رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

منطقه گردشگری رامه

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه گردشگری رامه یا همان روستای رامه در شمال شرقی شهر گرمسار و شمال روستای تاریخی ده نمک واقع گردیده است. به عبارتی این منطقه در فاصله ۵۵ کیلومتری گرمسار و ۳۰ کیلومتری روستای ده نمک قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۹۰۱ متر می باشد.ابن روستا در تابستان دارای آب و هوای بسیار خوبی می باشد و در پایان هفته و در تعطیلات افراد بسیار ی از شهرستان گرمسار و بخش آرادن به آن سفر می کنند.

رامه 1 منطقه گردشگری رامه

آب و هوای مطبوع و کوهستانی چهار طاق و رامه و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه یکی از جذابیت های منحصر به فرد محسوب می شود. از طرف دیگر وجود درختان کهنسال و دیر زیست در منطقه و وجود مزارع و باغات روستایی و ارتفاعات اطراف آن، قابلیت های بی شماری برای علاقه مندان به طبیعت و ورزش های مختلف بوجود می آورد. این منطقه جزیی از مناطق حفاظت شده استان سمنان به شمار می رود.

از دیگر ویژگی های آن رودخانه رامه، آبشارهای مرتفع و زیبا و طبیعت بکر و دست نخورده آن می باشد. به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه، این منطقه به صورت بکر و وحشی باقیمانده است و این ویژگی یکی از جذابیت های منحصر به فرد محسوب می شود.

رامه 2 منطقه گردشگری رامه

نحوه دسترسی به روستای رامه

فواصل شهر گرمسار تا رامه بالا به این شرح است (که برای روستای چهارطاق حدود ۱۲کیلومتر کمتر می باشد) :

از گرمسار تا ابتدای جاده فرعی (سه راه چاه قلقل ) ۳۴ کیلومتر

از سه راه چاه قلقل تا ابتدای تنگه چهار طاق ۸ کیلومتر

از چهار طاق تا رامه پایین ۸ کیلومتر

از رامه پایین تا رامه بالا ۴ کیلومتر

جمع فواصل ۶۶ کیلومتر

طول تنگه چهارطاق و رامه از ابتدای تنگه تا رامه بالا ۲۱ کیلومتر است. روستاها و مزارع و باغات متعددی در طول مسیر قرار دارند که مهمترین آنها از ابتدای تنگه عبارتند از : چهار طاق پایین ـ چهارطاق بالا ـ سوک دره ـ باغستان ـ گرآب ـ گت سنگ ـ ترکه در ـ دارستان ـ اُوسوسر (سرآسیاب) ـ هندره (پرتگاه) ـ رامه پایین (پاقلعه) ـ جل بندورس ـ رامه بالا ـ سربیشه ـ بند سر ـ سیاگل ـ گونگ پایین ـ سنگ سفید و لزوره.

آدرس: پنجاه و پنج کیلومتری شمال شرقی گرمسار

رامه منطقه گردشگری رامه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *