جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مسئولان بپذیرند که چهارمحال و بختیاری استان محرومی است

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۳/۲۷-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام شب گذشته ۲۶ خردادماه در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که پس از افتتاح فرهنگ‎سرای بزرگ شهرکرد در این مکان برگزار شد، با یادآوری این‌که چهارمحال و بختیاری یک استان توسعه نیافته است، به اظهارنظر معاون اول رییس جمهور در جلسه خصوصی که با وی داشته مبنی بر این‌که چرا استان چهارمحال و بختیاری با این همه ظرفیت و استعداد باید هم‌چنان عقب مانده و توسعه نیافته باشد؟ اشاره کرد.

وی با تاکید بر این‌که بر همین اساس باید تصریح کرد: متاسفانه انتقال این مسئله به برخی از مسئولان کشوری که چهارمحال و بختیاری یک استان محروم است سخت است، چرا که برخی از آن‎ها نمی‎خواهند این مهم را بپذیرند.

نکونام افزود: از کسانی که محرومیت این استان را قبول ندارند درخواست می‎شود تنها ساعاتی در استان حضور داشته باشند و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی کنند تا به عمق عقب ماندگی پی ببرند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه معاون اول رییس جمهور جزو آن افرادی است که عقب ماندگی استان را باور دارد، تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری برای خروج از این وضعیت نیازمند یک نگاه و مساعدت ویژه در همه عرصه است، به گونه‎ای که بر اساس این نگاه ویژه اعتبارات خاص برای رفع مشکلات قرار بدهند.

امام جمعه شهرکرد گفت: مشکلات و کمبودها در این استان بسیار است، بر همین اساس انتظار ما این است که شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری همانند دیگر استان‎ها از حداقل امکانات متوسط برای فراهم ساختن یک زندگی برخوردار باشند.

نبود زیرساخت‌ها از مهم‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری است

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نبود زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را از مهم‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری دانست.

به گزارش ایسنا، منطقه چهارمحال و بختیاری، مجید جلیل شب با اشاره به توسعه نیافتگی استان، افزود: مهم‌ترین مشکل این استان نبود زیرساخت‌ها در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و توریسم و گردشگری است.

وی به اهمیت توسعه و تکمیل چرخه فولاد در استان اشاره و تصریح‌ کرد: هرچند با حمایت دولت و مسئولان صنعت فولاد در استان راه‎اندازی شد، اما باید تلاش شود این چرخه در استان تکمیل شود تا برای استان سودآور شود.

جلیل خاطرنشان کرد: با توجه به وجود پتانسیل‎های گردشگری باید در تهیه طرح جامع گردشگری استان تسریع شود.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی و توجه به حوزه سلامت در روستاها افزود: از آنجا که در حوزه سلامت تحول عظیمی شده است باید تلاش شود تا سلامت و آرامش در روستاها نیز ایجاد شود، چراکه هجوم مردم از روستاها به شهرها سبب بسیاری مشکلات ازجمله ناهنجاری‎های اجتماعی و بزهکاری می‎شود.

چهارمحال و بختیاری هم‌چنان نیازمند توجه ویژه دولت است

معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان هم‌چنان نیازمند توجه ویژه دولت است.

به گزارش ایسنا، منطقه چهارمحال و بختیاری، گودرز امیری با بیان این‌که چهارمحال و بختیاری محرومیت‎های زیادی دارد، افزود: هرچند بعد از انقلاب تاکنون اقدامات موثری در این استان صورت گرفته است و در دولت جدید نیز تحرک خوبی به پروژه‌های استانی داده شده است اما باز هم این نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان‎ها، تاثیر بسزایی این سفرها در توسعه استان‎ها را یادآور شد و گفت: راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان از اهمیت ویژه‎ای برای این استان برخوردار است که اکنون قطعه کوتاهی از آن به طول ۸۰ کیلومتر با پیشرفت ۱۷ درصدی در حال ساخت است.

به گفته وی، امسال هفت میلیارد اعتبار به راه‎آهن استان تخصیص داده شد که این میزان نسبت به گذشته ۳.۵ برابر افزایش داشته است، اما انتظار می‏‌رود تخصیص اعتبارات به حمل و نقل ریلی این استان بیش از این باشد.

امیری با اشاره به اخذ مجوز کمیسیون ۲۱۵ برای پروژه راه آهن استان گفت: اعتبار این پروژه در جدول ۲۰ ضمائم بودجه دیده شد که انتظار می‎رود توجه بیشتری به آن شود.

وی با بیان این‌که چهارمحال و بختیاری در حوزه راه با مشکلات زیادی مواجه است، بر لزوم توجه مسئولان ملی به این مسئله برای مرتفع شدن آن تاکید کرد و افزود: ۹۰۰ نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که در دولت تدبیر و امید بخشی از این نقاط حذف شد.

امیری هم‌چنین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی چهارمحال و بختیاری راه ارتباطی برخی روستاها با شروع فصل سرما به علت بارش برف قطع می‎شود که می‏‌طلبد در این زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی در پایان مشکلات چهارمحال و بختیاری در زمینه آب را یادآور شد و تصریح کرد: این استان با وجود این‌که سرچشمه دو رودخانه بزرگ دز و کارون است، اما متاسفانه بسیاری از روستاهای آن با تانکر آبرسانی می‎شود که بخشی از این مشکل به کمبود اعتبارات برمی‎گردد که می‎طلبد در این زمینه نیز به چهارمحال و بختیاری توجه ویژه شود.

1876 مسئولان بپذیرند که چهارمحال و بختیاری استان محرومی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *