رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴

محوطه باستانی «حمیدیه» مصون از گسترش شهری

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۲۷-گمانه‌زنی محوطه باستانی «حمیدیه» اهواز به منظور تعیین عرصه و حریم با هدف جلوگیری از گسترش شهری در این منطقه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، بهرنگ مکوندی، سرپرست هیأت تعیین حریم در محوطه‌ی باستانی حمیدیه اهواز گفت: گسترش شهری حمیدیه به سمت حومه باعث تخریب و تعرض به بخش‌های وسیعی از این محوطه باستانی شده است.

او افزود: با تعیین عرصه و حریم این مکان باستانی مقدمات لازم برای مطالعات باستان‌شناسی در آینده و حفاظت بیشتر از این مکان ارزشمند فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: محوطه باستانی حمیدیه که در ابتدای جاده حمیدیه – اهواز قرار دارد، از جمله مکان‌های مهمی است که متاًسفانه تاکنون مورد مطالعات دقیق باستان‌شناسی قرار نگرفته است.

به گفته‌ی این باستان‌شناس، محوطه تاریخی حمیدیه دارای آثاری از دوران اولیه اسلامی و احتمالاً اواخر دوران تاریخی است و تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی حمیدیه اهواز که با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و حمایت مالی اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان شروع شده، تا دهم تیرماه ۹۴ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، حدود یک ماه پیش نیز بحث‌هایی درباره‌ی تخریب کوشک حمیدیه مطرح شد که با توجه به این‌که گفته می‌شد مدیریت کوشک حمیدیه به مدت سه سال توسط مالک اولیه‌اش به میراث فرهنگی و با هدف مرمت و احیا واگذار شده است.

براین اساس غلام‌رضا جلیلی‌نیا، رییس اداره میراث فرهنگی اهواز اعلام کرده بود: نه تنها کوشک حمیدیه تخریب نشده است، بلکه شرایط آن روزبه‌روز بهتر می‌شود،‌ همچنین این بنا هم‌اکنون توسط پیمانکار در حال نجات‌بخشی و بازسازی است.

1877 محوطه باستانی «حمیدیه» مصون از گسترش شهری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *