رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۳

کتاب نامداران علم و فرهنگ و هنر کردستان رونمایی شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲-به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این بازدید نامورمطلق گفت: متاسفانه کتاب و مساله کتابخوانی در ایران حال و روز خوشی ندارد و در جامعه ایرانی وضعیت کتاب در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی افزود: جامعه ایران که در گذشته انسان‌های بزرگی همچون ابن سینا، سهرودی و ملاصدرا وجود داشتند و کتاب آن‌ها در جهان دست به دست می‌چرخد، جامعه‌ای که در گذشته کتابساز و صاحب کتاب بوده، امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است که امیدواریم باایجاد گفتمان و همچنین ایجاد حساسیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جایگاه اصلی و واقعی خود را پیدا کند.

نامورمطلق در ادامه بیان کرد: کتاب در ایران به عنوان یک کالای زندگی ساز معرفی شده است که امروزه مورد بی توجهی واقع شده وامید است کتاب و کتابخوانی به جایگاه اصلی خود بازگردد.

نامورمطلق هدف از سفر به استان کردستان را رسیدگی به امور صنایع دستی در سطح استان کردستان عنوان کرد و گفت: در واقع افتتاح خانه صنایع دستی بهانه‌ای شد برای این موضوع.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبرداد

اطلس طبیعت گردی تهیه وتنظیم می‌شود

دستگاه‌های مرتبط با میراث فرهنگی همچون منابع طبیعی، محیط زیست، ورزش و جوانان برای تهیه اطلس طبیعت گردی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی، محمد سویدانلویی، مدیرکل میراث فرهنگی استان در جلسه کمیته طبیعت‌گردی گفت: خراسان شمالی دارای جاذبه‌های بسیار وجذاب و منظرهای زیبا است که در کشور ناشناخته مانده است لذا تهیه اطلس طبیعت‌گردی از ضروریات است.

وی به فقدان نهادهای فراگیر در استان اشاره کرد و گفت: باید فضایی برای رشد بهره‌وری در بخش گردشگری ایجاد شود، ما باید از کنترل‌کنندگی خارج و نقش حمایتگرانه داشته باشیم.

جعفری، نماینده اداره کل محیط زیست نیز با اشاره به ماهیت بکر بودن مناطق طبیعی و محیط زیست گفت: مناطقی که در محیط زیست قابلیت جذب گردشگر را دارد معرفی کنید تا با همکاری یکدیگر شرایط را برای بازدید علاقه‌مندان فراهم کنیم.

وی گفت: تصاویر بسیار زیبایی از محیط زیست استان فراهم شده است که می‌توان در اطلس طبیعت‌گردی از آن استفاده کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *