رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ آذر ۱۴۰۰

عمارت کازرونی بوشهر

لینک این مطلب کپی شد!

عمارت کازرونی بوشهر که از بناهای مربوط به اوایل دوره قاجار است در بوشهر محله قدیمی بهبهانی واقع شده است. مالک این عمارت سید محمد رضا کازرونی است که از تاجران نامدار بوشهری است.ساختمان ها در بوشهر شبیه به بناهای دو بندر کراچی و بمبئی هستند و همین نوع ابنیه را می توان در دیگر مناطق ساحلی خلیج فارس نیز دید. از ویژگی های این بناها مرتفع بودن آن هاست، ساختن خانه های چند طبقه در این شهر متداول بوده است، مردم برای گریز از گرمای طاقت فرسای تابستان در این فصل به طبقات بالا نقل مکان می کرده اند، در ضمن وجود درها و پنجره های متعدد برای اتاق های وسیع موجب ورود باد از هر طرف شده و اندکی از فشار گرما می کاست.

153 عمارت کازرونی بوشهر

خانه ها را به فاصله بسیار کم از یکدیگر می ساختند به صورتی که گاه فاصله آن ها از یک متر هم کمتر می شد.لازم به ذکر است اولین عمارت در بوشهر که پلاک آن در روز جهانی گردشگری نصب و توسط استاندار بوشهر رونمایی شد، عمارت کازرونی است.عمارت کازرونی بوشهر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۰۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

154 عمارت کازرونی بوشهر

نحوه دسترسی

آدرس : بوشهر – محله قدیمی بهبهانی ها

155 عمارت کازرونی بوشهر

156 عمارت کازرونی بوشهر

157 عمارت کازرونی بوشهر

158 عمارت کازرونی بوشهر

159 عمارت کازرونی بوشهر

160 عمارت کازرونی بوشهر

161 عمارت کازرونی بوشهر

خانه کازرونی

خانه کازرونی

خانه کازرونی

 

           
 

نظر کاربران :

  • داود

    ای داد بیداد.آخه عمارتی با این قدمت که نباید این همه کارمند میراث‌فرهنگی و ارباب رجوع روزانه در اون رفت و آمد داشته باشن.همین روزهاست که میریزنش پایین رو ندونم کاری و بی دانشی.

    ۳۰ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    الان اینجا سازمان میراز فرهنگی بوشهر هست و به این عنوان ازش استفاده میشه و بازدید عمومی نداره.اما ما برای یک جشنواره محلی به اینجا رفتیم و خیلی زیبا و معماری جالبی داشت

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *