رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ شهریور ۱۳۹۵

نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

اشتراک گذاری

رشته های هنری بسیاری در کشور رایج هستند که برخی ریشه در پیشینه این مرز و بوم دارند و برخی دیگر از هنرهای غرب و شرق اقتباس شده که بصورت کلاسیک در بین مردم مشهور هستند و تعدادی از این هنرها نیز بومی کشور شده اند. شاید یکی از هنرهای باب ایرانی معرق باشد هنری که امروزه در همه جا دیده می شود ولی آشنایی چندانی با آن وجود ندارد. برای یک معرق کار پیش نیازهای خطاطی ، نقاشی و هنرهای دستی از ملزومات او هستند چرا که همه اینها در هنر معرق کاری نقشی اساسی دارند و چنانچه با تبحر در این رشته های هنری وارد معرق کاری شوی توفیق بیشتری خواهی یافت.

استاد کیومرث صیاد از آن دسته هنرمندانی که نقاشی را نزد استادان شیرازی و چیت ساز آموزش دیده و هنر خطاطی را نزد استاد خلج آموخته است. این هنرمند که امروز ساکن جزیره کیش است یکی از مدیران موفق در حوزه امور مجامع و حسابرسی می باشد و در کنار کار اصلی خود ساعات اوقات فراغت را نزد خانواده هنر دوستش به هنر معرق کاری می پردازد که حاصل کار وی تاکنون ارائه ۲۸ اثر ارزشمند در انداختن نقش های جذاب از سوژه ای مذهبی، تاریخی و فرهنگی است. تمامی آثار این هنرمند از نوع معرق تمام چوب بوده و در رنگ آمیزی و طراحی این تابلوها از هیچ رنگ و خطی با قلم یا مداد استفاده نشده است، رنگ درخشان تابلوها مربوط به رنگ واقعی چوبهای بکار رفته در اثر بوده و تمام خطوط این تابلوها نیز مربوط به برشهای اره می باشد.

استاد کیومرث صیاد در سال ۱۳۳۴ در شهرستان ری متولد شد و از کودکی نزد پدر هنرمند و هنرپرور خود به کار صنایع دستی پرداخته و در سالهای تحصیل در دانشگاه نیز بصورت تخصصی با هنر معرق آشنا شد وی در سال ۱۳۷۰ به طور اتفاقی با استاد شمسیان یکی از بهترین اساتید هنر معرق ایران آشنا شده و از همان زمان و تحت تعلیم و نظارت ایشان به ساخت تابلوهای معرق مشغول شد که نتیجه آن چندین تابلوی با ارزش است و هنر معرق او را با هنر خاتم کاری نیز آشنا کرده و وی در این هنر نیز دستی بر آتش دارد. صیاد در بیش از ۱۵ نمایشگاه فردی و جمعی آثار خود را به نمایش گذاشته است و چند اثر او در نمایشگاههای آثار چوبی دو سالانه میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۸ و همچنین در هشتمین نمایشگاه قرآنی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده اند. آخرین کار این هنرمند تابلو بازار می باشد که کار ساخت آن در اسفندماه سال ۱۳۹۳ در جزیره کیش به پایان رسید. از دیگر آثار معروف صیاد به تابلوهای عصر عاشورا، مولود کعبه ،علمدار کربلا، سهراب و گردآفرید برگرفته از کارهای استاد فرشچیان ، تابلو گوساله سامری اثر نیکولاس پازین ، تابلو یوسف و برادرانش اثر فرانکویس پاسکال و تابلو هاجر و اسماعیل از فرانسیسکو کوزاو تابلوی نماز در جبهه می توان اشاره کرد. جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر و آشنایی با آثار این هنرمند می توانید به نشانی سایت sayyadgallery.ir مراجعه نمائید.

613 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

614 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

615 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

616 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

618 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

619 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

620 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

621 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

622 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

623 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

624 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

625 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

626 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

627 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

628 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

629 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

630 نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

           
 

نظر کاربران :

  • محمد سپاهی

    بسیارعالی وکم نظیر وبه امیددیدن آثارجدید ازاین استاد گرانقدر .

    ۲۹ خرداد, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • mino

    متاسفانه مکان اثار بستن حیف اثار استاد صیاد واقعا کیش بدون هنر ایشان چه هنر بومی داشت

    ۶ آبان, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    واقعا استاد کیومرث صیاد بسیار هنرمند است و تابلوهای بسیار زیبا و دیدنی دارد .

    ۱۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *