جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آذر ۱۴۰۰

همانطور که می دانید وقت زیادی تا شب یلدا نمانده و برای داشتن میز یلدای خوب یک کیک با تم مخصوص یلدا بسیار جذاب است . در این مطلب طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا را برای شما آورده ایم تا در گوشه ای از شادی شما شریک باشیم .

یلدا طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

کیک انار

 

مواد لازم برای کیک انار مخصوص شب یلدا:

تخم‌مرغ: ۶ عدد
شکر: ۱ پیمانه
آرد سفید: ۱ پیمانه
بیکینگ‌پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
آب انار: ۳/۴ فنجان
پودر ژلاتین: ۲ قاشق چای‌خوری
اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری برای ژله انار
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
دانه انار: ۱ پیمانه پر
آب انار: ۱/۵ پیمانه برای شربت
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۲۰۰ گرم
پودر قند: ۳ پیمانه
پنیر خامه ای: ۴۵۰ گرم
آب انار: ۴ قاشق غذاخوری

کیک انار 2 1 طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

طرز تهیه کیک انار:

برای تهیه این کیک باید فر رو در دمای ۱۷۶ درجه قرار بدین و نیاز به دو قالب گرد متوسط دارین که باید کفش رو چرب کنین و کاغذ روغنی بندازین.ابتدا باید تخم‌مرغ‌ها و ۱ پیمانه شکر رو برای ۱۲ دقیقه با سرعت بالای همزن بزنین. سپس ۱ فنجان آرد و ۱/۲ قاشق چای‌خوری بکینگ‌پودر رو در دو مرحله به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه کنین. خمیر رو زیاد هم نزنین تا پف کیک نخوابه. سپس ۱/۲ قاشق چای‌خوری اسانس وانیل اضافه کنین. سپس خمیر رو به میزان مساوی در دوتا قالب بریزین و برای نیم ساعت داخل فر از قبل گرم شده قرار بدین. تا ۲۵ دقیقه در فر رو باز نکنین تا پف کیک نخوابه.

طرز تهیه شربت:

برای تهیه شربت بین لایه‌های کیک، ۱/۵ پیمانه آب انار را با ۲ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

تهیه فراستینگ:

برای تهیه فراستینگ (رویه خامه‌ای کیک) پودر قند و کره رو در کاسه همزن بریزید و با سرعت پایین حدود ۱ دقیقه ترکیب کنید. سرعت رو بالا ببرید و حدود ۲ دقیقه دیگر بزنید تا کمرنگ و پفی بشه. پنیر خامه‌ای رو قاشق قاشق در چند قسمت اضافه کنید و هم بزنید. بهتره بین هر قسمت چند ثانیه هم بزنید تا بافت نرم و یکدست تری بشه. زمانی که تمام پنیر خامه‌ای رو اضافه کردید حدود ۱ دقیقه دیگر هم مخلوط کنید. سپس چهار قاشق غذاخوری آب انار به فراستینگ کیک اضافه کنید. مایه رو خوب هم بزنید تا یکدست بشه سپس اونو تا زمانی که کیک آماده بشه داخل یخچال قرار دهید.

وقتی کیک‌ها خنک شدند هر کیک رو از وسط به دو نیمه تقسیم کنید. یعنی شما ۴ چهار لایه کیک گرد خواهید داشت.لایه اول رو روی سطح کار قرار دهید. با برس ۱/۴ از شربت انار رو روی سطح کیک بمالید. کمی از مایه فراستینگ روی اون بمالید. لایه دوم رو روی اون قرار بدید و به همین ترتیب باز هم روی لایه دوم شربت و فراستینگ بمالید. به همین ترتیب تمام لایه‌ها رو روی هم قرار دهید تا یک کیک چهارلایه داشته باشید. روی سطح آخرین لایه مقدار کمتری شربت بریزید، زیرا قرار است تاپینگ انار رو روی کیک بریزیم. شربت اضافی رو از روی کیک پاک کنید سپس دور تا دور کیک رو با فراستینگ بپوشونید.

با کاردک کیک رو خامه کشی کنید تا کیک شما ظاهری بی نقص و تمیز داشته باشد. با استفاده از قیف و ماسوره سایز مناسب، باقیمانده مایه فراستینگ رو دور تا دور کیک شکوفه بزنید. شکوفه‌ها رو نزدیک به هم روی کیک قرار بدید تا فاصله‌ای بین اونا نباشه و دور تا دور کیک دیواره‌ای تشکیل بدهند. چون قراره تاپینگ انار رو بین آن‌ها بریزیم. قبل از آنکه تاپینگ انار رو روی کیک بریزیم کیک رو ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار بدید. بعد از حدود ۳۰ دقیقه شروع به تهیه تاپینگ انار کنید.

طرز تهیه تاپینگ:

برای تهیه تاپینگ انار، ۳/۴ فنجان آب انار رو داخل یک شیرجوش کوچک بریزید. ۲ قاشق غذاخوری اسانس وانیل و ۲ قاشق چای‌خوری پودر ژلاتین رو به آاون اضافه کنید. قبل از آنکه شیرجوش رو روی حرارت قرار بدید حدود یک دقیقه مایع رو هم بزنید تا ژلاتین آب شود. دو قاشق غذاخوری شکر به مایع اضافه کنید و شیرجوش رو روی حرارت متوسط قرار دهید. مدام هم بزنید تا شکر کاملا آب شود و مایع شروع به تبخیر کند. شیرجوش رو از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. سپس شیرجوش رو داخل یک کاسه بزرگ آب یخ قرار دهید و مایع ژلاتینی رو هم بزنید تا حدی که کمی غلیظ شود، ولی کاملا سفت نشود.

این کار زمان زیادی نمی‌خواهد و در حد چند دقیقه به غلظت مورد نظر خواهد رسید. کیک رو از یخچال بیرون بیاورید و روی سطح کار قرار بدید. دانه‌های انار رو به مایع اضافه کنید و بلافاصله تاپینگ اناری رو روی کیک بریزید. سپس کیک رو مجددا حدود ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تاپینگ خودش رو بگیره و سفت بشه. سپس این کیک اناری زیبا و خوشمزه رو از یخچال بیرون بیاورید و سرو کنید. این کیک گزینه‌ای عالی برای شب یلداست.

کیک هندوانه

مواد لازم برای کیک به شکل هندوانه:

ژله هندوانه: ۱بسته
شکر: ۳ پیمانه
آرد: ۵ پیمانه
بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
کره: ۲ پیمانه
تخم‌مرغ: ۸ عدد
شیر: ۲ پیمانه
وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک به شکل هندوانه:

برای تهیه کیک هندوانه‌ای ابتدا فر رو با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ‌پودر رو مخلوط کرده و ۲بار به خوبی الک کنید و به همراه پودر ژله، شکر و نمک به خوبی مخلوط کنید. کره رو در دمای اتاق نرم کنید و به مواد اضافه کرده و با همزن به خوبی مخلوط کنید. تخم‌مرغ، شیر و پوره هندوانه رو جداگانه با هم مخلوط کنید تا یکدست بشن سپس اونارو به مواد اضافه کرده و با همزن به خوبی یکدست کنید. مواد رو داخل قالب که با کاغذ روغنی پوشیده شده قرار داده و ۴۵دقیقه بپزید.

کیک هندوانه طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

کیک خرمالو

مواد لازم برای تهیه کیک خرمالو:

آرد: ۲ و ۱/۴ پیمانه
شکر: ۳/۴ پیمانه
تخم‌مرغ: ۳ عدد
گردو خرد شده: ۵۰ گرم
پوره خرمالو: ۱ و ۱/۲ پیمانه
روغن مایع: ۱ پیمانه سرخالی
بکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
کیک های شب یلدا را در خانه بپزید

طرز تهیه کیک خرمالو:

تخم‌مرغ و شکر رو با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب میزنیم. بعد روغن مایع رو اضافه کرده و مجددا میزنیم تا یکدست بشه. پوره‌ی خرمالو رو هم اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست بشه. آرد و دارچین و بکینگ‌پودر رو با هم الک کرده و گردوی خرد شده رو باهاش مخلوط میکنیم.

آرد را در چند مرحله اضافه کرده خوب هم میزنیم تا یکدست شود وبعد در قالبی که چرب کردیم و در فری که از قبل با دمای۱۸۰درجه گرم شده به مدت یک ساعت قرار میدهیم. بعد این زمان باز با خلال دندان چک میکنیم اگر مواد به خلال نچسبید کیک آماده است، بعد ده دقیقه از قالب خارج کرده وتزیین میکنیم.

کیک خرمالو طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

کیک پرتقال

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی:

آب پرتقال: صد گرم
آرد: ۲۵۰ گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
پوست پرتقال رنده شده: یک قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودر: یک قاشق مربا خوری
تخم‌مرغ: چهار عدد
روغن مایع: صد گرم
پودر شکر: صد و پنجاه گرم

طرز تهیه کیک پرتقالی:

چهار عدد تخم‌مرغ رو با یک چهارم قاشق چای خوری وانیل و هفت قاشق غذاخوری پودر شکر (۱۵۰ گرم) مخلوط کرده، با همزن برقی حدود ۵ دقیقه می‌زنیم تا غلیظ شده، حجم آن دو برابر شود. روغن رو اضافه کرده، هم می‌زنیم سپس آرد گندم (۲۵۰ گرم) و یک قاشق مرباخوری بیکینگ‌پودر رو با هم مخلوط کرده، نصف آن رو با یک الک به تخم‌مرغ‌های زده شده اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

بعد آب پرتقال و پوست پرتقال رنده شده رو اضافه کرده هم می‌زنیم و بعد بقیه آرد رو اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه کیک آماده شود. فر رو از نیم ساعت قبل با شعله متوسط (۱۶۰ الی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد) روشن می‌کنیم. قالب رو چرب کرده مایه کیک رو در آن‌ها می‌ریزیم. مایه کیک باید نصف قالب رو بگیرد تا جا برای پف کردن داشته باشد. قالب رو در طبقه وسط فر برای مدت ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم (تا زمانی که کیک پف کرده، روی آن کمی طلایی شود).

کیک پرتقال طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

کیک لبو

 

مواد لازم برای تهیه کیک لبو

تخم‌مرغ: ۳ عدد
شکر: ۲۱۰ گرم
وانیل: نصف قاشق چایی خوری
آرد: ۲۰۰ گرم
نمک: نوک انگشت
شیر: ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۲۰۰ میلی لیتر
بکینگ‌پودر: ۲ قاشق چایی خوری
لبو رنده شده: ۱۶۰ گرم

طرز تهیه کیک لیو:

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. قالب گرد ۲۰ سانتی رو انتخاب و با اسپری داخلش رو چرب و کف قالب رو کاغذ روغنی قرار دهید. سفیده و زرده تخم‌مرغ رو جدا کرده، سفیده را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. زرده تخم‌مرغ، وانیل، شکر، روغن را جدا با همزن خوب بزنید.

شیر و چغندر (لبو) رو به مخلوط زرده اضافه کرده و با همزن بزنید. آرد، بیکینگ‌پودر و نمک رو با هم مخلوط و الک کنید و به مایع زرده اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوطش کنید. در آخر سفیده فرم گرفته تخم‌مرغ رو به مایع کیک افزوده و مجددا با لیسک همش بزنید.

مواد مایع کیک رو داخل قالب ریخته و قالب را به مدت تقریبی ۵۰دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در فر قرار دهید. بعد از اطمینان از پخت، کیک را از فر خارج و بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید.

کیک لبو طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

کیک سیب و دارچین

مواد لازم برای کیک سیب و دارچین:

آرد: ۱ پیمانه
شکر: نصف پیمانه
شیر: نصف پیمانه
تخم‌مرغ: ۲ عدد
کره: ۷۵ گرم
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق مربا خوری
وانیل: نوک قاشق چایی خوری
دارچین: ۱ قاشق مربا خوری
سیب بزرگ: ۲ عدد
کشمش: ۱ قاشق سوپ خوری
گردوی خرد شده: ۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه کیک سیب و دارچین:

سیب‌ها رو به شکل خلال یا مکعب خرد کنید. تابه‌ای رو روی حرارت قرار دهید و کره رو درون آن بیندازید. سیب‌هایی که خرد کرده‌اید را به کره اضافه کنید و آن‌ها رو کمی با هم تفت دهید. سپس کشمش و گردو رو نیز به آن‌ها اضافه کنید. فر رو روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بدید و اجازه بدید تا گرم بشه. قالبتان رو با کاغذ روغنی بپوشانید یا به کمک برس آشپزخانه سطح آن رو با روغن چرب کنید. کره‌ای که به دمای اتاق رسیده است رو درون یک ظرف بیندازید. شکر رو به آن اضافه کنید. کره و شکر رو با همزن برقی خوب هم بزنید تا یک مخلوط سفید و کاملا پف کرده بشه. تخم‌مرغ‌ها رو به این مخلوط اضافه کنید وبه هم زدن ادامه دهید. در حین هم زدن، وانیل، بیکینگ‌پودر و دارچین رو هم به اونا اضافه کنید.

در مرحله آخر شیر رو به آن بیفزایید و سپس آرد رو کم کم روی آن‌ها بریزید. حین اضافه کردن آرد حتما مخلوطتان رو هم بزنید و برای هم زدن از لیسک استفاده کنید. موادی که آماده کرده‌اید رو درون قالب بریزید سپس مایه کیک رو به اون اضافه کنید. قالب رو برای مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید. بعد از اینکه کیک پخت اجازه دهید کمی در قالب بماند و خنک شود سپس اونو از قالب خارج سرو کنید.

کیک سیب و دارچین طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

 

کیک کدو حلوایی

 

مواد لازم برای کیک کدو حلوایی:

کدو حلوایی پوست کنده شده و خرد شده ۴۰۰ گرم
آرد: ۳ پیمانه
شکر: ۱/۵ پیمانه
تخم‌مرغ: ۴ عدد (اگه همه تخم‌مرغ‌ها بزرگ هستن ۴ تا وگرن ۵ تا)
ماست: ۷/۵ قاشق غذاخوری
گردو خرد شده: ۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع: ۱/۵ پیمانه
بیکینگ‌پودر: ۳ قاشق مرباخوری
دارچین: دو سوم قاشق مرباخوری
وانیل: نوک چاقو

طرز پخت کیک کدو حلوایی:

ابتدا کدو‌های خرد شده رو بخار پز می‌کنیم. من کدو‌ها رو داخل آبکش فلزی ریختم. پیمانه آب در قابلمه ریخته و آبکش رو توی قابلمه طوری که توی آب نره قرار دادم. در قابلمه رو گذاشته و روی حرارت کم کاملا بخار پز کردم. بعد اینک کدو‌ها پخت آن‌ها رو پوره کردم. این مقدار ۱/۵ پیمانه پوره کدوه حلوایی میده که مقدار مورد نیاز واسه این کیک هست. آرد و بیکینگ‌پودر و دارچین رو ترکیب کرده ۳ بار الک می‌کنیم. سپس تخم‌مرغ‌ها و شکر رو با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشه. روغن و ماست رو هم اضافه کنید و خوب بزنید تا یکدست شود.

درحدی میزنیم تا کاملا مخلوط شوند. سپس پوره کدو رو نیز اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید. بعد مخلوط آرد رو کم کم اضافه کنید و با دور کم همرن مخلوط می‌کنیم. کمی که مخلوط شد، گردو‌های خرد شده رو اضافه کرده و کاملا مخلوط می‌کنیم. اگه قالبتون مدل داره حتما قالب کیک رو چرب کنید. مقداری آردپاشی کرده و اضافی آرد رو خارج کنید. اگه قالبتون مدل دار نیست ته قالب کاغذ روغنی پهن کنید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید. قالب رو داخل فر ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا کیک پخته شود.

کیک کدو حلوایی طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

کیک انار

مواد لازم برای کیک اسفنجی:
تخم مرغ ۶ عدد
آرد ۱۵۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
وانیل نصف ق چ
بکینگ پودر یک ق چ
مواد لازم برای خامه فرم گرفته:
یک لیوان خامه شانتی
اسانس توت فرنگی چند قطره
رنگ صورتی ژله ای دو قطره
مواد لازم برای شهد:
شکر یک پیمانه

آب نصف پیمانه
پوست پرتقال دو تکه
برای تزیین:
یک عدد مربای پرتقال درسته
برگ نعنا یا پرتقال
منجوق خوراکی
انار دانه کرده سرخ
طرز تهیه کیک انار مخصوص شب یلدا:
ابتدا زرده و سفیده های تخم مرغ ها را جدا کرده و سفیده های را با دور همزن بالا میزنیم تا پف کند.سپس شکر و وانیل را کم کم روی سفیده میپاشیم و همزن هم کار میکند تا فرم بگیرد . زرده ها را داخل سفیده ریخته و مجدد هم میزنیم تا مخلوط شوند .اکنون همزن را خاموش کرده و سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را که قبلا مخلوط و الک کرده ایم در ۲ نوبت روی مواد میریزیم.حالا با لیسک مواد را زیر و رو میکنیم . کف قالب ۳۰ سانتی را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه را داخل آن ریخته و در فر از پیش داغ شده میگذاریم تا مدت حدود ۶۰ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه می پزیم.

طرز تهیه کیک انار خوشمزه یک پیمانه شکر و نصف پیمانه آب با کمی پوست پرتقال را میجوشانیم تا غلیظ و معطر شود . میتوایند از اسانس به جای پوست پرتقال استفاده کنید . کیک که خنک شد دو نصف کرده و میان آن را شهد میریزیم و با برس میمالیم.خامه را با همزن به همراه اسانس و رنگ خوراکی میزنیم . پف که کرد کنار میگذاریم.سپس وسط کیک را با خامه میپوشانیم . انارهای سرخ دانه شده را همراه با منجوق های خوراکی نقره ای رویش میپاشیم .تکه های برش بالایی کیک را سه گوش برش میزنیم و بعد یک تکه را برمیداریم و کنار میگذاریم . به تکه آخر آن نیازی نیست زیرا باید انار ها و خامه دیده شود . بعد به صورت اریب روی کیک به شکلی که مشاهده میکنید قرار میدهیم . با مربای پرتقال و برگ سبز و منجوق های خوراکی تزیین میکنیم.

 

کیک انار 2 طرز تهیه کیک های مخصوص شب یلدا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • davis royli

    با درود به همه کسانی که برای ایجاد و برقراری این سایت زحمت کشیده و می کشند…
    خواستم تشکری بکنم بابت تمام مطالب مفید ،متنوع و آموزنده ای که از چندین سال پیش تا به امروز برای اعضای گروه آماده و ارسال میکنید…امیدوارم همیشه سلامت و برقرار باشید

    ۱۸ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد