جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

تاریخ بروزرسانی :
۹ مهر ۱۳۹۹

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ در یکی از ارتفاعات مهم شهر زنجان می‌باشد که مورد نظر گردشگران چند ساعته و کمتر از یک روز می‌باشد. این مجموعه همچنین مکانی برای برگزاری جشنواره‌ ملی آش ایرانی می‌باشد.یکی از پرطرفدارترین تفریحگاه‌های زنجان، مجموعه تفریحی و کوهستانی گاوازنگ است که در شمال شهر واقع شده و در ایام تعطیل به ویژه جمعه‌ها کوه پیمایی در گاوازنگ رنگ و بوی دیگری دارد و نزدیکی به شهر و زیبایی‌های خاص طبیعی این مجموعه موجب توجه اهالی منطقه و گردشگران به این مکان تفریحی شده است. امکانات دیگر این مجموعه، سفره خانه‌های سنتی، آمفی تئاتر، رستوران پذیرایی، مجموعه بازی و تفریحی روباز، پارکینگ، مجموعه ورزشی، پیست دوچرخه سواری سینمای پنج بعدی و سد خاکی است. ماهی گیری و قایقرانی در سد این مجموعه در فصول گرم سال، محلی مناسب برای تفریحاتی از جمله ماهی گیری و قایقرانی است. در این مجموعه جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف فصلی نیز برگزار می شود.

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

کوه گاوازنگ از مهم‌ترین ارتفاعات زنجان است و با شروع فصل بهار به منطقه‌ای ایده‌آل برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌شود. ارتفاع این کوه ۱۸۵۰ متر و قله آن ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد.

سد گاوازنگ زنجان

از ائل داغی به سمت کوه های بلند قامت زنجان حرکت می کنیم.بعد از پیمودن ۲ کیلومتر مسیر آسفالته به سدی زیبا با نام سد گاوازنگ در وسط کوه می رسیم.سدی که به خشکی کوهستان زندگی دوباره بخشیده است.از آب این سد برای آبیاری درختان کاشته شده در پایه کوه ها استفاده می شود.از تاج سد به سمت بالای کوه که مسیری است آسفالته می رویم.جاده ای پر پیچ و خم در میان کوهستان که هر قدم که به سمت بالای کوه ها می رویم شهر نمایان تر می شود. این منطقه مورد توجه گردشگران و علاقمندان به ورزش کوهنوردی است که می‌خواهند از شلوغی های شهر دو بمانند چرا که کوهپیمایی در کوه ائل داغی بسیار لذتبخش خواهد بود.

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ5 مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه گاوازنگ

در این منطقه امکانات تفریحی و رفاهی زیادی از جمله کافی‌شاپ و رستوران، قایق‌سواری، آبشار مصنوعی، در زیر آلاچیق‌ و… وجود دارد و در سال‌های اخیر نیز افزودن امکانات بیشتری مثل پیست دوچرخه‌سواری، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی و لند مارک در رشد این منطقه و جذب گردشگر بسیار موثر بوده است.

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ3 مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

مجموعه ائل داغی مکانی برای برگزاری جشنواره‌ها

در این مجموعه رفاهی و گردشگری هر سال شاهد برگزاری جشنواره های مختلفی هستیم. از مهمترین آنها می توان به جشنواره آش که یکی از با سابقه ترین جشنواره های غذایی کشور است، جنشنواره صنایع دستی و… اشاره کرد.اگر قصد سفر به زنجان را دارید پیشنهاد می‌کنیم یک روز را به گردش در تفرجگاه های طبیعی ائل داغی که در سه کیلومتری مرکز زنجان واقع شده است، اختصاص دهید و از طبیعت زیبای آن بهره ببرید.

 

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ1 مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ2 مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

 

 

مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ6 مجموعه تفریحی کوهستانی گاوازنگ

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *