رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

محله مهرشهر کرج

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ مهر ۱۳۹۹

محله مهرشهر کرج از معروفترین مناطق کرج است که تا قبل از سال ۱۳۷۹ شهری مجزا از استان البرز محسوب می شده است، اما اکنون با تشکیل مناطق ۴ و ۱۲ کرج جزئی از مناطق مهم و پرطرفدار شهر کرج محسوب می شود. این منطقه بسیار لوکس و مدرن است و در عین حال آرامش و امنیتی در آن برقرار است که بسیاری از افراد برای فرار از شهر های شلوغ و پر سر و صدا به آن مهاجرت می کنند.این محله با داشتن بلوارهای سرسبز و باغ های فراوان دارای آب و هوای خنکی است که از مناطق خوش آب و هوای استان البرز به حساب می آید . در این منطقه ساختمانها حریم ساختمانی را رعایت کرده اند که هر ساختمان با ساختمان مجاور ۲ تا ۳ متر فاصله دارد و به هم نچسبیده اند .

-2 محله مهرشهر کرج

مهرشهر در غرب کرج و در ۱۶کیلومتری مرکز آن قرار دارد و با پنج فاز که در مناطق ۴ و ۱۲ تقسیم شده است یکی از بزرگترین محلات استان البرز به حساب می آید که دارای مناطق و شهرک های زیادی است.این منطقه از جنوب آزاد راه کرج-قزوین آعاز و تا انتهای بلوار ارم ادامه دارد.

بافت محله مهرشهر

مهرشهر کرج در زمان رضا شاه به دست طراحان اروپایی ساخته شد و پس از رونق ساخت و سازهای ویلایی این محله تبدیل به محله ای برای سکونت ثروتمندان تبدیل شد. به طور کلی خانه های مهرشهر تا پیش از پیوستن به شهر کرج دارای غالبا ویلایی بودند، اما پس از پیوستن به شهر کرج مجوز ساخت و سازهای بیش از دو طبقه نیز در این منطقه داده شد و بسیاری از این خانه های ویلایی تخریب شدند و جای آن ها را آپارتمان های سه تا پنج طبقه گرفته اند، با این وجود امروزه آپارتمان های لوکس و مدرن، این منطقه هنوز بافت ویلایی همراه با معماری های خاص خود را حفظ کرده اند. بلوار شهرداری یکی از خیابان های لوکس و زیبای مهرشهر کرج است که یکی از پرترددترین مناطق مهرشهر به حساب می آید، همچنین فازهای یک تا سه مهرشهر یکی از گران ترین و دیدنی ترین مناطق کرج است.

علت نام گذاری محله مهرشهر

همان طور که گفته شد محله مهرشهر کرج در گذشته شهری مجزا از کرج فعلی محسوب می شده است که خانه های پراکنده ی آن از سه مسیر به زمین هایی می رسید که به دستور شمس پهلوی بنیان گذار مهرشهر به باغ سیب کنونی تبدیل شد. علت اصلی نامگذاری مهرشهر را می توان گرویدن شمس پهلوی به آیین مهرپرستی دانست به نحوی که نام خود را از خدیجه به شمس تغییر داد.

-1 محله مهرشهر کرج

خیابانهای مهم مهرشهر

مهرشهر کرج بدلیل وسعت بسیار بالا خیابان ها و بلوار های بزرگی دارد، مهمترین بلوار مهرشهر بلوار ارم است که ۱۲ کیلومتر طول دارد . این بلوار در همان ابتدای ورود به محله مهرشهر قرار دارد و از شمال و جنوب این منطقه را به هم وصل کرده است . همچنین شمال این بلوار منطقه ۴ و جنوب آن منطقه ۱۲ شهرداری کرج محسوب می شود. شرق این بلوار، بلوار شهرداری یا چهارباندی منطقه زیبا و مجلل قرار دارد و سمت چپ آن خیابان هایی از جمله خیابان های آزادی ،ولیعصر،امیرکبیر و … قرار دارد. بلوار شهرداری که بخش مرفه نشین مهرشهر محسوب می شود بلوار اصلی این منطقه است و از فضای سرسبز و درختان بسیاری برخوردار هست. در شمال بلوار شهرداری باغ سیب بزرگ و قدیمی قرار دارد که با مساحت ۳۵۰ هکتار یکی از باغ های مهم استان البرز و یکی از دلایل تمیزی هوای این منطقه محسوب می شود . از دیگر خیابان های مهرشهر بلوار دانش می باشد که بلوار ارم را به بلوار شهرداری متصل می کند.

 محله مهرشهر کرج

مراکز آموزشی مهرشهر

در مهرشهر باتوجه به نیاز ساکنین مراکزی جهت آموزش نیز فراهم شده که در ادامه نام برخی از آنها آورده شده است:

دبستان دواتی پسرانه امام حسن مجتبی(ع) در بلوار امیرکبیر
دبستان دخترانه ماه آفرید در فاز ۴ مهرشهر چهارراه بانک ملی
متوسطه دوره اول پسرانه عرفان در بلوار ارم خیابان ۲۱۹
متوسطه دوره اول دخترانه شهید چمران در بلوار ارم خیابان پنجم
متوسط دوره دوم پسرانه امیرالمومنین فاز ۴ مهرشهر بلوار گلها
متوسطه دوره دوم دخترانه زرین مهر درفار ۴ مهرشهر بلوار شهید رزهبان

در این محله برای فراگیری زبان های خارجی به موسسات آموزشی زبان از جمله آکادمی زبان سخنگو، آموزشگاه زبان کبیر، آموزشگاه زبان ایتالیایی و … می توان اشاره کرد. برای علاقمندان به موسیقی نیز آموزشگاهایی برای آموختن ساز های گوناگون وجود دارد که می توان آموزشگاه موسیقی باران،آموزشگاه موسیقی آوای برتر و … را نام برد.

-3 محله مهرشهر کرج

برای یادگیری هنر طراحی و نقاشی آموزشگاهایی از قبیل: آتلیه نقاشی نوین، هنرکده هفت رنگ، آموزشگاه طراحی و نقاشی مینیاتور و …. وجود دارد. همچنین برای یادگیری فیلنامه نویسی و داستان نویسی می توان به آموزشگاه شهناز روستایی اشاره کرد که در این زمینه بسبار نام آور است. موسسه آموزشی فارابی واقع در بلوار شهرداری یکی دیگر از مراکز آموزشی مهرشهر به حساب می آید.

مراکز خرید مهرشهر

یکی از مراکز خرید لوکس مهرشهر کرج مرکز خرید رویال است که ساختمانی شیک و دارای ۳ طبقه تجاری و ۸۵ واحد می باشد و در آن صنف های طلا و جواهر،بازی های رایانه ای و موبایل مشغول به فعالیت هستند. این مجتمع در مهرشهر بلوار مسیح پاکدل قرار دارد. یکی دیگر از مراکز خرید این منطقه مرکز خرید مبنا است که ۲ طبقه و ۵۰ واحد تجاری دارد که این واحد ها با داشتن انواع صنف ها اکثر نیازهای خانواده های ساکن این منطقه را برطرف می کند. علاوه بر پوشاک و کیف و کفش صنف های همچون وسایل ورزشی، آلات موسیقی،پت شاپ،کحصولات فرهنگی و …. موجود است.

-خرید-مهرشهر محله مهرشهر کرج

مجتمع تجاری پارس، مرکز خریدی با ۱ طبقه و ۳۰ واحد تجاری واقع در بلوار شهرداری مهرشهر نیز فقط به صنف های هنری و آلات موسیقی پرداخته است. ساکنین مهرشهر برای تهیه میوه و خرید روزانه خود می توانند به بازار روز میوه وتره بار مهرشهر واقع در بلوار ارم مراجعه می کنند.یکی از شعبه های فروشگاه رفاه نیز در مهرشهر بلوار ارم قرار دارد، ناگفته نماند که در این منطقه مراکز خرید و فروشگاه های زیادی قرار دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید و به سادگی نیازهای روزانه ی خود را برآورده کنید.

-4 محله مهرشهر کرج

مساجد و حسینیه های مهرشهر

مهرشهر چندین مسجد را داراست که عزاداری ها و جشن های مذهبی در آن برگزار می شود از جمله شاخص ترین مساجد می توان به مسجد ابوالفضل در حسین آباد،مسجد امیرالمومنین در بلوار ارم و … اشاره کرد.حسینیه های متعددی نیز در این منطقه واقع است که از جمله آنها می توان حسینیه شهید احمدی در فاز ۵ مهرشهر خیابان شهید احمدی و حسینیه شهید دامنگیر واقع در شهرک دریا اشاره کرد.

مراکز درمانی مهرشهر

در این منطقه بیمارستان وکلینیک های بسیاری وجود دارد که ساکنین برای رفع نیاز های درمانی خود می توانند به آنها مراجعه کنند که اسامی برخی از آنها در ادامه آورده شده است:
بیمارستان ثارالله در حسین آباد،بیمارستان ارم در بلوار ارم، کلینیک جامع در فاز ۴ مهرشهر،دی کلینیک تخصصی شهید محمد حاجی زاده در بلوار گلها،درمانگاه میلاد اندیشه در حسین آباد،درمانگاه حسن زاده ابتدای بلوار ارم. همچنین مهرشهر داروخانه هایی از جمله: داروخانه مرکزی مهرشهر در بلوار ارم،داروخانه دکتر سعادت در حسین آباد،داروخانه پارس در فاز ۴ مهرشهر،داروخانه البرزنو در بلوار شهرداری،داروخانه ایمان ابتدای بلوار ارم و … را دارا است.

 

-6 محله مهرشهر کرج

مراکز مهم دولتی مهرشهر

از مراکز دولتی مهرشهر در حوزه بهداشت می توان به مرکز خدمات جامع سلامت شهدای مهرشهر در فاز ۴ این منطقه،پایگاه سلامت ضمیمه در فاز ۴ و پایگاه سلامت شماره سه در بلوار ارم اشاره کرد.در حوزه امنیت نیز کلانتری ۲۲ مهرشهر در بلوار ارم،کلانتری ۲۱ در فاز ۴ فعالیت می کنند. شهرداری منطقه ۴ کرج در بلوار شهرداری و شهرداری منطقه ۱۲ کرج در بلوار امام خمینی قرار دارد.در این منطقه شعبه های بانک های مختلف نیز قرار دارد مانند: بانک شهر،بانک ملی و … نیز دایر است.

-5 محله مهرشهر کرج

اماکن تفریحی و ورزشی محله مهرشهر

معروف ترین مکان مهرشهر کرج باغ سیب است این باغ با داشتن درختان کهنسال و فراوان به پاکی و مطبوع بودن هوای این منطقه کمک بسیاری کرده است و توجه بسیاری از گردشگران را از کرج و تهران به خود جذب کرده است. یکی از مناطق دیدنی مهرشهر کاخ مروارید است که قدمت آن دوران پهلوی بازمی گردد و همه ساله گردشگران بسیاری را برای بازدید این اثر زیبا به مهرشهر می آورد.

پارک هامون با ۳ هکتار مسافت یکی از پارک های بزرگ مهرشهر به حساب می آید که زیبایی منحصر به فردی دارد کاشت گل های فراوان و استخری با ماهی های مختلف به زیبایی این پارک میافزاید. در این پارک وسایل ورزشی برای علاقمندان به ورزش و وسایل بازی برای کوکان مهیا شده است. در مهرشهر پارک های زیادی وجود دارد که در منطقه ۴ آن پارک ها عبارت اند از: پارک شهرک دریا،پارک شهروند،پارک میلاد و…ودر منطقه ۱۲ آن: پارک مروارید بهاران،پارک زنبق،پارک باغ فدک و… برای علاقمندان به ورزش مجموعه های فرهنگی ورزشی نیز وجود دارد که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به : آکادمی تخصصی فیتنس کلاب پارس مهر شهر در بلوار شهرداری،باشگاه ورزشی ایرانیان و دارای زمین چمن مصنوعی در بلوار ارم و…. اشاره کرد.

 

-هامون محله مهرشهر کرج

 

 

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *