رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ مرداد ۱۳۹۹

مغفول ماندن مسگری در خاستگاه مس ایران

لینک این مطلب کپی شد!

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با انتقاد شدید از کاهلی برخی از دستگاه‌ها و نهادها، عنوان کرد: دستگاه‌ها نباید فقط منتظر فشار از بالا دست باشند تا کاری را انجام دهند و مقداری باید با دلسوزی کار کنند.دکتر “سید مصطفی آیت‌الهی‌موسوی” ظهر امروز هفتم مردادماه در جلسه گروه کاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: متاسفانه شاهد هستیم در هر دوره سیاست‌های میراث فرهنگی تغییر می‌کند به ‌طوری ‌که در یک دوره فقط به فکر ثبت ملی آثار بودن و در یک دوره فقط روی مرمت بناها تمرکز داشته و دیگر حوزه‌ها را فراموش می‌کردند، بنابراین لازم است این سیاست‌های مجموعه میراث فرهنگی بازنگری شود.

 مغفول ماندن مسگری در خاستگاه مس ایران

وی با تبیین مشکلات صنعت مسگری در استان کرمان بیان کرد: مواد اولیه مسگری در استان تولید می‌شود و تنها باید میراث فرهنگی به عنوان حلقه واسط بین این شرکت‌ها و مسگران شود و حتی معتقدیم مسگران می‌توانند با برند آن شرکت‌ها محصولات خود را به فروش برسانند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه سخنانش از ساماندهی خانه «لطفعلی زاده» سخن به میان آورد و بیان کرد: طرح مرمت خانه «لطف‌علی‌زاده» باید سه ماهه با همکاری بانک رسالت و مشاور این طرح به اتمام می‌رسید اما اکنون حدود ۸ ماه از آن مصوبه می‌گذرد و هیچ کاری برای احیای این خانه تاریخی صورت نگرفته است و با توجه به اینکه سند این بنا به نام دولت است، به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای احیای این آثار تاریخی هستیم.

آیت اللهی موسوی ادامه داد: در ابتدا مقرر شده بود که بانک رسالت این مجموعه را به موزه خوشنویسی استان تبدیل کند که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی بانک رسالت وظیفه دیگری برعهده گرفت و کار احیای این بنا را لغو کرد لذا باید به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.

وی با انتقاد از طولانی شدن اجرای طرح «زیبا تپه» واقع در ماهان بیان کرد: ۱۴ سال از دریافت موافقت اصولی این طرح می‌گذرد اما هیچ اقدام گردشگری در این پروژه صورت نگرفته است و حتی شاهد هستیم از چند ساختمان واقع در این زمین استفاده شخصی می‌شود که باید ظرف یک ماه، سرمایه گذار مدارک خود را کامل و کار را آغاز کند در غیر این‌ صورت اخطار به سرمایه گذار داده خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با انتقاد شدید از کاهلی برخی از دستگاه‌ها و نهادها، عنوان کرد: دستگاه‌ها نباید فقط منتظر فشار از بالا دست باشند تا کاری را انجام دهند و مقداری باید با دلسوزی کار کنند.

پیشنهاد حضور معین های گردشگری در استان

به گزارش ایسنا، “فریدون فعالی” مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این جلسه با تشریح راهکارهای رونق گردشگری در مناطق مختلف استان کرمان اظهار کرد: به دنبال توانمندسازی محیط هستیم اما برای گسترش دادن آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

وی به موضوع حضور معین‌های اقتصادی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت گردشگری و رونق اقتصادی که این صنعت می‌تواند ایجاد کند، پیشنهاد می‌کنیم معین‌های‌ اقتصادی در حوزه گردشگری برای توانمندسازی بخش گردشگری در استان داشته باشیم زیرا منابع‌های دولتی توان توانمندسازی این بخش را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به طرح «زیبا تپه» عنوان کرد: منطقه زیبا تپه ۷۴۹ هکتار است که از این مقدار ۴۰ هکتار آن کاربری گردشگری دارد که متاسفانه سرمایه‌گذار این طرح گردشگری پس از گذشت ۱۴ سال هنوز اقدام لازم را انجام نداده است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *