا شوید و در مقابل غذاهایی با فیبر بالا را جایگزین کنید. محصولات غله ای و سبزی ها و میوه های تازه نیز از جمله بایدهای غذایی در این سفرها محسوب می شوند.
– آب
– انواع مغز و آجیل
– میوه های تازه
– سبزیجات تازه
– سبزیجات خشک شده، برگه های میوه

 

در سفرهای دوچرخه ای لازم است رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید

 

اقامتگاه در هنگام سفر با دوچرخه

در سفر با دوچرخه علاوه بر جذابیت های خاصی که فقط منحصر به خودش می باشد خوب خستگی هم دارد برای همین شما باید به میزان کافی بخوانید تا بدنتان موافقت کافی در برابر سختی را داشته باشد. اگر می توانید با خودتان وسایل کمپیگ و چادر زدن را داشته باشید تا دیگه هزینه مسافرخانه یا هتل را نپردازید، اما اگر نمی خواهید بار اضافه با خود جمل کنید می توانید به هتل بروید و آنجا استراحت کنید.

برای سفر با دوچرخه، کوله‌پشتی بهتر است یا خورجین

مسلما استفاده از کوله پشتی و خورجین هر دو برای دوچرخه‌سوارها ممکن است و هر کدام فواید خاص خود را دارند و نکلت منفی هم دارند. اما به طور کلی اگر ما بخواهیم به سفرهای کوتاه که نیازی نیست وسایل زیادی همراه خود ببریم، برویم، حتما از کوله پشتی استفاده می‌کنیم. چرا که در این سفرها کوله‌پشتی سبک خواهد بود و سفر کوتاه، پس فشار زیادی به کمر ما نمی‌آید. اما اگر به سفرهای طولانی و کمپینگ برویم، حتما از خورجین استفاده می‌کنیم تا هم بتوانیم وسایل بیشتری همراه خود ببریم و هم از درد‌ کمر و کتف رها باشیم.

دوچرخه

نکات ایمنی در سفر با دوچرخه

پس از اینکه دوچرخه خود را آماده نمودید و آن را تست کردید، نوبت به آماده کردن خودتان می رسد. برای حرکت و رکاب زدن در خیابان ها و جاده ها، بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که رنگ های روشن و رنگین دارند. رنگ هایی که به سرعت جلب توجه می کنند. این لباس ها، باعث می شود که دیگر رانندگان سریع متوجه حضور شما شده و مراقب باشند. همچنین در هنگام دوچرخه سواری به هیچ عنوان در دو گوش خود هندزفری نگذارید یا موسیقی گوش ندهید. باید تمام حواس خود را به جاده بدهید. صدای ماشین ها و بوق آن ها را بشنوید و کاملا حواستان به اطرافتان باشد.

برای اینکه از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است ابتدا به کنار جاده رفته، در گوشه ای امن توقف کنید و سپس گوشی تان را جواب دهید. در سفر به خارج کشور با دوچرخه و چه در داخل کشور باید یاد بگیرید که در مسیری مستقیم دوچرخه سواری کنید. قبل از چرخش یا تغییر مسیر، اطرافتان را نگاه کنید و با دست به دیگران علامت دهید.

با توجه به اینکه در شب دید کافی وجود ندارد و دوچرخه نیز از از لوازم روشنایی کافی برخوردار نیست بهتر است پیش از تاریک شدن هوا در اولین استراحت گاه توقف کرده و تا روشن شدن کامل آسمان صبر کنید.

حتی اگر چراغ هشدار دهنده و روشنایی نیز به همراه داشتید بازهم ادامه مسیر در شب پیشنهاد نمی شود، مگر اینکه در شرایطی بوده که مجبور به ادامه مسیر هستید.

 

بهترین کشورها برای دوچرخه سواران

در میان کشورهای دنیا، بعضی از کشورها، بهشتی برای دوچرخه سواران محسوب می شوند. در کشور فرانسه شهرها و جاده هایی همانند شهرها و جاده های استراسبورگ، نانتس و بوردو جزو این مناطق هستند. همچنین می توان تمام جاده های کشور هلند را برای سفر به خارج کشور با دوچرخه مناسب دانست. شهرهایی همانند کوپنهاگ، آیندهوون، آمستردام و اوترخت حتی مسیرهایی مجزا برای دوچرخه سواران در نظر گرفته اند.از دیگر کشورهایی که برای دوچرخه سواری و سایکل توریست، بهترین مسیرها را دارد، می توان به ملمو در سوئد، شهرهایی همانند آنتورپ (Antwerp) در بلژیک، شهرهایی همانند سویل و بارسلونا در اسپانیا، شهرهای آلمان مخصوصا برلین، اتریش و وین، شهر لیوبلیانا (Ljubljana) در اسلوونی اشاره کرد. در آمریکای لاتین کشورهایی همانند آرژانتین شرایط مناسبی برای دوچرخه سواران دارد.

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *