رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ دی ۱۳۹۸

قلعه قلاقیران ایلام

لینک این مطلب کپی شد!

قلعه قلاقیران ایلام در ۶ کیلومتری شهر ایلام و ۷۰۰ متری بخش شمال پادگان نظامی شیشدار قرار دارد. قدمت این قلعه به زمان اشکانیان بر می گردد و یکی از قلعه های قدیمی ایران محسوب میشود. قلا قیران در گویش محلی به معنای صدای کلاغ است.طول کوه قلاقیران به ۲۱۵۲ متر میرسد که حتما برای دسترسی به کوه قلعه قلاقیران باید امکانات صخره نوردی حرفه ای به همراه داشته باشید. با توجه به گفته معماران الگوی ابتدایی میدان آزادی تهران را از کوه قلاقیران برداشته اند.

-قلاقیران-ایلام قلعه قلاقیران ایلام

چشم انداز های کوه قلا قیران عبارت است از تفرجگاه های جنگل ششدار و منجل، که محوطه را پوشش داده است و همچنین قشنگی ها و جاذبه های آن بی مانند است. بنای این قلعه به صورتی است که آدمی به طبیعی بودن آن شک میکند ولی در اصل این بنا کاملا طبیعی به وجود آمده است.در دامنهٔ این کوه جنگلی درختان کهنسال بلوط وجود دارد.

قلعه قیران مسیر دشواری دارد که برای رسیدن به آن باید این مسیر را طی کنید که اگر موفق شوید این مسیر دشوار را بگذرانید چشم انداز فوق العاده شهر ایلام و جنگل های نزدیک به آن را مشاهده خواهید کرد.این ناحیه را از نظر جاذبه طبیعی میتوان جز یکی از خوب ترین مناطق کوهستانی کشور دانست.

قلعه قیران یکی از جاذبه های تاریخی ایلام است که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۴۳۲ به فهرست آثار ملی کشور اضافه شده است .

-قلاقیران-ایلام2 قلعه قلاقیران ایلام

نحوه دسترسی به قلعه قلاقیران

آدرس : ایلام، بالای کوه قلاقیران، ششدار

-قلاقیران-ایلام3 قلعه قلاقیران ایلام

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *