رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ بهمن ۱۴۰۰

موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

لینک این مطلب کپی شد!

موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد یکی از موزه های جذاب و دیدنی در مجموعه کاخ موزه سعدآباد می باشد.  اتومبیل های سلطنتی مورد استفاده خاندان پهلوی که پس از فروپاشی رژیم طاغوت تاکنون بلا استفاده بوده و در واقع به دست فراموشی سپرده شده بودند، اکنون پس از ۳۱ سال، بعد از آنکه مورد بازسازی قرار گرفتند در قالب اولین موزه اتومبیل های سلطنتی در معرض بازدید قرار می گیرند.

موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

ماشین های موجود در موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

این موزه شامل اتومبیل هایی همچون بنز ۶۰۰، بنز ۳۰۰sl، رولزرویس- کادیلاک و … می باشد که هر کدام دارای ویژگی هایی خاص و کاربردهای متفاوتی می باشند، به عنوان مثال بنز زرهی ۶۰۰ با شش و نیم تن وزن و داشتن سامانه هیدرولیک تنظیم ارتفاع خودکار در زمان خود منحصر به فرد بوده و جزء تولیدات نادر شرکت مرسدس بنز می باشد.

این اتومبیل ها که در طول سال های متمادی پس از پیروزی انقلاب بلا استفاده بودند و عملاً بدلیل نقص فنی در سیستم هیدرولیک و سیستم تنظیم ارتفاع پمپ های فشار غیر قابل روشن کردن و حرکت شده بودند طی یک سری عملیات فنی تخصصی توسط متخصصین مجرب با حیات مجدد قادر به کار و حرکت شدند تا بتوانند در معرض دید همگان قرار گیرند.

این موزه در پنجم مرداد ماه ۱۳۸۹مصادف با عید بزرگ نیمه شعبان در سازه ای موقت و سپس در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۱ با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ،در مکان جدید بازگشایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

37 موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

تاریخچه موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

موزه خودروهای اختصاصی کاخ سعداباد در تیرماه سال ۱۳۹۱ افتتاح گردید و هدف از ایجاد این موزه زیبا و جذاب عوامل زیر می باشد.
• ساماندهی تعدادی ازاثرهای موجـود در انبار مجمـوعه
• نمایش کلکسیونی ازخودروها به عموم مردم
• بهینه و مرتب سازی سیستم نگهداری وحفاظت از آثارموجود
• گسترش وایجاد فضاهای موزه ای مجموعه
• ایجاد ارتباط نزدیک بین نسل جوان و پیوند آن ها با فرهنگ و تاریخ
• جذب مردم و مخـاطب بیشتـر

این موزه در بنایی قرار دارد که بدون تزیینات معماری خاصی می باشد و قبل تر از این به عنوان گاراژ و انبار خودروهای قدیمی و لوکس از آن استفاده می کردند.مساحت موزه حدود ۲۰۰ متر مربع می باشد و فقط یک طبقه دارد.

این موزه تنها اتومبیل های قدیمی و سلطنتی را به صورت اختصاصی به نمایش نمی گذارد بلکه فقط به حفاظت و نگهداری معرفی آثاراز نظرشناخت اولیه و روایت تاریخی این کلکسیون تاکید دارد.

38 موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

آدرس موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، کاخ موزه سعدآباد قرار دارد.

برای رسیدن به مجموعه سعدآباد و موزه نظامی می‌توانید از مترو استفاده کنید و در خط ۱ مترو به میدان تجریش بروید .سپس از میدان تجریش با تاکسی به میدان دربند و ورودی شمالی کاخ سعدآباد بروید. یا اگر قصد پیاده‌روی دارید در میدان تجریش به خیابان سعد‌آباد، خیابان افراز، خیابان جاودان و در نهایت خیابان خیابان طاهری و ورودی غربی کاخ سعدآباد برسید. پیاده‌روی این مسیر حدودا بیست دقیقه طول می‌کشد. اگرچه این خیابان‌ها دارای فضای سبز زیبا، درختان چنار کهنسال و سرسبز و بافت و خانه‌های تاریخی با معماری دوران پهلوی است. اما قسمت‌هایی از آن دارای سربالایی است و برای کسانی که توانایی پیاده‌روی در سربالایی را ندارند توصیه نمی‌شود.

39 موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

40 موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

41 موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا ماشين هاي زيبا و جالب تو موزه است كه واقعا چندين بار ارزش ديدن داره

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *