رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ بهمن ۱۳۹۳

موافقتنامه همکاری های گردشگری ایران و ترکیه اجرایی شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۲-مصوبه هیات دولت ترکیه روز چهارشنبه در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد تا پروسه قانونی لازم برای اجرایی شدن این موافقتنامه از سوی ترکیه به پایان برسد.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه گذشته در راس هیات بلندپایه به آنکارا سفر کرد.

در جریان این سفر که طی آن نخستین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه نیز برگزار شد، ۱۰ سند همکاری بین مقامات دو کشور امضا شد که موافقتنامه همکاری های گردشگری یکی از این اسناد بود.

به موجب این موافقتنامه، ایران و ترکیه قوانین و مقررات خود را در زمینه طرح های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با یکدیگر مبادله خواهد کرد.

براساس این موافقتنامه، ایران و ترکیه همچنین تسهیلات لازم را برای مشارکت در جشنواره ها و نمایشگاه های صنعت گردشگری فراهم کرده و در زمینه معرفی فعالیت های مربوط به شناسایی گردشگری جاده تاریخی ابریشم همکاری های خود را توسعه داده و تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.

همه ساله بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر ایرانی از ترکیه بازدید می کنند. شمار گردشگران ترکیه ای در ایران البته رقم کمتری است و با این سند همکاری انتظار می رود زمینه جذب گردشگران بیشتری از ترکیه به ایران فراهم شود.

البته در دوره های اخیر همسو با توسعه فرهنگ خدمات گردشگری در ایران، سفر گردشگران ترکیه ای به ایران افزایش یافته و به حدود ۳۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

ترکیه یکی از مهمترین کشورهای گردشگری است و در سال گذشته پذیرای بیش از ۳۶ میلیون گردشگر خارجی بود که در آمد ارزی آن برای ترکیه بیش از ۳۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

پیش بینی می شود با توسعه همکاری های گردشگری ایران و ترکیه، زمینه آشنایی از تجربیات ترکیه در این صنعت که از آن به عنوان صنعت بدون دود در ترکیه یاد می شود، برای دست اندرکاران و فعالان اقتصادی در بخش صنعت گردشگری ایران فراهم شود.

616 موافقتنامه همکاری های گردشگری ایران و ترکیه اجرایی شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *