جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مواظب این پیام تبلیغاتی باشید

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ – مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری «شرکت پرشین‌کروز» را که با فرستادن پیامک‌هایی‌ «اقامت ۱۰۰ درصد رایگان» را به مردم هدیه می‌دهد، غیرمجاز و اقدام آن را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مرکز گردشگری با فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی با این محتوا که «مشترک گرامی طی قرعه‌کشی صورت‌گرفته، هفت شب اقامت ۱۰۰ درصد رایگان، هر شهر یک شب برای پنج نفر در کیش‌، اصفهان‌، شیراز‌، محمودآباد و انزلی هدیه به شما،‌ مهلت استفاده‌ یک سال» و همچنین با اعلام آدرس سایت اینترنتی‌اش،‌ مخاطبان را ترغیب می‌کند تا برای یک‌بار هم که شده، به این سایت مراجعه کنند یا با شماره‌هایی که در این سایت اعلام شده، تماس بگیرند تا بدانند چطور باید هدیه‌ی رایگان خود را که از طریق قرعه‌کشی نامعلومی‌، نصیب‌شان شده است، بگیرند.

اما پاسخی که معمولا از اپراتورهای این مرکز گردشگری شنیده می‌شود با داستان این پیامک‌های تبلیغاتی اندکی متفاوت است؛ آن‌ها مشتری‌ها را به سایت اینترنتی مرکز ارجاع می‌دهند یا شرایط را این‌طور توضیح می‌دهند «سه کارت برنزی‌، نقره‌ای و طلایی برای بهره‌مندی از خدمات اقامتی رایگان این مرکز طراحی شده و به همین منظور شما با خریدن هریک از کار‌ت‌ها ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرید‌». البته در سایت نوشته شده که هزینه‌ی برخی واحدها با قیمت آزاد، یعنی بدون خریدن کارت محاسبه می‌شوند؛‌ اما براساس قیمت‌هایی که در سایت اعلام شده‌، تفاوت نرخ آزاد با کارت برنزی که کم‌ترین ارزش مالی را دارد، به ۵۰ درصد می‌رسد و همین، انگیزه‌ی خوبی است تا عده‌ای ترغیب شوند یکی از آن کارت‌ها را بخرند تا اقامتی با نصف قیمت داشته باشند، یک شب اقامت رایگان جایزه بگیرند و مشتری دائمی این مرکز شوند تا از این خدمات اقامتی به اصطلاح رایگان در طول سال هم بهره‌مند شوند.

نکته‌ی قابل توجه این است که این مرکز، هتل یا واحد اقامتی استاندارد دارای مجوز تأییدشده‌ از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نمی‌فروشد، بلکه واحدهای آپارتمانی‌ و ویلایی را که احتمالا سهامداران مرکز، مالک آن هستند به مشتریانش عرضه می‌کند. این آپارتمان‌ها که تصاویر آن‌ها در سایت وجود دارد در کیش‌، مشهد‌، اصفهان‌، شیراز، محمودآباد و انزلی هستند که البته «متل‌قو» هم در میان آن‌ها دیده می‌شود؛ ولی در واقع واحد اقامتی مورد نظر در هفت کیلومتری این منطقه قرار دارد.

واحدهای آپارتمانی این مرکز مانند هتل‌های چهار و پنج ستاره قیمت‌گذاری شده‌اند، در حالی که معلوم نیست وقتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این مرکز را غیرمجاز می‌داند، استاندارد و قیمت واحدهای اقامتی آن چگونه و چطور تعیین و تأیید شده که حالا مردم براساس آن تشخیص دهند، این قیمت‌ها، ارزان یا این متناسب با کیفیت خدمات است؟ یا اصلا چه ضمانتی وجود دارد این خدمات همان‌طور که تبلیغ شده به مشتری تحویل داده شود و اگر مشکلی در دریافت خدمات یا وعده‌ی اقامت ۱۰۰ درصد رایگان و هزینه‌های خدماتی این مرکز پیش آمد، چه کسی باید پاسخگو باشد و کجا به این موضوع رسیدگی می‌کند؟

براساس آنچه در سایت اینترنتی این مرکز دیده می‌شود، ارزش‌ مالی برای خریدن هریک از کارت‌های برنزی‌، نقره‌ای و طلایی به ترتیب ۳۹‌، ۶۹ و ۹۹ هزار تومان است که برای تبدیل هریک به کارت دیگر و بهره‌مندی از تخفیف بیشتر باید به ترتیب ۳۰‌ و ۶۰ هزار تومان پرداخت کرد. بر این اساس اگر هر کسی که به این سایت مراجعه کرده، فقط کارت برنزی را خریده باشد،‌ طبق آمار بازدیدکنندگان این سایت که اکنون بیش از ۲۰۰هزار نفر را نشان می‌دهد، تا به حال نزدیک به هشت‌میلیارد تومان عاید این مرکز شده است.

همه‌ی این اتفاق‌ها در حالی رخ داده که علی لطفی – مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ‌- به خبرنگار ایسنا می‌گوید: اسم مرکز گردشگری «پرشین‌کروز» را شنیده‌ام و عجیب‌تر آن‌که این مرکز به برخی مشتریانش اطمینان داده، مجوزش را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته است و از آن‌ها می‌خواهد برای تأیید صحت این موضوع، با سازمان تماس بگیرند.

لطفی تأکید می‌کند: نام مرکز گردشگری «پرشین‌کروز» در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت نشده و مجوزی هم برای آن صادر نشده است.

او ادامه می‌دهد: ما دو هفته‌ی پیش، پس از اطلاع یافتن از این جریان‌، نامه‌ای را به اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران فرستادیم تا اقدامات لازم را از طریق پلیس فتا انجام دهد که فعالیت این مرکز متوقف شود.

به گزارش ایسنا، ظاهرا در این دو هفته، نه‌تنها اقدامی در راستای جلوگیری از فعالیت‌های این مرکز نشده، بلکه پیش از تعطیلات هفته‌ی گذشته، مرکز یادشده تبلیغات گسترده‌تری را برای فروش خدمات‌شان آغاز کرد؛ اما معلوم نیست دستگاه‌های اجرایی چه زمانی قرار است وارد عمل شوند؟
untitled 153.bmp مواظب این پیام تبلیغاتی باشید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *