رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

مجموعه بام ملایر

اشتراک گذاری

مجموعه بام ملایر تفرجگاهی زیبا برای گردشگران داخلی و خارجی است و به عنوان یکی از مراکز تفریحی ملایر شناخته می شود. مجموعه بام ملایر، در ۴۶۰ هکتار از اراضی شهری به عنوان یکی از بزرگترین طرح های تفریحی و توریستی استان همدان و غرب کشور به شمار می رود که در کنار باغ تاریخی سیفیه و مقبره سیف الدوله قرار گرفته است. از ویژگی های مجموعه بام ملایر وجود آبشار زیبا و ایجاد کمربند سبز و دهکده توریستی برای گردشگران است. توسعه صنعت گردشگری، اکوتوریسم، افزایش مدت اقامت گردشگران، افزایش اشتغال و درآمد سرانه شهروندان از مهم ترین اهداف اجرای مجموعه بام ملایر است.

مجموعه بام ملایر

مَلایر شهری تاریخی در غرب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملایر و در ۳۸۶ کیلومتری غرب پایتخت و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان واقع شده‌است.این شهر از نظر جمعیت دومین شهر بزرگ استان همدان، به‌ شمار می‌آید.ملایر از ترکیب دو واژه «مال» و «آگر» تشکیل شده که به معنی سرزمین آتش است. همچنین به سرزمین آریایی‌ها نیز تعبیر شده‌است. ملایر از مرکز استان با نام‌: یاسوج بزرگتر است. همچنین بررسی تپه نوشیجان٬آتشکده و قلعه‌ای باستانی در ۱۵ کیلومتری غرب ملایر با کاوش‌های باستان‌شناسان در این تپه باستانی سه طبقه شناسایی شد که طبقه اول را به مادها، طبقه دوم را به هخامنشیان و طبقه سوم را به ساسانیان نسبت می‌دهند. مردم ملایر به زبان فارسی و گویش ملایری تکلم می‌کنند. شهرداری ملایر در سال ۱۳۱۷ تأسیس و این شهرداری هم‌اکنون دو منطقه دارد. فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در این شهر قرار دارد.
این مجموعه بزرگ تفریحی ــ توریستی کاخ عظیم تخت جمشید در مقیاس کوچک ساخته خواهد شد که نماد ایران باستان و نشان قدمت باستانی شهر و شهرستان ملایر ، همچنین نماد اصالت مردمان بزرگ این دیار باستانی ملایر (مل آگر) است. علاوه بر ساخت مجموعه عظیم تخت جمشید در بام ملایر باغ موزه بزرگ مشاهیر ملایری ، کشوری و حتی جهانی به صورت تندیس اشخاص به پاس ارج نهادن به این بزرگان ایجاد خواهد شد. همچنین بزرگترین پردیس سینمایی غرب کشور که تمام ظرفیت های لازم برای برگزاری جشنواره بزرگ فیلم فجر را داشته در بام ملایر ساخته خواهد شد.
آدرس : استان همدان – شهرستان ملایر- روبروی دانشگاه آزاد اسلامی

مجموعه بام ملایر مجموعه بام ملایر
مجموعه بام ملایر مجموعه بام ملایر

منابع:بزنیم بیرون-ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *