جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه گردشگری سد تبارک و دره یوسف خان

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ مهر ۱۳۹۸

روستا و منطقه تبارک در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی قوچان واقع شده است . وجود آب و هوای مستعد و باغات و اشجار فراوان و در نتیجه اقلیم مناسب که یکی از دلایل آن عبور دائمی رودخانه اترک و ارتفاعات نسبتاً بلند آن است سبب گردیده پراکنش انواع گیاهان دارویی ، پرندگان مهاجر و ماهیان رودخانه ای در سد تبارک و محوطه ی پیرامون آن ایجاد گردد . و همین خصوصیات اقلیمی و محیط زیست باعث شده که این مکان به صورت یک جاذبه طبیعی پذیرای مسافران و گردشگران ورودی به این منطقه باشد.

رودخانه تبارک: رودخانه پر آب و دائمی تبارک از شمال شرقی روستا عبور می‌کند. رودخانه تبارک از بهم پیوستن رودهای سوزه و زیرآباد که از ارتفاعات اطراف سرچشمه می‌گیرند، تشکیل می‌‌شود. این رودخانه پس از مشروب ساختن اراضی زراعی و باغ‌های روستا، به رودخانه اترک می‌پیوندد. حاشیه رودخانه، در بهار و تابستان، محل اقامت موقت گردشگرانی است که به این روستا مسافرت می‌کنند.

سد تبارک، در فاصله یک کیلومتری روستای یوسف خان و در محل تلاقی رودهای سوزه و زیرآباد قرار دارد. در واقع، نقطه شروع رودخانه تبارک، محل احداث سد تبارک است. پس از احداث سد و به دلیل هوای مطلوب و جاذبه دریاچه پشت سد،روستای یوسف خان و سد تبارک در تمام طول سال و به ویژه در ایام بهار و تابستان پذیرای هزاران گردشگری است که برای گذران اوقات فراغت در این ناحیه اتراق می‌کنند.

دره یوسف خان از نواحی ییلاقی شهرستان قوچان است. دره یوسف خان، از انواع درختان انبوه و سر به فلک کشیده چنار، سپیدار، گردو، گیلاس، بادام، گلابی و دیگر درختان پوشیده شده است. جریان آب رودخانه ضمن طراوت بخشی به محیط پیرامون، زیبایی دره را دو چندان نموده است. این دره سرسبز، در بهار و تابستان با انواع گل‌های رنگارنگ و گیاهان دارویی و صنعتی پوشیده می‌شود. تنوع رنگ‌ها و آب و هوای مطلوب، طبیعت گردان بسیاری را در ایام مختلف سال به سوی دره یوسف خان جلب می‌کند.

Sad Tabarak ghoochan منطقه گردشگری سد تبارک و دره یوسف خان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد