رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ مهر ۱۳۹۸

منطقه گردشگری سوسن سرخاب اندیکا

اشتراک گذاری

منطقه گردشگری سوسن سرخاب، یکی مناطقی که بی شک می‌توان آن را قطعه‌ای از بهشت گمشده خوزستان نامید؛ در ۷۰ کیلومتری شهر قلعه خواجه و ۱۵ کیلومتری تاراز شهر است. منطقه گردشگری سوسن سرخاب از اواخر دهه ۸۰ در لیست مناطق گردشگری استان خوزستان قرار گرفت. چشمه‌ها و آبشارهای خروشان با آبی سرد و زلال، باغ‌های متنوع انار، انگور، انجیر، گردو، آثار تاریخی، سایه سار درختان و طبیعت بکر با مناظر ییلاقی تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های منحصر به فرد در منطقه گردشگری سوسن سرخاب است. منطقه گردشگری سوسن سرخاب جاذبه‌های گردشگری غنی دارد که می‌تواند به یک قطب گردشگری در استان و حتی کشور تبدیل شود.

منطقه گردشگری سوسن سرخاب اندیکا

شهرستان اندیکا یکی از شهرستان‌های شمالی استان خوزستان است. این روزها که مرکز و جنوب استان دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کند در برخی مناطق شمال خوزستان اختلاف دما با مرکز استان بین ۱۵ تا ۲۰ درجه است؛ منطقه گردشگری و خوش آب هوای «سوسن سرخاب» در بخش «چلو» شهرستان اندیکا یکی از این مناطق است. شهرستان اندیکا به دلیل واقع شدن در میان کوه‌های سر به فلک کشیده و برفگیر از تنوع آب و هوایی خاصی برخوردار است به طوری که برخی ارتفاعات آن مانند کوه کینو (معروف به بام خوزستان) در چهار فصل سال پوشیده از برف هستند. آب شدن برف و پرآبی سفره‌های زیر زمینی سبب شده این منابع خدادادی به صورت چشمه و آبشار در جای جای این شهرستان جاری شوند.
کمبود امکانات این منطقه موجب کم‌رونقی گردشگری گردیده است. در حالیکه گردشگری می‌تواند از پارامترهای مهم در بهبود رفاه عمومی مردم این منطقه باشد. جاده دسترسی این منطقه علاوه بر پیچ وخم های غیر استاندارد و نداشتن علائم ایمنی، بر اثر سیلاب‌های اخیر نیز در چند نقطه تخریب و تاکنون ترمیم نشده است.
شهرستان اندیکا دارای ۷۰۰ محوطه تاریخی از دوره‌های مختلف و بیش از ۴۸ اثر ثبت ملی می‌باشد.

منطقه گردشگری سوسن سرخاب اندیکا منطقه گردشگری سوسن سرخاب اندیکا

منابع:خوزنیوز-خبرگزاری جمهوری اسلامی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *