رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

نقش آموزش در گردشگری ایران، کمرنگ است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۲۲ – اصفهان- ایرنا- عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: آموزش یکی از بخش های مغفول در صنعت گردشگری ایران است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان،«علی کرباسی زاده» در سومین جلسه کمیسیون گردشگری این اتاق افزود: نیروی های خدماتی در این صنعت نیاز به آموزشهای به روز دارند اما هنوز توجهی به آن نشده است و مراکز آموزشی متعدد در این زمینه نداریم.

وی همچنین تبلیغات گردشگری ایران در فضای مجازی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: یکی از بخشهایی که باید فعالان صنعت گردشگری به آن توجه کنند، تبلیغات در فضای مجازی از جمله وب سایت های گردشگری است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری عبارت است از کسب و کاری که در آن سازمان ها، نهادها و شرکت ها اعم از دولتی، عمومی و خصوصی امکانات و تسهیلات لازم را برای خدمات به گردشگران مهیا می کنند و از این رو نیاز به تبلیغات دارد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز از برداشتن گامهای عملیاتی در راه توسعه صنعت گردشگری اصفهان، ساخت جایگاه تشریفات اختصاصی(CIP) فرودگاه و تشکیل شرکت سرمایه گذاری توسعه گردشگری خبر داد.

«مسعود گلشیرازی»در سومین جلسه کمیسیون گردشگری این اتاق گفت: ارائه خدمات مناسب در بخش حمل و نقل یکی از بخش های زیرساختی و مهم صنعت گردشگری است که باید مورد توجه همه دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

وی از راه اندازی چهار کمیته روابط عمومی و بین الملل، طرح و برنامه، توسعه سرمایه گذاری و آموزش ذیل کمیسیون گردشگری اتاق و فعالیت منظم آنها خبر داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح جامع گردشگری استان اصفهان به کمک کارشناسان خبره این بخش و اساتید دانشگاه تدوین شده است.

«محسن مصلحی» هدایت سرمایه گذاری به بخش گردشگری را مهمترین نیاز این بخش عنوان کرد و گفت: در تمام بخش های گردشگری شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، حمل و نقل، بازاریابی و تورها مشکل داریم و دولت توان سرمایه گذاری در این بخش را ندارد.

وی تصمیم گیری در مورد گردشگری استان را نیازمند تصمیم گیری مدیریت ارشد استان دانست و افزود: کارگروه گردشگری استان به ریاست استاندار و دبیری سازمان میراث فرهنگی می تواند در حل مسائل استانی این بخش موثر باشد.

اصفهان بدلیل داشتن هزاران اثر تاریخی یکی از استانهای دارای ظرفیت بالای گردشگری در کشور محسوب می شود.
81160429-5688838 نقش آموزش در گردشگری ایران، کمرنگ است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *