جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مونسان:گذرنامه گردشگران ورودی به ایران مهر نمی خورد

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ مرداد ۱۳۹۷

تهران – ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: درخواستی با امضای وی و وزیر صنعت با موافقت ناجا و وزارت امور خارجه به دولت ارایه شده که برای مقابله با تحریم های آمریکا و دغدغه برخی از گردشگران خارجی گذرنامه آنها برای ورود به ایران مهر نخورد .
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان روز شنبه در نشست با جامعه هتل داران کشور در هتل اسپناس،گفت:درج نشدن مهر ورود در گذرنامه گردشگران ورودی برای این است که اگر این افراد برای ورود به ایران به خاطر تحریم های امریکا دچار دغدغه هستند بدون نگرانی به ایران سفر کنند.
مونسان افزود: نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه با این پیشنهاد موافقت کرده اند و برای اجرایی شدن آن منتظر مصوبه دولت خواهیم بود.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: با وجود افزایش ۳۸ درصدی آمار گردشگران ورودی در ماهه اول سال ۹۷ بنابر آمار پلیس مهاجرت تعداد گردشگران اروپایی کاهش پیدا کرده و این مساله آثار بدی روی کارکرد هتل های ۴ و ۵ ستاره ما داشته است اما با اتخاذ تصمیات لازم این دوره گذرا را سپری خواهیم کرد.
مونسان تاکید کرد: برای تقویت چرخه گردشگری هتل ها درحال تدارک بسته حمایتی برای آنان هستیم .

** درخواست تشکیل کمیته برای تعیین قیمت بلیت هواپیما

مونسان گفت:افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیماها برای گردشگری داخلی و خارجی ما مشکلات جدی ایجاد کرده و بر فعالیت های آژانس ها و هتل ها و دیگر بخش های گردشگری اثر نامطلوبی داشته است که طی نامه ای به معاون اول رییس جمهوری درخواست تشکیل فوری کمیته ای برای تعیین قیمت بلیت هواپیماها را داده ایم .
وی اضافه کرد: قطع یارانه ارزی باعث این افزایش قیمت شده است که پیگیر حل این مساله هستیم .
مونسان از پیگیری دغدغه های هتلداران برای تعلیق یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده فعالیت این گروه خبر داد و گفت : این موضوع را پیگیر خواهیم شد .
وی اظهار کرد: براساس توافق نامه با سازمان برنامه و بودجه ۸۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری اختصاص یافته که بخشی از آن مربوط به بازسازی ، ساخت و توسعه هتل ها خواهد بود .

** دو نرخی شدن هتل ها برای گردشگران داخلی و خارجی
معاون رییس جمهوری با استقبال از پیشنهاد جامعه هتلداران برای دو نرخی شدن ارایه خدمات به ایرانی ها و خارجی ها تصریح کرد: اگر جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی در این رابطه به نتیجه برسند آماده ایم تا برای تعلق نگرفتن یارانه به خارجی ها و رونق هتل ها از این پس هزینه خدمات هتل ها برای ایرانی ها به صورت ریالی و برای خارجی ها به صورت ارزی دریافت شود .
وی ادامه داد: برای حمایت از هتل ها و تاسیسات اقامتی با واحدهای اقامتی غیر مجاز با همکاری ناجا برخورد خواهیم کرد و بر اساس یک ابلاغیه به دستگاه های دولتی به آنها تذکر خواهیم داد تا مراکز اقامتی خود را مانند مدارس، دانشگاه ها و دیگر اماکن عمومی در اختیار مسافران قرار ندهند زیرا خلاف مصوبه دولت است .

** جابجایی مدیریتی برای بهبود کارکرد سازمان

رییس سازمان میراث فرهنگی درباره اخبار مختلف برکناری یا استعفای محمد محب خدایی معاون گردشگری این سازمان طی روزهای گذشته اظهار کرد: ما نیاز به یک بازنگری در سیستم مدیریتی مان داریم معتقدم در انتشار شایعه برکناری ایشان
رسانه ها نقشی نداشته اند، البته بحث جابجایی مدیریتی هنوز هم مطرح است اما برخی با راه اندازی هیاهو به این موضوع پرداخته اند .
مونسان افزود: بحث جابجایی ها به دلیل بهبود اقدامات و عملکرد این سازمان و برخی تغییرات نیز به دلیل ابلاغیه قانون بازنشستگان خواهد بود اما در انجام تغییرات مدیریتی از نظرات انجمن ها و تشکل ها بهره خواهیم برد.

منبع: ایرنا

gozarname 800x533 مونسان:گذرنامه گردشگران ورودی به ایران مهر نمی خورد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد