رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی سمنان

لینک این مطلب کپی شد!

موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی سمنان یکی از جاهای دیدنی سمنان است که در سفر به این شهر حتما باید از آن بازدید کرد .از خیابان قدس و میدان امام رضا (ع) سمنان که به سمت میدان استاندارد بروید، ابتدای بلوار محراب در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان چشمتان به تابلویی از یوزپلنگ آسیایی یکی از مهم‌ترین نمادهای استان سمنان می‌خورد و زیر آن نوشته شده است: موزه تاریخ طبیعی سمنان، جایی که مسافران تور سمنان نیز از آن بازدید می‌کنند.

موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی سمنان موزه‌ای جذاب که با داشتن گونه‌های متعدد شما را با انواع حیوانات آشنا کرده و کمک می‌کند تا با زندگی آن‌ها و خطر انقراضشان بیشتر آشنا شوید. ،شهرستان سمنان به دلیل برخورداری از دو نوع آب و هوای کویری و خشک و کوهستانی ، گونه های متنوعی از جانواران اعم از پرندگان ، پستانداران و خزندگان را در خود جای داده است.

-تاریخ-طبیعی-سمنان1 موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی سمنان

موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی سمنان در محل اداره محیط زیست استان، با زیربنای ۲۰۰ مترمربع ساخته شده است. بخش اول مجموعه موزه به تاریخ طبیعی اختصاص دارد و شامل نمونه‌های بارز و ارزشمندی از بقایای سیلیس‌شده گیاهان و جانوران دوره‌های گذشته زمین می‌شود که به‌صورت فسیل و سنگواره برجای مانده‌اند. بخش دوم موزه نیز مختص تنوع زیستی است و شامل اجزای بدن پنج رده از مهره¬‌داران استان می‌شود که به‌صورت¬‌های مختلف از قبیل پوست، شاخ، اسکلت، جمجمه و تاکسیدرمی‌شده هستند.

شما می‌توانید در آنجا بیش از ۷۰ گونه جانوری تاکسی درمی شده در انواع مختلف نظیر پرندگان، پستانداران، پروانه، خزندگان و … را ببینید که گویی زنده به نظر می‌رسند و با شما حرف می‌زنند. جبیر، پلنگ، گورکن، آهو، قوچ، کفتار، گرگ، خرس، پازن، بزغالهوحشی، بز وحشی، روباه، گربه جنگلی، گراز، قرقاول، کلاغ ابلغ، سمور، پیغو،بالابان، انواع جغد، فلامینگو، خوتکا و اسکلت هوبره و کاراکال و نیز انواع جمجمه حیوانات نظیر روباه، کفتار و حشرات در این موزه وجود دارد.
قسمت اول به تاریخ طبیعی استان اختصاص یافته و نمونه‌های بارز و ارزشمندی از جمله فسیل‌های گیاهی و جانوری و بقایای سیلیس شده جانوران و گیاهان اعصار قدیمی سمنان و جهان را می‌توانید مشاهده کنید.

بخش دوم موزه به تنوع زیستی سمنان مربوط می‌شود که به اجزا بدن جانداران مختص این منطقه می‌پردازد. اجزای بدن مهره‌داران این استان به شکل تاکسی‌درمی، اسکلت، جمجمه، شاخ و پوست نگهداری می‌شود و پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان می‌توانند از آن‌ها بازدید و حتی عکاسی کنند.
موزه‌های تاریخ طبیعی مکان مناسبی برای مشاهده انواع حیوانات و پرندگانی است که بعضی از آنها منقرض شده و یا در حال انقراض هستند، لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر کودک خردسال دارید او را با بردن به این مکان زیبا خوشحال کنید. علاوه بر موزه تاریخ طبیعی سمنان، دو موزه نیز در شهرهای دامغان و شاهرود واقع شده‌اند که اگر به حیات وحش علاقه دارید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید و لحظاتی به یادماندنی را تجربه کنید.

علاقه مندان می توانند همه روز از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۴ از موزه حیات وحش شهرستان سمنان واقع در میدان استاندارد، ابتدای بلوار محراب، اداره کل حفاظت محیط زیست دیدن کنند.

-تاریخ-طبیعی-سمنان3 موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی سمنان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *