رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

فروشگاه کتاب انتشارات سازمان میراث فرهنگی بازگشایی می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ – تهران – ایرنا- رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از کتاب و کتابخوانی گفت: کتابفروشی این سازمان که پیشتر در خیابان لارستان تهران فعالیت می کرد، بار دیگر بازگشایی می شود تا دسترسی مردم به آثار منتشرشده از سوی این سازمان آسان تر شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره وضعیت کتابخانه سازمان میراث فرهنگی گفت: پس از یک دوره پرتلاطم که بر این سازمان حاکم بود و طی جابه جایی هایی که کتابخانه به شیراز داشت، بخشی از اسناد، مدارک و اشیا گم شده اند.

وی افزود: از سوی دیگر، کارشناسان این سازمان نیز به دلیل جابه جایی ها، به شهرهای دیگری فرستاده شده بودند یا به بخش های دیگری رفته یا با این سازمان قطع همکاری کرده بودند که از آنها دعوت کردیم بار دیگر به بخش های قبلی بازگردند.

به گفته سلطانی فر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودجه مشخصی در حوزه انتشارات ندارد و این بودجه متناسب با نیازها و فعالیت های انجام شده تخصیص می یابد. هر چه در این عرصه افراد علاقه مند بیشتر باشند، اعتبار بیشتری نیز به آن تعلق می گیرد.

وی افزود: در دوره جدید، هر ۲ هفته یک عنوان کتاب پژوهشی منتشر کرده ایم و قصد داریم این رکورد را به کمتر از یک هفته برسانیم. این سازمان در حوزه عملی نیازمند گسترش فعالیت هاست و تمایل داریم تا کارشناسان، دانشجویان و علاقه مندان داخلی با این سازمان همکاری کنند. همچنین جایگاه منابع و عنوان های جدید بسیار مورد توجه است و تلاش داریم در فعالیت های آموزشی با کشورهای همسایه، همکاری ها را افزایش دهیم.

سلطانی فر با اشاره به تلاش هایی که برای بازگرداندن گل نبشته های هخامنشی در حال انجام است، گفت: بخش شرق شناسی دانشگاه شیکاگو دستگاه های جدیدی برای اسکن این لوح ها تهیه کرده و قرار است پس از برگزاری دادگاه، به ایران بازگردانده شود. ترجمه این لوح ها که «عبدالمجید ارفعی» از بزرگ ترین استادان زبان شناس، آنها را به فارسی برگردانده است، تا ماه آینده منتشر می شود و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: ایرینا بوکوآ مدیرکل یونسکو که به ایران آمده بود، به بضاعت و توانمندی های بالای ایران در برطرف کردن نیازهای منطقه ای اشاره کرد.

به گفته سلطانی فر بر اساس گفت وگوهایی که در تفاهم نامه های همکاری علمی ـ پژوهشی با یونسکو صورت گرفت، قرار شد تا ایران به عنوان نماینده منطقه ای یونسکو ایفای نقش کند.

وی افزود: بر این اساس ایران اعلام آمادگی کرد تا آثار و بناهایی که در ناآرامی های اخیر سوریه صدمه دیده و یونسکو و همه علاقه مندان میراث فرهنگی نگران آنها هستند، بلافاصله پس از بازگشت آرامش و در هر زمانی که شرایط فراهم شد، مرمت و احیا این آثار را انجام دهد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب امروز (شنبه) به کار خود در مصلی تهران پایان می دهد.

81157972-5684257 فروشگاه کتاب انتشارات سازمان میراث فرهنگی بازگشایی می شود

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    دسترسی مردم به کتابهاشون در این فروشگاه ها راحت تر میشه ، لطفا نمایشگاهای بیشتری بزارید و لطف کنید تو شهر باشه

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *