رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ دی ۱۳۹۹

معرفی شرکت هواپیمایی ماهان

لینک این مطلب کپی شد!

ما در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی ماهان بپردازیم .هواپيمايى ماهان ایر از نظر ناوگان هوایی و تعداد مسافر بزرگ‌ترین سیستم هواپیمایی کشور است، در واقع این ایرلاین روزانه به ۵۲ مقصد در نقاط مختلف جهان پرواز مستقیم دارد. ماهان ایر لاین در ابتدا کار خود را با پروازهای داخلی شروع کرد، سپس با توسعه کاری توانست پروازهای مسافربری و باربری به کشورهای دیگر را هم در دستور کار قرار دهد، تا امروزه که پوشش هوایی آن در خاورمیانه بی‌نظیر است. هواپیمایی ماهان ایر در سال ۱۳۷۱ توانست با اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری شروع به فعالیت کند، اما در واقع اولین پرواز خود را در سال ۱۳۷۲ انجام داد.

ماهان

اولین عملیات پروازی در پرواز های ماهان با دو فروند هواپیمای توپولوف ۱۵۴ و دو فروند هواپیما ایلوشین ۷۶ باری شروع شد، با پروازهای داخلی ماهان محدود به کرمان و مشهد و پرواز خارجی ماهان از مشهد به دمشق. سال ۱۳۷۸ آژانس مسافرتی ماهان با خرید ۳ فروند ایرباس A300B4 گامی به جلو نهاد، سپس در سال ۱۳۷۹ با عضویت در انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، عملا وارد دوران جدیدی در فعالیت حرفه‌ای خود شد. در حال حاضر ماهان هواپیمایی دارای ناوگان هوایی شامل ۶۰ فروند هواپیما است که به ۲۴ مقصد بین‌المللی در اروپا، آسیا و آسیای میانه پرواز دارد، مقاصدی مانند: دوسلدرف، مونیخ، میلان، مسکو، کیف، پاریس، کپنهاگ، استانبول، آنکارا، شانگهای، گوانگژو، پکن، بانکوک، کوالالامپور، دهلی، دبی، آتن، آلماتی، ایروان، بغداد، نجف، بیروت، دمّام، دمشق، اربیل، جده، کابل، کویت، … جالب است بدانید پروازهای داخلی ماهان ایر شامل ۳۲ شهر ایران است.

مدل ها و مشخصات ۴۶ ناو هوایی ماهان

​​بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰
تعداد: ۲
حداکثر وزن برخاست: ۳۶۲,۸۷۳ کیلوگرم
طول بال: ۵۹/۶ متر
طول: ۷۰/۶ متر
ارتفاع: ۱۹/۳ متر
حداکثر برد: ۹,۸۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۴۴۲

ماهان

ایرباس A340-600
تعداد: ۷
حداکثر وزن برخاست: ۳۶۸,۰۰۰ کیلوگرم
طول بال: ۶۳/۴ متر
طول: ۷۵/۳ متر
ارتفاع: ۱۷/۲ متر
حداکثر برد: ۱۴,۶۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۳۰۸
ماهان
ایرباس A340-300
تعداد: ۴
حداکثر وزن برخاست: ۲۵۷,۰۰۰ کیلوگرم
طول بال: ۶۰/۳ متر
طول: ۶۳/۶۹ متر
ارتفاع: ۱۶/۹۱ متر
حداکثر برد: ۱۳,۶۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۲۹۳​
ماهان
ایرباس A300-600
تعداد: ۱۴
حداکثر وزن برخاست: ۱۷۱,۰۰۰ کیلوگرم
طول بال: ۴۴/۸ متر
طول: ۵۴ متر
ارتفاع: ۱۶/۵ متر
حداکثر برد: ۷,۵۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۲۲۴-۲۷۳
ماهان
ایرباس A310-300
تعداد: ۱۰
حداکثر وزن برخاست: ۱۵۷,۰۰۰ کیلوگرم
طول بال: ۴۳/۹۰ متر
طول: ۴۶/۶۶ متر
ارتفاع: ۱۵/۸۰ متر
حداکثر برد: ۹,۶۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۱۷۵-۱۹۳
ماهان
BAE 146-300
تعداد: ۱۷
حداکثر وزن برخاست: ۴۴,۲۲۵ کیلوگرم
طول بال: ۲۶/۳۴ متر
طول: ۳۰/۹۹ متر
ارتفاع: ۸/۵۹ متر
حداکثر برد: ۲,۹۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۱۱۲
ماهان

بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰
تعداد صندلی ها:
تجاری: ۲۶
عادی: ۴۳۴
مجموع: ۴۶۰
ماهان

Airbus A340-600
تجاری: ۴۵
عادی: ۲۶۳
مجموع: ۳۰۸
ماهان

Airbus A340-300
تجاری: ۳۰
عادی: ۲۶۹
مجموع: ۲۹۹
تجاری: ۳۰
عادی: ۲۶۱
مجموع: ۲۹۱
ماهان

Airbus A300-600
تجاری: ۲۴
عادی: ۲۵۶
مجموع: ۲۸۰
ماهان
Airbus A310
تجاری: ۱۲
عادی: ۱۹۰
مجموع: ۲۰۲
تجاری: ۲۴
عادی: ۱۶۴
مجموع: ۱۸۸
ماهان
BAe 146-300
مجموع: ۱۰۰
ماهان

خرید بلیط ماهان اینترنتی

برای خرید بلیط ماهان اینترنتی شما کافی است به داخل سايت هواپيمايي ماهان با نشانی WWW.Mahan Air.com بروید و از طریق لینک اطلاعات پرواز ماهان، اطلاعات پروازی خود را به دست آورده و اقدام به خرید بلیط هواپیما ماهان کنید، توجه داشته باشید که این تنها راه رزرو بلیط هواپیما ماهان نیست، شما با رجوع فیزیکی به دفتر هواپيمايي ماهان نیز می‌توانید اقدام به خرید بلیط ماهان کنید، این موضوع حتی می‌تواند ساده‌تر هم شود اگر شما با داشتن شماره تلفن شرکت هواپیمایی ماهان با ترمینال هواپیمایی ماهان تماس گرفته و بلیط هواپیما ماهان را رزرو کنید. از دیگر روش‌ها این است که عباراتی مثل ماهان ایر بلیط اینترنتی، ماهان ایر خرید اینترنتی، خرید اینترنتی بلیط هواپیما ماهان، خرید بلیط ماهان ایر، خرید اینترنتی بلیط ماهان، رزرو بلیط ماهان هواپيمايي ماهان رزرو بليط، خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی ماهان، رزرو اینترنتی بلیط هواپیما ماهان، خرید بلیط اینترنتی هواپیمایی ماهان، رزرو پرواز ماهان را در گوگل وارد کنید تا تمام سایت‌های مرتبط با خرید آنلاین بلیط هواپیما ماهان نمایش داده شود. نوع دیگری از بلیط ماهان ایر وجود دارد با نام بلیط چارتر ماهان یا mahan charter که نوعی از ماهان بلیط می‌باشد با قیمتی ارزان‌تر. ماهان چارتر باعث می‌شود شما برای خريد بليط ماهان اينترنتي مبلغ کم‌تری نسبت به قیمت بلیط هواپیمایی ماهان در فرآیند هواپیمایی ماهان رزرو بلیط پرداخت کنید.

ماهان

قوانین و مقررات سیستم رزرو اینترنتی سایت هواپیمایی ماهان

کلیه عملیات خرید بلیط هواپیمایی ماهان در سایت هواپیمایی ماهان مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می‌نماید که از کلیه قوانین و مقررات خرید بلیط هواپیما ماهان آگاهی کامل دارد.خرید بلیط هواپیما ماهان در وب سایت فروش اینترنتی هواپیمایی ماهان تنها با کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر است.تمام زمان های مندرج در بلیط هواپیما ماهان به وقت محلی می باشد.بلیط هواپیما ماهان قابل انتقال به غیر نبوده و شرایط مندرج در بلیط هواپیما ماهان به منزله مفاد قرارداد بین شرکت هواپیمایی و مسافر می باشد و صدور بلیط هواپیما ماهان توسط شرکت هواپیمایی ماهان برای مسافر، به منزله قبولی تمام شرایط مندرج در بلیط هواپیمایی ماهان و قوانین و مقررات و رویه های جاری شرکت هواپیمایی ماهان از سوی مسافر می باشد.

مسئولیت حفاظت از شماره رزرو و دیگر کدهای اعلام شده توسط سایت هواپیمایی ماهان بر عهده خریدار می باشد.
پاسپورت مسافرین در پروازهای بین المللی می بایست از شروع سفر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد. بدیهی است مسئولیت ناشی از عدم توجه به اعتبار پاسپورت بر عهده مسافر خواهد بود.
از آنجایی که پذیرش مسافران در فرودگاه فقط با ارائه و تطبیق مندرجات کارت ملی یا گذرنامه با بلیط هواپیما ماهان امکانپذیر است، لذا مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده (نام، نام خانوادگی، شماره کارت ملی، شماره گذرنامه، تاریخ اعتبار و…) به عهده مسافر می باشد و همراه داشتن این مدارک برای صدور کارت پرواز ماهان الزامی می باشد.
مسئولیت صحت اطلاعات تماس اعم از شماره موبایل، شماره ثابت و آدرس ایمیل در کلیه پروازهای داخلی و خارجی به عهده مسافر می باشد.
جهت تسهیل در فرآیند خرید و همچنین دسترسی به لیست رزروهای خریداری شده پیشنهاد می شود، عضو سایت هواپیمایی ماهان شده و با رمز عبور و کاربری وارد پروفایل خود شوید.
لطفا در زمان وارد نمودن شماره پاسپورت، حرف و اعداد به صورت کامل ثبت شود. بدیهی است تمام مسئولیت و جرایم ناشی از عدم درج اطلاعات مکفی و یا اشتباه به عهده مسافر می باشد.
در خرید بلیط پرواز داخلی ماهان برای مسافر غیر ایرانی، وارد نمودن شماره پاسپورت مسافر در قسمت شماره ملی الزامی می باشد.
بلیط هواپیمایی ماهان یک طرفه به مسافرانی تعلق میگیرد که اقامت و یا پاسپورت کشور مقصد را دارند.
در صورت اعلام کنسلی از طرف شرکت هواپیمایی ماهان، یک بار، امکان جا به جایی رایگان به اولین پرواز موجود بر روی نرخ خریداری شده در همان مسیر بلیط کنسل شده، توسط تیم پشتیبانی وبسایت وجود دارد. در غیر این صورت جهت دریافت وجه پرواز کنسلی با توجه به اینکه استرداد در این شرایط اتوماتیک انجام نمی پذیرد، با تیم پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
در پروازهای دوطرفه داخلی، در صورت اعلام کنسلی یا تاخیر بیش از ۲ ساعت یکی از مسیرهای پروازی از طرف شرکت هواپیمایی ماهان، مسافر موظف است جهت تعیین تکلیف مسیر باقی مانده در بازه ۲۴ ساعت از زمان اطلاع رسانی شرکت هواپیمایی ماهان با تیم پشتیبانی وبسایت تماس حاصل نماید. در غیر اینصورت مسیر دیگر مشمول حذف جریمه ( NOSHOW ) نخواهد شد.

در مورد بلیط های دوطرفه خارجی ماهان، چنانچه قصد کنسل کردن یکی از مسیرهای پروازی را داشته باشید سیستم قیمت بلیط هواپیما ماهان یک طرفه مورد استفاده را با شما محاسبه خواهد کرد. دقت بفرمایید از آنجایی که بعضا” بلیط های یک طرفه در مسیرهای خارجی گرانتر می باشند، ممکن است در چنین شرایطی مبلغی به شما مسترد نگردد.
در صورت دوطرفه بودن بلیط خارجی هواپیمایی ماهان و عدم استفاده از مسیر رفت ( جا ماندن از پرواز مسیر رفت )، سیستم مسیر برگشت شما را کنسل می کند . لذاجهت دریافت مبلغ صحیح قابل استرداد رزرو خود را روی سایت هواپیمایی ماهان کنسل بفرمایید.چنانچه طبق بند (۱۵) به پرواز رفت خود نرسیده باشید و طی بازه زمانی ۲۴ ساعت از طریق پرواز دیگری در کشور مقصد حضور یافته باشید، می توانید بامراجعه به دفتر نمایندگی هواپیمایی ماهان پرواز برگشت خود را فعال نمایید.
لازم به ذکر است، در صورت فعال نمودن مسیر برگشت،ملزم به عودت مبلغ مسترد شده به هواپیمایی ماهان می باشید.لطفا توجه داشته باشید استرداد بلیط هواپیما ماهان از زمان صدور تا یکسال قابل پیگیری و امکان پذیر می باشد ( به دلیل حذف شدن اطلاعات و جزئیات از سیستم ) و بعد از آن غیر قابل استرداد بوده و سوخت می گردد.
ثبت آدرس ایمیل هنگام خرید بلیط اینترنتی هواپیمایی ماهان در کلیه مسیرها به ویژه مسیر دبی الزامی می باشد.
حداکثر مدت اقامت با ویزای توریستی در کشور مالزی، ۱۴ روز می باشد. در صورت خرید بلیط هواپیما ماهان با مدت بیشتر مسئولیت هر گونه خسارت به عهده خود مسافر می باشد.
مسافر نوزاد، کمتر از دوسال، مسافر خرد سال، بین دو تا دوازده سال و مسافر بزرگسال بیشتر از دوازده سال می باشد در صورت عدم دقت و اشتباه وارد نمودن رده سنی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
خرید هرگونه بلیط هواپیما ماهان تخفیف دار و کودک بدون همراه و همچنین بلیط های Open از طریق سایت هواپیمایی ماهان امکانپذیر نمی باشد.
برای درخواست و ثبت خدمات ویژه اعم از ویلچر، ترانسفر، موجود زنده، خوراک ویژه و سایر خدمات هنگام خرید بلیت اینترنتی می بایست سرویس مورد نظر در مرحله خدمات ویژه برای هر مسافر به صورت جداگانه در تمامی پروازها (رفت و برگشت) انتخاب و ثبت شود. در غیر اینصورت از پذیرش مسافر معذور خواهیم بود و مسئولیت و جرائم ناشی از آن بر عهده مسافر خواهد بود.
درخواست هرگونه خدمات ویژه فقط تا ۴۸ ساعت مانده به زمان پرواز امکان پذیر می باشد، همچنین در ایام تعطیل نیز امکان درخواست میسر نمی باشد.
در صورت تغییر تاریخ پرواز، ثبت مجدد درخواست ترانسفر فرودگاهی برمبنای تاریخ جدید، در سیستم جهت ارائه خدمات الزامی می باشد. در صورت نیاز به هماهنگی بیشتر می توانید با تلفن۰۲۱-۴۸۳۸۴۰۲۹ و یا باشرکت پاکرو به شماره تلفن ۱۸۸۴ تماس حاصل فرمایید.

سرویس پذیرایی ایرانی

در سنت پارسی مهمان نوازی و توجه به مسافر بسیار حایز اهمیت است.بر اساس مسیر پروازی یا محیط کابین و ساعات روز، مسافران با سرویس های مختلفی شامل غذای گرم، ساندویچ های گرم وسرد یا میان وعده های سبک پذیرایی می شوند. مسافران می توانند انتخابی از نوشیدنی های گرم وسرد، همراه غذای خود داشته باشند که شامل آبمیوه و نوشیدنی سبک در طول پرواز می باشد.هواپیمایی ماهان جهت ارائۀ بالاترین و بهترین خدمات، علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی در پرواز، خود را ملزم به مرتفع نمودن تمام انتظارات مسافران می داند.

وعده های غذایی هواپیمایی ماهان از دستور العمل های ویژه و تکنیک های فرآوری در آشپزی و چاشنی دهی پیروی می کند.در تهیه غذاهای پروازی سعی شده تا به ذائقه های محلی کشورهای مقصد توجه لازم صورت گیرد، در برخی از پروازها روش پخت غذاهای غربی و همچنین غذاهایی برای افرادی که طعم محلی خاصی را ترجیح می دهند در فهرست گنجانده شده است.ما در پروازهای هواپیمائی ماهان روشها و استانداردهای خود را به گونه ای بکار بسته ایم تا بهترین سرویس های ممکن را، در کلاس های پروازی اکونومی وبیزنس ارائه دهیم.

بیزنس کلاس
با توجه به ساعت بیولوژیکی وساعات پرواز، ما غذا های مختلف وسالمی را طبخ وآماده می کنیم. این دستورات پخت صرفا از سرتاسر جهان جهت افزیش حق انتخاب مسافران عزیز گردآوری شده است. افزون بر انتخاب سر آشپز، پذیرائی با اردورها، انواع شیرینی ونان، همراه با میوه های فصلی و پنیرهای گوناگون، قهوه وچای های متفاوت یا شکلات داغ و بستنی، برای شما تجربه ای شگفت انگیز را ایجاد خواهد کرد.

کلاس اکونومی
غذای که در اکونومی سرو می شود به جهت کیفی و کمی در سطح مطبوعی بوده و به گونه ای آذین می شود که هم چشم نواز وهم ضامن سلامتی شما مسافران عزیز باشد.

غذاهای خاص
ماهان همچنین تنوعی نامحدود از غذاهای خاص دارد. به یاد داشته باشید شما می توانید مارا از رژیم غذایی خود قبل از پرواز آگاه کنید.

غذای خود را سفارش دهید
شما می توانید غذای ویژه ای از غذاهای رژیمی یا دیابتی خود را ۳۶ ساعت، قبل از پرواز سفارش دهید. شما می توانید در هنگامیکه پرواز خود را از طریق سایت یا تماس با رزرواسیون ماهان ایر رزرو می کنید سفارش غذای مورد نظر خود را نیز ثبت نمائید.
این سفارشات تنها یکبار صورت می گیرد و تغیرات بعدی امکان پذیر نیست. غذاهای خاص تنها در پروازهای خارجی قابل سفارش می باشد.

غذای کودکان
غذای کودکان به راحتی قابل تشخیص است، در این غذاها استفاده از ماهی، گوشت با استخوان، خشکبار، دانه گیاهان وغذاهای چاشنی دار ممنوع می باشد.

غذای هندی
غذای غیر گیاهی سبک هندی با دستور العمل وسنت های هندی پخت می شود که از گوشت گوساله، گاو و خوک استفاده نشده و به جای آنها از گوشت بره و ماکیان محلی ودیگر گوشت های مشابه، همراه با ماهی و محصولات لبنی استفاده می شود.

غذای دریایی
غذاهای دریای یا ماهی مطابق رسوم محلی تهیه می شود.

غذای کم نمک
این غذا کم نمک یا بی نمک می باشد.

غذای گیاهی( لاکتو اوو)
غذاهایی با منابع پروتیینی، آهن وکلسیم بالا، همراه با محصولات لبنی، تخم مرغ، پنیرهای گیاهی و شیر کم چرب می باشد.غذای گیاه خوارانی که هیچ گونه فراورده حیوانی را مصرف نمی کنند.یک رژیم سخت که محصولات لبنی، گوشت پرندگان، آبزیان و روغن حیوانی پر چرب وروغن حیوانات از آن حذف می شود.این یک رژیم کاملا گیاهی غربی است.

غذای گیاهی هندی- آسیایی
خوراک ادویه دار آسیایی، که از برنج و ادویه کاری و مقداری محدود از لبنیات تشکیل شده است.

غذای دیابتی
غذاهایی است مخلوط از کربوهیدراتهای مرکب و فیبر بالا، با چربی و کالری کم، که برای افراد انسولینی وغیر انسولینی مفید است.

افرادی که به گلوتن حساسیت دارند
گلوتن با هر گونه منبع ومنشاء، دراین غذاها حذف می شود، این غذاها مناسب افرادی است که با گلوتن سازگار نیستند.

غذاهای فاقد لاکتوز
در این غذاها مواد اولیه ای که از شیر ساخته شده اند حذف می شوند، مانند لاکتوز، شیر خشک، کشک، پنیر و شیر کم چرب.

غذا با کلسترول پایین
غذاهای کبابی، زرده تخم مرغ، دل یا جگرمرغ وغذاهای دریایی حذف و به جای آنها میوه های تازه، سبزیجات، گوشت کم چرب و شیر کم چرب گنجانده می شود.

غذای کم چرب
دراین غذاها چربی حیوانی وغذای پرچرب حذف شده وغذاهایی که به طور طبیعی کلسترول بالایی دارند مثل (میگو و گوشت مرغ وخروس بدون پوست وچربی)وغذاهای کبابی ازهر نوع منع می شوند. به جای آنه فقط لبنیات کم چرب مانند شیر کم چرب وپنیرهای روستایی گنجانده می شوند. اما گوشت کم چرب و چربی های غیر اشباع گیاهی در این غذاها موجود می باشد.

طعم ملایم وسبک
موادی که باعث درد معده می شود مثل فلفل سیاه، پودر چیلی، کاکائو و الکل در این غذا ها استفاده نمی شود.

خدمات:

پذیرایی ویژه ی ایرانی و بین المللی
تلویزیون‌ ۴۲ اینچی با امکان استفاده از سیستم پخش DVD و MP3 در پروازهای بالای سه ساعت
امکان خرید از برندهای معتبر دنیا در حین پرواز
اهدای هدیه‌ی کیف ملزومات بهداشتی، آرایشی و تحریری در پروازهای طولانی، اهدای هدیه به کودکان ۲ تا ۱۲ سال، ارایه‌ی پتو و بالش بسته‌بندی شده و ضدعفونی
کلاس تجاری داخلی شامل خدمانی نظیر خرید داخل پرواز، خدمات آسایشی و سیستم پخش DVD و MP3 شخصی که در پروازهای خارجی تجاری وجود دارد نمیشود.

میزان بار مجاز همراه مسافر در پروازهای داخلی و خارجی ماهان‌

اکونومی – داخلی ۲۰ کیلوگرم
بیزینس – داخلی ۲۵ کیلوگرم
اکونومی – خارجی ۳۰ کیلوگرم
بیزینی – خارجی ۴۰ کیلوگرم

کلیه پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین المللی امام خمینی و پروازهای داخلی از ترمینال ۴ فرودگاه مهر آباد انجام می شود.

 

ماهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *