رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ مهر ۱۳۹۹

حرکت نخستین بانوی جهانگرد ایرانی از شهر سوخته آغاز شد

اشتراک گذاری

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین بانوی جهانگرد ایرانی با حضور در این استان سفر خود را به دور دنیا از شهر سوخته با شعار «عشق، دوستی و صلح جهانی» آغاز کرده است.

مجتبی میرحسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نخستین بانوی جهانگرد ایرانی روز دوشنبه حرکت خود را از شهر سوخته به عنوان نماد شهر صلح آغاز کرد و در مسیر خود از منطقه لوت گذر کرده و امروز به منطقه تفتان(شهرستان خاش) و در روزهای آینده از ایرانشهر و چابهار عبور خواهد کرد.

بانوی جهانگرد

وی ادامه داد: پوپه مهدوی نادر اولین زن جهانگرد ایرانی و جهان اسلام است که در گذشته با دوچرخه و هم‌اینک با پای پیاده مسیر دور دنیا را می‌پیماید.

معاون‌ گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از سوی بعضی از افراد قدم‌های این بانو خریداری شده که قرار است صرف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شود.

وی افزود: گردشگری تاثیر زیادی در صلح،دوستی و آرامش جهانی دارد و سفر و گردشگری به عنوان اولین صنعت صلح جهانی بدنبال ارتقا و حمایت از این باور است که هر گردشگر سفیر صلح باشد.

میرحسینی خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین صنعت جهان یعنی گردشگری، مسوولیتی برای ایفای نقش برعهده دارد و باید در خدمت اهدافی برتر یعنی مشارکت وسیع تر صنعت در خدمت به جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حرکت مهم بانوی ایرانی نشانگر وجود روح صلح و دوستی در این جامعه است که تبلور عینی آن را در پنج هزار سال قبل در نخستین تمدن شهرنشینی جهان شهرسوخته با نقش‌آفرینی بانوان را می‌توان مشاهده کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این حرکت نوعی دعوت از جامعه جهانی برای سفر به ایران و این استان به عنوان نماد صلح و دوستی جهانی است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *